خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر اجتماعی / نتیجه فیلم‌های تهمینه میلانی ترویج فرهنگ ابتذال در کشور است

نتیجه فیلم‌های تهمینه میلانی ترویج فرهنگ ابتذال در کشور است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: فیلم‌های تهمینه میلانی همانند جریان های فرهنگی فضای سایبری و وهابیت و بهاییت، فضای سالم را به صورت دلخواه پیگیری می‌کند و نتیجه آن رواج فرهنگ ابتذال در کشور است.

http://snn.ir/pic/13900428047_2011200082e.jpg

حجت الاسلام خسرو پناه:

نتیجه فیلم‌های تهمینه میلانی ترویج فرهنگ ابتذال در کشور است

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قزوین، حجت الاسلام خسرو پناه روز گذشته در هفتمین روز از سومین دوره طرح ولایت استان قزوین در همایش جریان شناسی تاریخ معاصر گفت: کشور ما از گذشته تا به امروز با جریان های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متفاوتی مواجه بوده است که اگر  این جریان ها طوری مدیریت شوند که رویکرد فکری داشته باشند یک جریان فکری صورت می گیرد.
 
وی حرکت جریان فرهنگی کشور را به سمت ابتذال دانست و گفت: اگر جریان در حوزه سیاسی باشد جریان سیاسی می شود و اگر تاثیر گذاری این جریان ها اقتصادی باشد جریان اقتصادی تلقی می شود، اما در حال حاضر در ایران در مبحث جریان فرهنگی کار به جایی سوق پیدا کرده که این جریان به صورت ابتذال فرهنگی پیش می رود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: به طور مثال، فیلم های تهمینه میلانی و همچنین فضای سایبری، جریان وهابیت و بهاییت از جمله جریان های فرهنگی جامعه هستند که فضای سالم را به صورت دلخواه پیگیری می کنند و نتیجه آن رواج فرهنگ ابتذال در کشور است.
 
خسروپناه بیان داشت: در حال حاضر در کشور تنها در جریان فرهنگی مشکل نداریم، بلکه در جریان سیاسی هم با دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان مواجه هستیم و هراز گاهی جریان های انحرافی در حوزه سیاست کشور به وجود می آیند.
 
وی در زمینه پیشینه جریان های فکری گفت: جریان های فکری که در حال حاضر هم فعالیت چشمگیری دارند، در جنگ ایران و روسیه و در دوران مشروطیت توسط بیگانگان با هدف جلوگیری از پیشرفت مملکت به وجود آمدند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سه دسته جریان فکری را معرفی کرده و گفت: سه جریان فکری سنتی، روشنفکرانه و تجددستیزی که از نظر فکری و کاری متفاوتند توانستند علم فیزیک، شیمی و یا طبیعت را پیدا کرده، و فرهنگ را به طرف فرهنگ لذت طلبی سوق دهند.
 
خسرو پناه ادامه داد: در این میان جریان روشنفکری که جریان دوم بود طرحی ارائه کرد با این مضمون که ما باید با دنیای مدرن هماهنگ و هم جهت باشیم و فرهنگ را به طرف غرب هدایت، تا یک فرهنگ اسلامی غربی بوجود بیاوریم و تنها این طرح برای حل مشکلات فرهنگی ایران کارآمد است و این مسئله سبب به وجود آمدن سکولار شد.
 
وی سکولار را ریشه در این جریان دانسته و افزود: جدایی دین از سیاست و تفکیک مسائل دینی مانند نماز و روزه با اصول مملکت داری از ساخته های این تفکر غلط است.
 
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بحث خود در رابطه با جریان های فکری به گروه سوم جریان تجدد ستیزی پرداخت و خاطرنشان کرد: اشخاصی در آن دوران بیان داشتند که با فرهنگ مدرن و سنتی مشکل دارند و آن را نمی پذیرفتند و در مقابل جریان روشنفکری ایستادند.
 
خسروپناه گفت: جریان تجدد ستیزی فلسفه و علوم غرب، شیمی، روانشناسی، تکنولوژی ،اقتصاد را قبول نداشته و باطل می دانستند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران راهی برای عبور از دیروز به امروز و رسیدن به فرداست به این معنا که ما دیروز نمی دانستیم غرب زده هستیم و غرب زدگی بد است، اما امروز بیشتر افراد می دانند که غرب زده هستیم و غرب زدگی ناپسند است، هرچند نمی توان از طریق ظاهر اشخاص بیان کرد که چه کسی غرب زده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه به جریان چهارم از جریانات فکری پرداخت و گفت: این جریان یک جریان اسلامی با اعتقاد به خدا، قرآن و انسان بوده، که به رابطه انسان با خدا و انسان با طبیعت و انسان با خود و انسان با انسان می پردازد.
 
خسروپناه تصریح کرد: این جریان اعتقاد به این دارد که هر فرهنگی در دنیای غرب و مدرن باید با ترازوی اسلام سنجیده شود و هر جایی که با اسلام و قرآن هماهنگ بود قابل قبول  و هر جا که هماهنگ نبود باطل است.
 
وی تاکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی، سکولاریسم را به عنوان اصل قبول داشتند، اما امروز در اینترنت به راحتی در مورد هنر علمی مقاله می نویسند وحتی در غرب هر ساله همایش هایی در مورد علم و دین برگزار می کنند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما باید غرب را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم آنرا نقض کنیم.
 
خسرو پناه بیان داشت: شناخت و نقض فلسفه غرب از طرح های استاد مطهری بود و به عقیده استاد مطهری  فلسفه غرب با فلسفه مدرن مشکل دارد، اما در علم غرب باید با آنها هماهنگ باشیم.
 
وی یادآور شد: در صورتی که علم و تکنولوژی غرب با اسلام تعارضی نداشته باشد، ما باید از علم غرب استفاده کنیم و نگوییم که آن علم بد است؛ چراکه از علم غرب باید استفاده بهینه کرد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در این زمینه مقام معظم رهبری فرموده اند، اصل تکنولوزی تغییری نکرده است و ما باید در چشم انداز ۱۴۰۴ بتوانیم  قطب های علمی را رشد دهیم تا در دنیا حرف اول را بزنیم.

همچنین ببینید

شناخت انحرافات جامعه اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در برنامه سمت خدای تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ مطالب بسیار جذابی را ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *