خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / چالشی برحضور بازیگران زن در عرصه سینما۳

چالشی برحضور بازیگران زن در عرصه سینما۳

در فیلم‌های سینمایی بازیگران زن تعمداً حجاب و پوشش را رعایت نمی‌کنند و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک الگو در میان دختران جوان است.

نیره قوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در ‌خصوص وضعیت حجاب در میان بازیگران زن اظهار داشت: تماس فیزیکی و عدم رعایت حجاب و عفاف در فیلم‌های سینمایی به وضوح مشهود است، به ‌گونه‌‌ای که گویی هیچ نظارتی بر این فیلم‌ها وجود ندارد.
وی افزود: برخی از فیلم‌های تلویزیونی ارتباط نادرست میان زن و مرد نامحرم را به ذهن تداعی می‌کنند، زمانی که صدا و سیما با ۷۰ میلیون مخاطب اقدام به این‌گونه موارد می‌کند، در سینما که میزان مخاطبان آن بسیار کمتر است، وضعیت ارتباط‌‌ها و تماس‌های بدنی بدتر خواهد شد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان اینکه نظارت‌ بر وضعیت حجاب، آرایش و ارتباط‌ میان زن و مرد در فیلم‌های سینما و صدا و سیما به هیچ عنوان کافی نیست، گفت: نظارت‌های اعمال شده بر فیلم‌های تولید داخل باید بیشتر شود و اگر یک فیلتر نظارتی پاسخگو نیست، فیلترهای نظارتی باید افزایش یابد.
قوی ادامه داد: در فیلم‌های سینمایی بازیگران زن تعمداً حجاب و پوشش را رعایت نمی‌کنند و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک الگو در میان دختران جوان است.
وی با اشاره به اینکه در صدا و سیما وضعیت پوشش نسبت به سینما بهتر است، افزود: آنچه که در صدا و سیما بارز است، تبرج، آرایش، خود نمایی، ترویج مد و تنوع لباس‌های خارج از عرف است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد: هم‌اکنون کشور تحت نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای است و نوع پوشش و آرایش غربی‌ها در جامعه ما رواج یافته است؛ در کنار شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای وضعیت حجاب و پوشش در فیلم‌های ایرانی نیز مناسب نیست و بسیاری از زنان و دختران جوان از بازیگران الگو می‌گیرند؛ از این رو شاهد رواج بد پوششی و بد حجابی در میان جوانان و به ویژه دختران هستیم.

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *