خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / چالشی بر حضور بازیگران زن در عرصه سینما۱

چالشی بر حضور بازیگران زن در عرصه سینما۱

بازیگران ما نوع پوشش و حجابشان مخالف با آن چیزی است که در پی اصلاح آن هستیم و با وجود این تعارض نمی‌توانیم موفق به اصلاح پوشش شویم.

بازیگران محجبه فرصت حضور در عرصه سینما را به دست نمی‌آورند

مریم معین‌الاسلام مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی بانوان مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه نقش الگویی زنان بازیگر را نمی‌توان انکار کرد، اظهار داشت: برای اثبات این قضیه می‌توان دختران و پسران را زمانی که از سینما خارج می‌شوند، ملاحظه کرد که در نوع رفتار و صحبت‌ کردن آنها تغییراتی به وجود می‌آید.
وی گفت: بازیگران در جامعه ما نقش الگویی دارند و بیشتر جوانان از آنها الگوپذیری می‌کنند و این امر اجتناب‌ناپذیر است، از این رو نمی‌توانیم ادعا کنیم کار فرهنگی و جدی برای اصلاح وضعیت حجاب و پوشش در جامعه انجام می‌دهیم؛ این در حالی است که بازیگران ما نوع پوشش و حجاب‌شان مخالف با آن چیزی است که در پی اصلاح آن هستیم و با وجود این تعارض نمی‌توانیم موفق به اصلاح پوشش شویم.
معین‌الاسلام بیان داشت: همه کارشناسان بر این امر تأکید دارند که برای اصلاح حجاب باید وضعیت حجاب بازیگران را اصلاح کنیم چرا که آنها نقش الگویی دارند.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که آسیب جدی به حجاب وارد کرده، این است که بازیگرانی که با ظاهر بسیار پسندیده و پوشش عفیفانه در سریال‌های تلویزیونی ظاهر شده‌اند، در برنامه‌های شخصی خود چیزی متفاوت‌تر از نقش خود بوده‌اند و نشان می‌دهند که هیچ پایبندی به حجاب کامل ندارند که این مسئله دوگانگی را به بیننده خصوصاً جوانان انتقال می‌دهد؛ این مسأله اباهه‌گری را نیز در میان جوانان افزایش خواهد داد.
مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی بانوان مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: یکی از سریال‌های ماه رمضان دختری را نشان می‌داد که نقشی با ظاهری بسیار عفیف ایفا می‌کرد اما این بازیگر در بیرون از نقش و در شخصیت اصلی خود طور دیگری بود که این مسأله آسیب‌زاست.
معین‌الاسلام با بیان اینکه عرصه خصوصی بازیگران پنهان نمی‌ماند، اضافه کرد: متأسفانه عرصه خصوصی آنها با عرصه عمومی مطابقت ندارد و صدا و سیما میلیاردها تومان هزینه می‌کند که رفتار و لباس عفیفانه‌ای را رواج دهد اما آن بازیگر در مسائل خصوصی خود رفتارهایی را نشان می‌دهد که نه تنها هیچ‌ تأثیر مثبتی ندارد بلکه تمام هزینه‌های بیت‌المال را به هدر می‌دهد.
ساماندهی حجاب بازیگران سینما موجب کاهش بدحجابی جامعه می‌شود
وی در ادامه گفت: البته خود جوانان نیز به دوگانگی شخصیت بازیگران واقف هستند و بعضی از آنها دچار تعارض می‌شوند که کدام ‌یک از شخصیت‌های آنها را باید انتخاب کنند.
مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی بانوان مؤسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: متأسفانه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی صدا و سیما و سینما نتوانسته‌اند دختران عفیفی که حجاب در آنها نهادینه شده و عرصه خصوصی و عمومی آنها یکی است را به عنوان بازیگر جذب کنند و آنها کمتر فرصت حضور در این عرصه را پیدا کرده‌اند چرا که آنها از مسائل پشت صحنه سینما و سریال‌ها مطلع هستند و اگر شرایط شرعی و اخلاقی بر برنامه‌های مختلف حاکم باشد، قطعاً دختران جوان به سمت حجاب جذب خواهند شد، برای اصلاح ریشه‌ای حجاب و عفاف در رسانه‌ها ابتدا باید وضعیت بازیگران ساماندهی شود.

 

حجاب و عفاف،حجاب وعفاف،عفاف و حجاب،عفاف وحجاب،utht, p[hf،utht, p[hf،p[hf, utht،p[hf, utht

همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *