خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / وظیفه حکومت در مورد جوانان؟

وظیفه حکومت در مورد جوانان؟

سوال:

وظیفه حکومت اسلامی است که مکانی پاک و اسلامی را برای ازدواج دایم و موقت جوانان فراهم کند همه چیز را نمی توان با نماز و صبر حل کرد چون حضرت علی فرمودند: در دین خود افراط و تفریط نکنیدو میانه روباشید. شما بگویید ببینم انسانی که تشنه است آب می خورد یا نان؟!!!!!!!!به معنای ساده تر اگر کسی به شما گفت تشنه هستم چه می کنید؟؟؟

پاسخ:

 

 

 
با سلام به دوست عزیز و بزرگوار! در اینجا ذکر چند نکته ضروریست:

۱٫     مقایسه کردن صبر و روزه گرفتن با غریزه و امکان ازدواج موقّت و دایم، با آب و نان، قیاس مع الفارق بوده و صحیح نیست؛ زیرا مسائل دینی – به ویژه روزه- با مسائل غریزی، تأثیر و رابطه مستقیم داشته و باعث تعدیل غرایز می گردد ولی تشنگی با نان برطرف یا تعدیل نمی شود.

۲٫     امّا اینکه حکومت اسلامی در راستای ازدواج جوانان وظیفه ای به دوش دارد، یک مطلب صحیحی است ولی اینکه ما برای مصونیت از گناه چه وظیفه ای داریم، مطلب دیگریست؛ و چنین نیست که اگر حکومت برای جوانان برنامه ای نداشت یا نتوانسته وظیفه اش را به درستی اعمال نماید، ما از وظیفه خویش فرو گذاری کنیم؛ بلکه باید هر چه می توانیم تلاش کنیم و حتی در کشورهای لائیک(بلاد کفر) هم باشیم، وظیفه دوری از گناه ساقط نمی شود ، هر چند حکومت خود محرّک مسائل جنسی شود. پس این مطلب توجیه قابل قبولی نیست.

۳٫ نکته آخر اینکه مراکزی در جامعه وجود دارد که این امکان را – هر چند به صورت موقّت- فراهم آورده است

 

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *