خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / چطور زن مسلمان باشید و تناسب اندام‌تان را حفظ کنید

چطور زن مسلمان باشید و تناسب اندام‌تان را حفظ کنید

{jcomments on}ایرنا: هفته نامه آمریکایی تایم در مقاله ای کوشیده به این پرسش پاسخ دهد که چطور می توانید یک زن مسلمان باشید و تناسب اندامتان را حفظ کنید.

نویسنده این گزارش با ذکر خاطراتش از حضور در ایران نوشته است:” زنان مسلمان هم می‌توانند در عین حفظ حجاب به انجام انواع ورزش‌ها بپردازند و تناسب اندام خود را حفظ کنند.”

وی افزود:”اولین باری که برای پیاده‌روی سریع در تهران از خانه بیرون رفتم روسری سر کرده بودم و کفش‌های نایک پوشیده بودم. من از دوستان ایرانی‌ام پرسیدم: “اینجا چطور باید تناسب وزنم را حفظ کنم؟” آنها پیشنهاد‌های مختلفی به من دادند از جمله باشگاه‌هایی که فقط مخصوص زنان بود. این درحالی است که در فرانسه این مشکل وجود دارد که نمی دانند چطور مهاجران مسلمان را با قوانین سکولار این کشور تطبیق بدهند. پس زن مسلمان باید چه کار کند؟ مکاتب اعتقادی زیادی وجود دارند که این مشکل را مورد توجه قرار داده‌اند. “

وی تاکید کرد:”من ذاتا یک دونده هستم و از دویدن لذت می‌برم و احساس آرامش می‌کنم با این حال در مدت زمانی که در ایران به سر می‌بردم دویدن را کنار گذاشتم و در عوض به کوهپیمایی می‌رفتم.”

وی ادامه داد:”در زمستان‌های پر‌برف تهران برای اسکی به کوه می‌رفتم. من در ایران بیشتر از هر زمان دیگری یوگا می کردم.چون طبقه متوسط در ایران به یوگا علاقه زیادی دارد و کلاس‌های یوگا در هر محل وجود دارند. من به خاطر وجود گشت‌های ارشاد مجبور بودم در رشته‌های مختلف، ورزش کنم و راحت هم بودم.”

معاونی افزود:”بسیاری از زنان مسلمان به رشته ورزشی مورد علاقه‌شان شدیدا وابسته هستند آنان اگر دونده باشند باید بدوند، اگر شناگر باشند باید شنا کنند. برای این زنان دو گزینه وجود دارد: یا لباس مناسبی برای این کار به تن کنند و یا اینکه در باشگاه‌هایی که فقط زن‌ها در آن هستند ورزش کنند. پوشش ورزشی اسلامی که “هیجود” نام دارد از مواد خاصی ساخته شد است که عرق را از روی بدن خشک می‌کند. وقتی دونده بحرینی، رقیه القصارا، در المپیک ۲۰۰۸ آن را به تن کرد این پوشش معروف شد و در همه جا در دسترس زنان مسلمان قرار گرفت. برای اینکه هیجود به تن کنید باید واقعا یک زن مسلمان پرهیزکار باشید. ممکن است هیجود برای بعضی‌ها بیش از حد پوشیده باشد اما این پوشش بهترین چیزی است که می‌توان با آن شنا کرد و از لباس‌های پنبه‌ای بهتر است.”

وی افزود:” ده سال پیش وقتی به ویلد وادی، پارک آبی دوبی رفته بودم زنان با همان لباسی که پوشیده بودند به همراه فرزندان‌شان وارد سرسره‌های داخل آب و رود‌خانه‌ها می‌شدند.

برای بعضی از زنان مسلمان ورزش در باشگاه‌های جدا‌گانه ارجح است. وقتی در یک فرهنگ زهد‌مآب رشد کرده باشید اگر در باشگاه یک دیوار شما را از مرد‌ها جدا کرده باشد هم احساس راحتی نمی کنید که در آن طرف دیوار ورزش کنید. باشگاه‌هایی که فقط مخصوص زنان هستند و یا ساعات و روز‌های خاصی را به زنان اختصاص داده‌اند در سراسر دنیای اسلام پراکنده‌اند.

حتی در خود آمریکا این ایده که زن ها به دور از چشم مرد‌ها راحت‌تر ورزش می‌کنند موجب ساخت باشگاه‌هایی شده است که مخصوص زن‌ها هستند.این رویکرد جدایی‌طلبی موجب شده است زنان مسلمان مهاجر به راحتی بتوانند در چنین باشگاه‌هایی به ورزش بپردازند. خودم، مادرم را به یاد می‌آورم که در یکی از چنین باشگاه‌هایی در آمریکا ورزش می‌کرد که زنان پاکستانی هم در آن حضور داشتند. برای زنان مسلمانی که می خواهند تناسب اندام خود را حفظ کنند گزینه‌های مختلفی وجود دارند که می توانند در عین حفظ حجاب اسلامی از آنها استفاده کنند”.

منبع راسخون

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *