خانه / بانک اطلاعات / کتب / معرفی کتاب / معرفی کتاب نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان

معرفی کتاب نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان

captureچاپ یکصد و سوم کتاب «نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان» در ۱۶۸ صفحه، قطع پالتویی، تمام رنگی و قیمت ۷۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

هدف از تالیف کتاب، آشنایی دانشگاهیان با انواع پوشش در دانشگاههای کشورهای آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا و همچنین مقایسه آنها با ضوابط پوشش در دانشگاههای ایران از سوی انجام شده است و دفتر امور خواهران معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (شیما سادات حسینی و زهره سادات آثاری زیر نظر دکتر نیره قوی) این تحقیق ارزشمند را انجام داده است و ضوابط پوشش ۴۲ دانشگاه معتبر جهان به صورت کامل ذکر شده است. به بخش هایی از مقدمه کتاب توجه فرمایید:

مقدمه:

در میان واژه ها، قانون از جمله واژه هایی است که در تمامی جوامع بشری مفهومی مشترک را در ذهن تداعی می کند و هدف از آن برقراری نظم، آرامش و امنیت در جامعه می باشد و چه بسا اگر قانون بیانگر اراده عمومی و خواسته های افراد جامعه باشد به مراتب موجبات پیشرفت، رشد و ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به ارزش های متعالی انسانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

پس از داشتن ضابطه و قانونمندی جهت دستیابی به اهداف جمعی و پایبندی به اصول انسانی در فضای توام با آرامش در هر مجموعه ای امری ضروری به نظر می رسد.

از سوی دیگر یکی از مهم ترین شئون انسانی، منزلت اجتماعی انسانهاست که با عوامل مختلفی مرتبط است از جمله این عوامل چگونگی حضور در جامعه به خصوص از جهت ظاهری و نوع پوشش است. به تعبیر همگان پوشش مناسب، شامل آراستگی، وقار و نظم در ظاهر را شامل می شود. بنابراین در محیط کار، تحصیل، پژوهش و تحقیق، کوچه و خیابان و … هر یک به اقتضای خود نوع پوشش خاصی را می طلبد. همچنین این پوشش نماینگر فرهنگ خاص آن محیط است. به عبارت بهتر فرهنگ، تمدن و حتی شرایط اقلیمی هر جامعه ای تعیین کننده کیفیت و نوع پوشش افراد جامعه است.

در پژوهش بعمل آمده در بیش از ۱۵۰ دانشگاه در کشورهای مختلف جهان اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهها دارای ضوابط نوع خاص و ویژه پوشش متناسب با محیط آموزش می باشند. نکته ای که قابل تامل است این که در محیط مقدس آموزش و تعلیم در هر کجای جهان می توانیم موارد مشترک را جستجو کنیم و آن کیفیت پوششحرفه ای مناسب با محیط درس و تدریس و وجود دستورالعمل متناسب با آن می باشد. علت و ضرورت ضوابط مندی ایم محیط نه تنها بر باورمندی بر اصول ارزشی که حاکی از جهان بینی آنهاست می باشد، بلکه اکثریت آنها براساس نوع ضرورت های محیطی و ایمنی و آرامش روحی و روانی متناسب با پیشرفت کار پایبندی به ضوابط خاص پوشش را الزام می دارند و چگونگی وضعیت ظاهری را برخاسته از شان محیط علم و فرهنگ محیط آموزشی و جلب رضایت عواملی که در محیط مشغول تعلیم و تربیت می باشند، می دانند و از همه مهم تر اینکه در هر جامعه انسانی، رعایت نظم، ضابطه، قانون بومی و خاص هر مجموعه در اولویت امور جهت دستیابی به اهداف خاص و کار ویژه مجموعه ضروری است.

قابل ذکر است که علاقمندان برای دستیابی به ضوابط پوشش در دانشگاهها در صورت تمایل می توانند از طریق (student hand book) موجود در سایت دانشگاهها و یا (student dress code) مطلع و آگاه گردند.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *