خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / پاسخ به یک پرسش در مورد ارتباط نامشروع با محارم

پاسخ به یک پرسش در مورد ارتباط نامشروع با محارم

حدود ۵ سال هست که احساس میکنم برادری که ۶ سال از من کوچیکتره نسبت به من میل جنسی داره. بارها باهاش صحبت کردم. راستی من یک دختر ۲۷ ساله هستم که هنوز ازدواج نکردم و الان خواستگاری دارم که میخوام جوابش کنم. برادر من از اون موقعه که یاد دارم استمنا میکنه و میگه یکی دو بار من رو در حالت استمنا دیده، همین باعث شده که نسبت به من حساس بشه….

 

سوال:
من بعد از خدا امیدم به شماست که کمکم کنید در شرایط بغرنجی به سر میبرم. حدود ۵ سال هست که احساس میکنم برادری که ۶ سال از من کوچیکتره نسبت به من میل جنسی داره. بارها باهاش صحبت کردم. راستی من یک دختر ۲۷ ساله هستم که هنوز ازدواج نکردم و الان خواستگاری دارم که میخوام جوابش کنم. برادر من از اون موقعه که یاد دارم استمنا میکنه و میگه یکی دو بار من رو در حالت استمنا دیده، همین باعث شده که نسبت به من حساس بشه.
من ۲ساله، از استمنا توبه کردم و خدا رو شکر میکنم. من تازه متوجه شدم که برادرم نزدیک ۳ساله که برای مقابله با این مشکل درگیر اعتیاد شده و مشکلاتش دو چندان شده. من خیلی باهاش حرف زدم هر چی میگم میگه نمیشه. میگه من همه ی راه ها رو امتحان کردم. دارم تو این خونه عذاب میکشم. نمیتونم هم از خونه بزارم برم. به برادرم میگم ترک کن میگه من به راحتی میتونم ترک کنم اما مرض فکریمیو چیکار کنم. فکرم که مریض بشه خوب نمیشه. میگه به آخر خط رسیدم و هیچ امیدی به بهبودی ندارم. میگه اگه ترک کنم شهوتم چند برابر میشه. میگه امتحان کردم. شده مثل یه دور تسلسل. تو خونه فقط من اینا رو میدونم بقیه ففط اعتیادشو حس میکنن و میترسن.
اون خیلی ادم حسابیه. من چیکار باید کنم. شبا از زور ترس همش دارم میلرزم و برادر احمق من بهم میگه تو هم نسبت به من شه
وتی هستی. میگه قبول کن تو هم مشکل داری.
منو تهددید میکنه. دارم دیوونه میشم داریم دیوونه میشیم. تو رو خدا به من کمک کنید شما رو به خداوندی خدا قسم میدم.

 

پاسخ:

با سلام و آرزوی موفقیت بیشتر در بندگی خدا
علّت این که دیر به مطلب شما پاسخ می دهم، این است که در شهرستان و سفر هستم.
ضمن این که از مطالب فوق متآثر شدم، در عین حال بسیار امیدوار بهبودی وضع فعلی شما هستم؛ چون خودتان درد و مشکل خود را احساس کرده و به آن آگاهی داشته و خود به دنبال پیشگری و درمان آن هستید. حل این مشکل به جدیّت خودتان بستگی دارد. به قول علی (ع)” دردت از خودت هست و درمان آن نیز به دست خودت می باشد “[۱] بنابراین به اراده خودت ایمان داشته باش؛ این اولین قدم است که یقین کنی تو می توانی، سخت است ولی می توانی، تو می توانی، این را باور کن.
” تو لیله القبری برو تا لیله القدری شوی”. از این رو چند نکته بیان می گردد.
۱٫ دیگران در برخورد با افراد به خود فرد نگاه می کنند، اگر انسان به خود شخصیت داده و حریم قائل شود، دیگران حریم و شخصیت او را حفظ می کنند؛ و اگر جلف و هزره با شند، دیگران به راحتی شخصیت او را نادیده گرفته و وارد حریم خصوصی وی می شوند؛ از این روی در جلوی برادر و کسانی که احتمال حساسیّت نسبت خود را دارید، با سنگینی و متانت بیشتری برخورد کنید، آرایش نکنید و از پوشش مناسب و کاملتری استفاده نمائید؛ نگویید که برادرم و جزء محارم هستند. اگر برادرت باز خواست چنین صحبت هایی را باز کند؛ حکم خدا را در نظر آورده و با تمام جدّت در مقابلش بایستید.
۲٫ ازکتب، فیلم، تصاویر و هر چیز مهیج ومحرک جنسی به شدّت بپرهیزید؛ مخصوصاً فیلم هایی و مسادلی که با برادرتان به تماشای آن می نشینید.
به یاد داشته باشید که از بین بردن زمینه های گناه ، تقریباً مساوی با موفقیت و خوشیبختی است. خوشیبختی یعنی فراهم کردن زمینه های خیر و خوبی !!! پس به فکر خوشبختی خود بوده و زمینه های معنویات را در خود افزایش دهید؛ با دوستانی خوبی که اهل معنویت بوده و دیدار ایشان شما را به یاد خدا می اندازد، بیشتر معاشرت کنید.
۳٫ از لحظات خلوت با یگدیگر در شبانه روز به شدّت بپرهیزید و تا می توانید با یکدیگر گفتگو و درد دل خصوصی نداشته باشید.
۴٫ در اولین فرصت، در صورت فراهم بودن شرائط و مراجعه همسری که دارای دین و اخلاق خوب هست سریع ازدواج کنید تا هم خودتان از خیالات و اوهام خود در امان باشید و هم برادرتان از شما قطع امید نماید. در انتخاب صحیح دقّت کنید ولی خیلی در این باره وسواس نباشید.
۵٫ مرا از نتیجه و ادامه کارتان بی خبر نگذارید.
۶٫ تا هر کجا پیش رفته اید، نا امید نشوید که نا امیدی کفر است باز به سوی خدا برگردید؛ ” صد بار اگر توبه شکستی باز آی” به خدا توکل کنید و به عنایت او ایمان داشته باشید.

[۱] . دیوان أمیر المؤمنین علیه السلام    بیان جامعیت حقیقت انسانى ….. ص : ۱۷۵
دَوَاؤُکَ فِیکَ وَ مَا تَشْعُرُ

وَ دَاؤُکَ مِنْکَ وَ مَا تَنْظُرُ
وَ تَحْسَبُ أَنَّکَ‏ جِرْمٌ‏ صَغِیرٌ

وَ فِیکَ انْطَوَى الْعَالَمُ الْأَکْبَرُ
وَ أَنْتَ الْکِتَابُ الْمُبِینُ الَّذِی‏

بِأَحْرُفِهِ یَظْهَرُ الْمُضْمَر

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *