خانه / بانک اطلاعات / کتب / معرفی کتاب / نقش و رسالت زن (جلد چهارم: جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد)

نقش و رسالت زن (جلد چهارم: جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد)

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌ العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

ضرورت توجه به مسائل زنان از دیرباز مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است. ایشان در مصاحبه با مجله‌ زن روز فرموده‌اند: «آن مقدارى که بنده راجع به مسائل زن در ایران در طول این ده ـ بیست سال رنج برده‌ام و ناراحت شده‌ ام، خیلى از زنان حتی گوشه‌ اى از آن را نفهمیدند و ناراحت هم نبودند». ایشان در مسائل زنان معتقد به اولویت‌ یابی هستند تا بتوان با یک حرکت اساسی مظلومیت تاریخی زن را برطرف کرد؛ مظلومیتی که در خانواده و اجتماع، در شرق و غرب و در گذشته تاکنون برای زن بوده است و وضعیت خطرناک‌ تری که امروزه در غرب به خود گرفته است و آن التذاذ از زن با شعار آزادی در غرب و تزلزل موقعیت خانوادگی و سوء استفاده‌ اقتصادی از زن می باشد. در مقابل، با ارائه‌ نگاه جامع و کامل اسلام در مورد زن، می توان زن را به آن جایگاه والا و شأن انسانی خود رساند. در اسلام ضمن به رسمیت شناختن تفاوتهای زن و مرد، برابری آنها در عرصه‌ های کمال انسانی مورد تأکید قرار گرفته است.

در این کتاب، با ارائه‌ موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظم رهبری، در سه فصل، اهمیت و ریشه‌ یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشه‌ اسلامی، می توان با ریشه‌ یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌ بندى سخنان معظم له و ارائه‌ آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان درباره زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال ۱۳۹۲، حتی سخنانی که رسانه‌ ای نشده است ـ مانند توصیه‌ هایی که هنگام خواندن خطبه‌عقد به جوانان داشته‌اند ـ اما در مخزن اسناد دفتر معظم له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ آنها، توجه و اهتمام رهبر معظم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می دهد.

موضوع: فرهنگی, دینی, زنان, سبک زندگی, عفاف و حجاب

دانلود: برای دانلود فایل کلیک کنید

همچنین ببینید

معرفی کتاب من زنده ام

انتشار به مناسبت سالروز بارگشت آزادگان به میهن وقتی ما را داخل گودال انداختند، برادرها ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *