خانه / بانک اطلاعات / طرح ها و ایده ها / طرحهای موسسه سروش وحی یزد

طرحهای موسسه سروش وحی یزد

یکی از طرح های انجام شده توسط این موسسه طرح بازدید از خانه ها و خوابگاه‏هاى دانشجویى بوده  است این اقدام جهت اعتماد سازى ، ایجاد فضاى صمیمى و دوستانه بین مسئولین و دانشجویان برگزار مى شد که این برنامه ها در این طرح انجام شد :
۱- برگزارى جلسات جمعى دانشجویان و مسئولان به صورت عمومى و خصوصى‏
۲- پیشنهاد به اساتید على الخصوص اعضاى هیئت علمى که بخشى از ساعات درسى خود در کلاس به این موضوعات پرداخته و در انتها نظر دانشجویان را به فعالین این زمینه انتقال دهند .
۳- برگزارى جلسات پرسش و پاسخ با شخصیت هاى برجسته با محوریت طرح پرسشها و شبهاتى که در ذهن دانشجویان قرار دارد در فضاى آزاد و صمیمى
۴- محوطه سازى خوابگاه خواهران‏

 

فعالیت دیگر که این گروه آن را انجام داد برگزارى مسابقه کتابخوانى فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى بود . دراین راستا مجموعه با برگزارى جلسات متعددى درباره نحوه برگزارى این مسابقه و … به این نتیجه رسید که با توجه به حجم کم ، محتواى خوب ، اشاره به پیشینه تاریخى پوشش و بیان ارتباط پوشش با فرهنگهاى مختلف کتاب فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى اثر دکتر غلامعلى حداد عادل ، اولین دوره این مسابقه را با عنوان ( مسابقه بزرگ کتابخوانى فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى ) برگزار نماید.
دراین برنامه حدود ۱۷۰۰ نفر از مجموع تقریبا ۸۰۰۰ نفر دانشجویان دانشگاه طى مدت ۱۰ روز ثبت نام نمودند که تا آن زمان چنین استقبالى توسط دانشجویان در برنامه ها و مسابقات دانشگاه بى سابقه بود .

در ادامه کار اعضاى موسسه با مشورت و راهنمایى هاى استاد محترم جناب آقاى دکتر محمد رضا شایق(عضو هیئت علمى دانشگاه وحافظ کل قرآن کریم ) که طبق صحبت هاى ایشان نتیجه و ثمره کارهاى این جمع در دانشگاه را در کلاس هایشان دیده بودند تصمیم به اجراى طرح دیگری نمود  . با موضوعیت انجام تحقیقى پژوهشى با عنوان آسیب شناسى ریشه هاى فرهنگى حجاب (درسطح دانشگاههاى شهرستان یزد) با مجرى گرى خود استاد توسط حوزه پژوهشى دانشگاه گرفتند . از نتایج به دست آمده عدم تبیین احکام ناب اسلامى در راس آسیب ها و برنامه هاى صدا وسیما ، برنامه هاى ماهواره و موسیقى و … در مراحل بعدى قرار دارند.

طرح تولید سى دى نرم افزارى حجاب وعفاف
یکی از اقدمات بسیار مهم این موسسه انتشار سی دی تحقیقی در زمینه حجاب و پوشش بود .

این اقدام با هدف شناسایى مراکز و افرادى که در زمینه پوشش و حجاب اسلامى فعالیت مى نمایند،شناسایى کتب موجود در این رشته ،جمع آورى و در اختیار قراردادن مجموعه اى از پژوهش ها و مقالات مرتبط با این موضوع و دسترسى راحت و سریع عزیزانى که تمایل به فعالیت در این زمینه را دارا مى باشند و ارائه به عموم مردم به خصوص اساتید ، دانشجویان و مقاطع مختلف تحصیلى جهت آشنایى با مقوله پوشش و حجاب اسلامى
لازم به ذکر است این سى دى حاوى مطالبى از قبیل :
۱- مجموعه اى از اخبار داخلى وخارجى در زمینه پوشش وحجاب
۲- قوانین مرتبط با پوشش وحجاب
۳- ‏مجموعه اى شامل ۴۰۰ عنوان از مقالات با موضوع هاى متفاوت و مرتبط با پوشش، عفاف، حجاب و….
۴- فتاواى مراجع
۵- مجموعه اى از وصیت نامه شهداء
۶- فیلمها و سخنرانى هاى متفاوت در این رشته
۷- سخنرانى هاى مقام معظم رهبرى
۸- معرفى حدود ۵۰۰ عنوان کتب مرتبط با این موضوع
۹- معرفى مراکز و افرادى که در زمینه پوشش و حجاب فعالیت مى نمایند و … مى باشد.

موسسه فرهنگى اسلامى سروش وحى‏
تلفن : ۶۲۲۰۱۱۶-۰۳۵۱

همراه ۰۹۱۰۳۰۹۴۳۱۹

صندوق پستى:۸۶۵-۸۹۱۹۵
Email: soroushevahy@gmail.com

همچنین ببینید

سامانه مشاوره آنلاین مذهبی

به همت حوزه علمیه استان یزد سامانه مشاوره آنلاین و رایگان در پیام رسان ایتا ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *