خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / زن بودن ممنوع!

زن بودن ممنوع!

 برخی زنان امروز تمام خوشبختی را در خارج از خانه و در کارهایی که بتواند تساوی شان را با مردان ثابت کند ،می دانند و زندگی صنعتی برای منافع خود ،آنان را تشویق می کند.افـرادى کـه بـدون فهم و تشخیص ، براى به فساد کشانیدن زن و بیزار ساختن او از وظیفه اصلى مى گویند که نباید زن ماشین جوجه کشى باشد به عالم انسانیت خیانت مى کنند. آنها هدفى جز ارضاى غرایز جنسى خود ندارند.احساس مى کنند که اگر زن به وظیفه اصلى خود بپردازد ، دیگر محیط رسواى اختلاط و بى بند و بارى وجود نخواهد داشت  تا از زنان کامجویى کنند.

 

زنى که بخواهد مادر و پرستارباشد ، زنى که براى محیط گرم خانواده ارزش قائل باشد می داند که زندگانى را به رنگ هوس در آوردن ، هنر نیست .هـنـر ایـن اسـت کـه واقـعــا وظیفـه اش را تشخیـص دهد و بکار بندد .هـرچنـد مشکلاتـى هـم دربـرداشتـه باشد.          

ویـل دورانت مى نویسد: زنان و مردان باحیثیت ، مشکلات پیش آمده را حل مى کنند زیرا مى دانند که نظیر این مشکلات  در میدان هاى جنگ دیگر زندگى نیز هست .

آنها وقتى پاداش این کار را مى گیرند که سال هاى سخت از خود گذشتگى و سازگارى متقابل را پـشـت سـر گـذارده انـد و مـحـبـتـى محکم و پایدار به وجود آورده اند که جوش آن از پرستارى بـچه هاست وقتى است که همکارى در حوادث گوناگون زندگى ،  جاى شور و شهوت جسمانى را فراگرفته و دو روح و دو دل به هم آمیخته است .اگر از این آزمایش معنوى گذشتند ، کمال عشق را درک خواهندکرد.این کمال بدون داشتن فرزند به سختی دست می دهد. باز باید گفت که ازدواج در درجه ی اول به خاطر فرزند داشتن پدیدآمده است .

ازدواج تـنـها براى این نیست که زن و مرد را به هم پیوند دهد بلکه مقصودى دیگر هم دارد و آن ایـن کـه زندگى نوع خود را با ایجاد پیوند صداقت و مواظبت میان پدر و مادر و فرزند تامین کند اگرچه آزادى از قیود اجراى وظایف و وصول به غایات  طبیعى است و به همین جهت زن بى فرزند ما را قانع نمى سازد که او معناى حیات و رضایت را دریافته است .

جامعه اى که زن را به هرکارى بگمارد جز به کار اصلى به بیراهه می رود. زنى که وظیفه مادرى را فداى مقام ، شهرت ،نفوذ و هوس نماید هنرى ندارد.عالى ترین و گرانمایه ترین هنر زن ، هنر مادرى است .

اگـر زنـى بـه جز مادرى  کارى پیداکند که نیروى خود را مصروف آن سازد و حیاتش را به کمال رساند ، عیبى ندارد و طبیعت آن را مى پذیرد اما اگرمقصد و هدفى نداشته باشد و چیزى توجه او را جلب نکند براى آن است که بر غرض طبیعى عشق  پشت پا زده است .به قول نیچه : زن معمایى است که حل آن بچه داشتن است .

 از پیامبر بزرگ اسلامر نقل شده است که :بهترین زنان شما زنى است که : زاینده ، مهربان ،پاکدامن ، بـراى دیگران متکبر و براى شوهر متواضع باشد .در برابر شوهر به خودنمایى و جلوه گرى پردازد و در برابر دیگران خود را پوشیده بدارد . زنى که سخن شوهر را بشنود و فرمان او را اطاعت کند و در خلوت  خود را در اختیار همسر خود قرار دهد.انحراف زن از وظیفه اصلى خود در نظر پیشواى اسلام بسیار ناپسند است .

جامعه اى که زن را به هرکارى بگمارد جز به کار اصلى به بیراهه می رود. زنى که وظیفه مادرى را فداى مقام ، شهرت ،نفوذ و هوس نماید هنرى ندارد.عالى ترین و گرانمایه ترین هنر زن ، هنر مادرى است .

 

کتاب تربیت کودک در جهان امروز – دکتر بهشتی

 

 

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *