خانه / بانک اطلاعات / کتب / معرفی کتاب / نقش و رسالت زن (جلد اول: عفاف و حجاب در سبک زندگی‌ ایرانی‌ اسلامی)

نقش و رسالت زن (جلد اول: عفاف و حجاب در سبک زندگی‌ ایرانی‌ اسلامی)

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه‌ ای (مدظله‌ العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

بعد از انقلاب شاهد برخوردهای افراطی و تفریطی در زمینه‌ حجاب و عفاف بوده‌ ایم. بسیاری از حرکتهایی که در این زمینه صورت گرفته است، برخوردهای، ظاهری سطحی، احساسی، موردی، مقطعی، دفعی و ضربتی بوده است.

درحالی که حجاب، مقوله‌ ای فرهنگی است و هـرگونه اشاعه و تصمیم‌ گیری و تبلیغ درباره‌ آن و در مورد آن، باید تدریجی، مستمر، عمیق، همه‌ جانبه و مدبرانه باشد. افراد در این زمینه نباید سلیقه‌ ای عمل کنند، بلکه استراتژی واحدی برای نحوه‌ برخورد با آن باید حاکم باشد. در این راستا لازم است در درجه‌ اول، دیدگاههای مقام معظم رهبری بعنوان امام امت و چشم بصیر و دیده‌ بان نظام در این زمینه استخراج و مبنای عمل قرار گیرد. در این کتاب سعی شده است تمامی سخنان ایشان در این زمینه به دقت مطالعه، استخراج و در قالب پنج فصل و با عناوین عفت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی بند و‌ باری، و روش برخورد با بی بند و‌ باری، ارائه گردد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌ بندى سخنان معظم له و ارائه‌ آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان درباره‌ زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال ۱۳۹۲حتی سخنانی که بعضاً رسانه‌ ای نشده است؛ ـ مانند توصیه‌ هایی که هنگام خواندن خطبه‌ عقد به جوانان داشته‌اندـ اما در مخزن اسناد دفتر معظم له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ آنها، توجه و اهتمام رهبر معظم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می دهد.

موضوع: فرهنگی, دینی, اجتماعی, زنان, سبک زندگی, عفاف و حجاب

دانلود جلد اول: برای دانلود فایل کلیک کنید

جلد دوم: برای مشاهده جلد دوم اینجا کلیک کنید.

جلد سوم: برای مشاهده جلد سوم اینجا کلیک کنید.

جلد چهارم: برای مشاهده جلد چهارم اینجا کلیک کنید.

جلد پنجم: برای مشاهده جلد پنجم اینجا کلیک کنید.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *