خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / آیا حجاب مفید است؟!

آیا حجاب مفید است؟!

وقتی جوانان عزیز کشورمان همه شیشه ای شده اند ایا حجاب و عفاف میتواند
برای مملکت ما مفید باشد دین به حجاب نیست که وگر نه این همه کشورهای
مسلمان منطقه بیحجاب هستند و روزه و نمازشون از ما هم بهتره  و این همه
جوان معتاد هم ندارد؟

 

 

اولا: این ادعا که همه جوانان شیشه ای شده اند را قبول نداریم .طبق فرمایش مقام معظم رهبری: جوان ایرانی، جوانی است مؤمن ،پاکدامن،پاک گوهر،دارای زمینه های دینی بسیار زیاد،مایل به جنبه های معنوی … که روز به روزپ اکیزه تر، طاهرتر و نورانی تر می شود آن وقت تبلیغات استکباری سعی می کند این گونه وانمود کنند که جوانان ایرانی از اسلام دور شده اند.
ثانیا:به یقین رعایت حجاب می تواند  مفید باشد؛ چرا که  روایات و آیات متعددی در مورد حجاب بانوان و رعایت عفت و پاکدامنی تاکید کرده است؛ و می دانیم که آنچه را خداوند تبارک و تعالی دستور داده صلاح و سعادت مردم در آن نهفته است؛ و سعادت بشر منوط به رعایت آن دستورات و احکام است .
ثالثا:هر مسلمانی موظف است که تمام دستورات اسلام را اجرا نماید نه اینکه برخی که موافق طبعش است را انجام داده و بقیه را رها کند. پس اگر مسلمانیم باید به دستورات قرآن آنچه که در مورد حجاب و پوشش آمده پایبند باشیم.
رابعا:تحقیقات نشان می دهد که برخی از کشورها از اختلاط زن و مرد در مراکز عمومی و ادارات احساس خطر کرده؛ و برای حفظ منزلت زنان و مصون ماندن از آسیب مردان در صدد تفکیک بین این دو قشر در مراکز علمی و اجتماعی شده اند. مثلاً در ویرجینیای آمریکا طرحی در سال سوم راهنمایی برای جدا کردن دختران از پسران پیشنهاد داده اند؛ یا کتابفروشی های  که علامت “ورود آقایان ممنوع” را نصب کرده اند از پدیده هایی است که در جامعه ژاپن دیده می شود.

 

حجاب و عفاف،حجاب وعفاف،عفاف و حجاب،عفاف وحجاب،utht, p[hf،utht, p[hf،p[hf, utht،p[hf, utht

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *