خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / پاسخی به مطلب ایجاد علاقه به حجاب

پاسخی به مطلب ایجاد علاقه به حجاب

چادر پوشش خوبیه ولی من اصلا چادرو دوست ندارن چون خیلی از چادریا را دیدم که از شمر بدتر رفتار میکنن ادعای خدا پیغمبریشون میشه اما فقط ادعا دارن….خیلی شده که یه چادری منو اذیت کرده …مث حراست دانشگاه…وای که با این کارشون حالمو از حجاب به هم میزنن….اما در اصل چادروحجابو دوست دارم…اما ادمایی که با این حجاب دیدمو زیاد نپسندیدم…

 اخیرا مطلبی با عنوان“ایجاد علاقه به حجاب” و مطلبی مشابه آن در قسمت نظرات سایت در ذیل عنوان”روشهای تربیتی یک مادر” توسط یکی از کاربران سامانه برایمان ارسال شده که ما نیز انهارا بدون دخل و تصرف در سامانه منتشر نموده ایم.انتشار این مطلب نظرات سایر کاربران را در پی داشته است.برخی از این نظرات در ذیل همان مطلب درج شده است.اما برخی از نظرات به علت طولانی بودن قابل درج در قسمت نظرات سایت نبوده از جمله نظر ذیل که آن رادر این قسمت می آوریم:

 

با عرض سلام خدمت شما خواهر بزرگوار

همینکه شما به گفته خودتان اصل حجاب را دوست دارید، خیلی عالی است. این بدان معناست که شما هنوز از آن فطرت خدادادی خودتان زیاد فاصله نگرفته­اید. چرا که حجاب یک امر فطری است. هر خانمی که خیلی فطرت خودش را دستکاری نکرده باشد، قطعا حجاب، حیاء و عفاف را دوست دارد و حاضر است هزینه­های حفظ آنرا بپردازد. این هزینه­ها از آنجایی ناشی میشود که ممکن است گاهی خداوند متعال ایمان و اعتقاد ما را در محک آزمایش قرار دهد. یک برخورد بد، یک حرف نسنجیده، یک ادعای گزاف، یک دروغ، یک ظاهر فریبی و … ممکن است آزمایشی برای ایمان و اعتقاد ما باشد.

نکته مهم آنجاست که ما باید با رجوع به ۱) فطرت و عقلمان از درون و ۲) دین و مفسران آن از بیرون، در تمام مسائل و خصوصا در مسئله حجاب راهی را انتخاب کنیم که چند ویژگی داشته باشد:

  1. بیشتر با فطرت ما سازگاری داشته باشد و با آن احساس آرامش و کمال و رشد کنیم،
  2. عاقلانه­تر، خردمندانه­تر و حساب شده­تر باشد،
  3. با دین و آموزه­های آن بیشترین تناسب را داشته باشد.

نکته مهم دیگری که در صحبتهای شما وجود دارد، توقع نابجایی است که شما از کسانی که ظاهری اسلامی دارند، دارید. برای مثال اگر کسی بخواهد برای کاری نیروی متخصصی استفاده کند، هر کس که مدرک دانشگاهی ارائه کند، کفایت میکند؟ آیا ظاهر مدرک داشتن نشانه این است که شما واقعا متخصص هستید؟ در مورد ظاهر آدمهای مذهبی هم قصه همینطور است. قرار نیست تمام افرادی که ظاهر مذهبی دارند، به یک اندازه ایمان در اعماق وجودشان رسوخ کرده باشد.

البته باید توجه داشت که راه رسیدن به فلاح و رستگاری و ایمان کامل همین حفظ ظواهر اسلامی است، در حدی که شرع مقدس مشخص کرده است و کاملا هم با فطرت و عقل سازگار است 

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *