خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / زن سومین کالای تجاری در جهان

زن سومین کالای تجاری در جهان

در زمان جاهلیت عرب دختران زنده به گور می شدند و در عصر کنونی که جاهلیت با چهره جدید و مدرن در جوامع غربی رخ نموده، شخصیت و ارزشهای زن تحقیر و زنده بگور می شود.

 

حجت الاسلام مسعود عالی در جشن میلاد دو نور عصر دوشنبه در اراک با اشاره به اوج گرفتن تحقیر و بهره کشی از زنان و دختران در جامعه امروز گفت: زن در برخی جوامع جنبه ویترینی پیدا کرده و شخصیت زن به عنوان کالا مطرح می شود.

وی افزود: در جهان امروز سعی شده نقشهای اصلی زنان زیر سوال برود و زنان از زن بودن خود پشیمان بشوند.

وی گفت: در کنوانسیونهایی با نام رفع تبعیض از حقوق زنان به نام آزادی برای زنان  نقش و زن بودن زنان زیر سوال می رود و همواره در این جلسات  تلاش می کند با قانونمند کردن ضد ارزش ها دیگر جوامع و فرهنگها رابالاخص زنان مسلمان را تحت فشار قرار دهند.

زن سومین کالای تجاری در جهان

وی با اشاره به اینکه سومین کالای تجاری در جهان بعد از اسلحه و مواد مخدر تجارت زن و کودک است، افزود: در کشورهای تایلند و جنوب شرقی این امر تا صادرات زن به عنوان یک کالا پیش رفته است.

 

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای حاشیه خلیج نیز ارزش زنان از کالا ها نیز کمتر شده و از زنان برای جذابیت و فروش کالا ها استفاده می کنند، افزود: امروز زنان را به کالاهایی لوکس تبدیل کرده اند تا با استفاده از جذابیتهای زنانه خود چشمهای بیشتری را به خود جذب کنند.

زن بودن، همسر بودن و مادر بودن سه نقش اصلی زنان است

حجت الاسلام مسعود عالی زن بودن، همسر بودن و مادر بودن را سه نقش اصلی زنان عنوان کرد و افزود: زنان مسلمان می توانند با حفظ حریم، عفت، حیا و عاطفه زنانه نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند.
 

وی افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان اسوه حسنه زنان همه نقشهای اصلی را داشت و در اجتماع نیز با حفظ  حیا وحریم حضورداشت و از مقام ولایت دفاع کرد و موجب تداوم امامت شد. 

توجه به سیره و الگوگیری از حضرت فاطمه داروی شفابخش روزگار ماست

وی گفت: در چنین موقعیت که تلاش می شود نقشهای اصلی زنان حذف شود و ارزشهای چون خودنمایی و نمایش جذابیتهای زنانه جایگزین شود زنان مسلمان افتخار می کنند که الگویی چون فاطمه (س) دارند.

وی افزود: توجه و شناخت سیره حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) و الگو قرار دادن این بزرگواران برای زنان می توانند  آنها را در مسیر سعادت دنیا و آخرت  قرار دهد و به عنوان دارویی شفا بخش در این روزگار عمل کند.

 wafa

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *