خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / اول حجاب را معروف ‌کرده سپس به آن امر کنید

اول حجاب را معروف ‌کرده سپس به آن امر کنید

آیت الله حائری شیرازی: ما در برنامه های فرهنگی خودمان کارخانه معروف سازی واجبات را تأسیس نکرده‌ایم، آنوقت توقع داریم واجب معروف نشده را مورد امر و حرام منکر نشده را مورد نهی قرار دهیم.

 
 آیت الله حائری شیرازی در دیدار با اعضای مرکز حجاب ریحانه النبی، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و فعالان این مرکز اظهار داشت: «مسئله حجاب یکی از ضروریات دین است که متأسفانه در طول انقلاب به این مسئله توجه نشده و فرهنگ سازی مناسبی برای آن صورت نگرفته است».

ایشان در ادامه سخنان خود فرمودند: «ما در برنامه های فرهنگی خودمان کارخانه معروف سازی واجبات را تأسیس نکرده ایم، آنوقت توقع داریم واجب معروف نشده را مورد امر و حرام منکر نشده را مورد نهی قرار دهیم».

وی افزود: بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب از غفلت ما حداکثر استفاده را کرده اند و کارخانه منکر زدایی از منکرات را راه انداخته اند و معروف های جامعه را بی ارزش نشان می دهند و به شدت در این زمینه در حال فعالیت هستند و از تمام ابزار و رسانه های خود در این راستا کمک گرفته و می گیرند و پیوسته به کار خود مشغول هستند. به طور مثال در اوایل انقلاب هیچکس حاضر به استفاده از کراوات نبود ولی متاسفانه بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، و با تهاجم فرهنگی فراوان دشمن استفاده از آن نوعی افتخار و زیبایی حساب می شود.

آیت الله حائری افزودند: وظیفه شما در ترویج حجاب از دو جهت است، یکی معروف کردن حجاب، که سبب می شود دیگران نیز آن را امر کنند و همچنین منکر کردن بدحجابی و بی حجابی که سبب می شود این مسئله در نظر مردم بد و زشت بیاید و دیگری اینکه این مسئله را آرام آرام و بدون شتاب و عجله باید تبدیل به فرهنگ نمائید تا نهادینه و اثرگذار شود.

منبع:شبکه ایران

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *