خانه / مطالب ارسالی کاریران / تهاجم فرهنگی دختران ایرانی فیفا را به دردسر انداخت

تهاجم فرهنگی دختران ایرانی فیفا را به دردسر انداخت

دست‌های پشت پرده به دنبال راهی برای جلوگیری از ترویج حجاب توسط بانوان شایسته ایرانی است

موفقیت‌های گسترده دختران ایرانی در مسابقات ورزشی سبب شده تا دست‌های پشت پرده به دنبال راهی برای جلوگیری از ترویج حجاب توسط بانوان شایسته ایرانی باشند؛ اقدامی که در روزهای اخیر و با حذف غیرقانونی تیم فوتبال بانوان کشورمان از مسابقات انتخابی المپیک مجددا پررنگ شده است.

به گزارش رجانیوز، جمعه گذشته و درحالی که تیم فوتبال دختران ایران ۳ بازی گذشته خود را با پوشش اسلامی و بدون هرگونه مشکلی برگزار کرده و پیروز شده بود، ناظر بحرینی بازی ایران – اردن در اقدامی کاملا معنادار و سیاسی، پوشش بانوان ایرانی را مغایر با قوانین فیفا اعلام و از برگزاری بازی جلوگیری و نتیجه را ۳ بر صفر به نفع تیم اردن اعلام کرد.

این اقدام غیرقانونی درحالی از سوی ناظر بحرینی که این روزها کشورش شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم است، صورت گرفت که در ۳ بازی گذشته دختران ایران، فدراسیون جهانی فوتبال هیچ واکنشی نسبت به پوشش بازیکنان ایرانی نشان نداده بود؛ مسأله‌ای که فعالان سیاسی را به این نتیجه رسانده که پیروزی‌های خیره کننده دختران فوتبالیست ایرانی در بازی‌های دور مقدماتی و افزایش احتمال صعود تیم ایران به رقابت‌های المپیک، سبب واهمه مسئولان رده بالای سیاسی در فیفا از حضور یک تیم محجبه فوتبال در این مسابقات و تاثیرگذاری آن بر فضای عمومی دختران اروپایی شده است.

این افراد معتقدند در زمانی که تمامی رسانه‌های خبری غرب، حجاب و پوشش اسلامی را مانعی برای رشد و افزایش حضور تأثیرگذار دختران و زنان در جوامع انسانی عنوان می‌کنند، حضور دختران محجبه ایرانی در مسابقات سطح بالایی مانند المپیک قطعاً تاثیر بسیار منفی بر روی این تبلیغات رسانه‌ای خواهد گذاشت و زمینه را برای گرایش بیشتر دختران در جوامع اروپایی و غربی به رعایت حجاب و پوشش فراهم می‌کند.

این ترس از بیان و ترویج این واقعیت که حجاب اسلامی به هیچ عنوان زمینه‌ساز محدودیت برای دختران نیست و بانوان ایرانی می‌توانند ضمن رعایت حجاب و مسائل شرعی، در بالاترین سطوح ورزش قهرمانی نیز فعالیت کنند، پیش از این هم گریبان مخالفان ایران و اسلام را گرفته بود.

چندی قبل هم افتخارآفرینی تاریخی دختران شایسته ایرانی در مسابقات آسیایی چین اگرچه طبق معمول با بی‌مهری مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور روبرو شد – تا جایی که علی مطهری صریحا اعلام کرد که اصلا بانوان ایرانی نباید در مقابل چشمان مردان خارجی در مسابقات ورزشی شرکت کنند! – اما مخالفان جمهوری اسلامی ایران را به تکاپوی شدید انداخت. رسانه‌های معاند تلاش ویژه‌ای کردند تا با تهیه گزارش، مصاحبه و خبرهای جهت‌دار درباره این دختران شایسته، این موفقیت بی‌نظیر را تحت‌الشعاع قرار دهند و به روند همیشگی خود در اتهام به وضعیت حقوق زنان در ایران ادامه دهند.

دویچه‌وله، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فرانسه و ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی در اقدامی هماهنگ با صدها سایت اینترنتی وابسته به جریان اپوزیسیون، سعی کردند تا دختران ایرانی را که در مسابقات آسیایی موفق به کسب موفقیت و مدال‌های رنگارنگ شدند، افرادی معرفی کنند که هیچ اعتقادی به مقررات کشور ایران و مقدسات و احکام دین اسلام ندارند. این رسانه‌ها با تمرکز ویژه بر روی پوشش و حجاب این دختران ورزشکار، آن را مانعی بر سر ورزش زنان در ایران نامیدند که دختران ایران از روی “اجبار” باید آن را رعایت کنند. حتی تلویزیون دولتی انگلیس پا را از این فراتر گذاشت و در برنامه “نوبت شما”، صریحا مدعی شد که “ورزش بانوان در ایران در شعاع حجاب گیر کرده است.”

با تمام این تفاسیر و البته در غیبت مایوس کننده و تاسف بار رسانه‌های تصویری و مکتوب ایرانی، دختران افتخارآفرین و قهرمان ایران با اقدامات خود پاسخی صریح، قاطع و شفاف به این رویکرد تخریبی علیه مقدسات دینی دادند و نشان دادند که شاید بتوان با استفاده از جذابیت‌های بصری، اینگونه مطالب ناصواب را برای مخاطبان ناآگاه عرضه کرد اما افکار عمومی جهان شاهد روی دیگری از سکه این مساله بوده است.

به عنوان مثال، “الهه احمدی” عضو تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات گوانگ‌ژو موفق به کسب ۳ مدال رنگارنگ (۲ نقره و ۳ برنز) شد، در هر سه نوبتی که بر روی سکوی اهدای مدال رفت، یک جلد کلام الله مجید به همراه خود برد تا هم مشتی بر دهان کشیش هتاک آمریکایی (تری جونز) زده باشد و هم اعتقاد اصیل و راسخ خود به دین مبین اسلام را به نمایش بگذارد؛ اقدامی که در کمال تاسف، هیچ بازخورد رسانه‌ای در میان رسانه‌های کشور نداشت.

“پریسا فرشیدی” دیگر عضو بانوی کاروان ورزشی ایران که موفق شد تا به مدال نقره رشته تکواندو دست یابد، هنگام دریافت مدال خود از یکی از مسئولان برگزاری مسابقات، در برابر اصرار و مکث چندین ثانیه‌ای او نیز حاضر به دست دادن و مصافحه با وی نشد و با لبخندی کنایه آمیز به او اعلام کرد که حاضر به انجام این کار برخلاف اعتقادات شرعی خود نیست.

شادی وصف ناپذیر “خدیجه آزادپور” بر روی سکوی نخست مسابقات ووشوی آسیا و دریافت مدال زرین طلا نیز به عنوان یک دهن کجی بزرگ به تمامی دعاوای ضدایرانی در زمینه حقوق زنان مطرح شد؛ مساله‌ای که بارها و بارها و به بهانه‌های مختلف دستاویز پروپاگاندای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

عصبانیت و ناراحتی رسانه‌های بیگانه از حضور موفق و چشمگیر دختران محجبه ایرانی در مسابقات ورزشی به همینجا ختم نشد و چندی پیش نیز حضور اسکی‌باز محجبه کشورمان در مسابقات المپیک زمستانی کانادا با واکنش تند تلویزیون دولتی انگلستان روبرو شد.

در حالیکه حضور مرجان کلهر، اسکی‌باز موفق ایران در مسابقات المپیک زمستانی با استقبال گسترده محافل خبری در جهان روبرو شد، شبکه تلویزیونی “بی بی سی فارسی”، پرچمداری این قهرمان ورزشی ایران اسلامی را صحنه آرایی برای مقاصد سیاسی دانست!

تلویزیون دولتی انگلیس در مطلبی که در سایت خود منتشر کرد، نوشت: مسئولان جمهوری اسلامی با سپردن پرچم به ورزشکاران زن، قصد استفاده ابزاری از آنان را دارند.

بی‌بی‌سی همچنین در واکنش به توجه ویژه رسانه‌های جهانی به پوشش و حجاب خانم کلهر، این توجه ویژه را مردود دانست و در مطلبی طعنه‌آمیز به قلم یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب که پس از حوادث سال ۸۸ به آلمان فرار کرد، از برقراری نمایشگاه حجاب و عفاف در کانادا و حضور مرجان کلهر به عنوان مد لباس در این مسابقات خبر داد.

به نظر می‎رسد وحشت از تهاجم فرهنگی دختران محجبه ایرانی به باورهای غربی و نمایش نمونه یک زن موفق و اجتماعی در سایه رعایت حدود شرعی و اسلامی سبب شده است تا مقابله با این دختران از حالت تبلیغاتی به حذف ناجوانمردانه از صحنه‎ های مهم و پرمخاطب سوق پیدا کند .

منبع: رجانیوز

همچنین ببینید

همه ما ۴ همسر داریم!

همه ما در زندگی چهار همسر داریم، اجازه ندهید ثروت، قدرت و خوشی شما را ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *