خانه / خبر و تحلیل / سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های با شعار “حوزه علمیه، آسیب‌های اجتماعی و اقدام عمل”

سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های با شعار “حوزه علمیه، آسیب‌های اجتماعی و اقدام عمل”

برگزاری سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه در ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فرودین سال جاری در قم خبرداد.

حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان در نشست خبری اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه در ۲۹،۳۰ و ۳۱ فرودین سال جاری در قم برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران با اشاره به برنامه‌های این اجلاس افزود: این اجلاس در ۳ روز و در ۳ بخش، تبیین اهداف و راهکارهای آینده حوزه با حضور معاونت‌ها، برگزاری ۶ کمیسیون تخصصی و حضور سخنرانان از شخصیت‌های برجسته سیاسی و حوزوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عنوان اجلاس پیش رو “حوزه علمیه، آسیب‌های اجتماعی و اقدام عمل” است تصریح کرد: وقتی جامعه‌ای دچار آسیب‌ها اجتماعی می‌شود همه بخش‌های جامعه را درگیر می‌کند ولی باید بگوییم خوشبختانه خانواده حوزه علمیه کمتر دچار این آسیب‌ها شده است.

ابراهیمیان با تأکید بر لزوم ورود حوزه‌های علمیه خواهران در کنترل آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: ۴۶۶ مدرسه علمیه در سراسر کشور می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در حل آسیب‌های اجتماعی در کشور ایفا و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح جامعه را به‌سوی جامعه مدنی و دینی‌تری هدایت کند.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار طلبه خواهر در مدارس و حوزه‌های علمیه سراسر کشور مشغول تحصیل هستند گفت: ۵۴ هزار نفر از این طلاب در سطح عمومی، ۹ هزار نفر در سطح عالی و ۱۰۰ نفر در سطح تخصصی در حال تحصیل بوده و ۳۷ هزار نفر از این طلاب رسماً مبلغه بوده که با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده می‌توانیم از این پتانسیل بالا در جهت کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در سال جاری بهره ببریم.

همچنین حجت‌الاسلام جواد اسماعیل نیا دبیر اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران در نشست خبری اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه قرار گیرد، اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران با رویکرد بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی نقش حوزه علمیه خواهران در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی را محور اصلی اجلاس خواند و افزود: این اجلاس با موضوع حوزه انقلابی- آسیب‌های اجتماعی- اقدام و عمل، باید با ارائه راهکارهای مناسب و بررسی خدمات قابل‌ارائه به جامعه در جهت کاهش این آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.

دبیر اجلاس از حضور آیت‌الله عرافی و آیت‌الله مقتدایی به‌عنوان سخنرانان این اجلاس خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل و همچنین حجت‌الاسلام ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز به‌عنوان سخنران در این اجلاس حضور خواهند یافت.

وی موضوعات موردبررسی در کمیسیون‌های ۶ گانه این اجلاس را حول محور زن و خانواده بیان و تصریح کرد: در دومین روز برگزاری این اجلاس، کمیسیون‌هایی با موضوع‌ها و چالش‌های دنیای امروز ازجمله تحکیم خانواده،عفاف و حجاب و فضاهای مجازی برگزارشده و برای آن راهکارهایی ارائه می‌شود.

اسماعیل نیا امضا تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز فرا حوزوی را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای پیشبرد بهتر اهداف این اجلاس دانست و خاطرنشان کرد : کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه ادیان و مذاهب و پدافند غیرعامل ازجمله مراکزی هستند که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌اند.

وی همچنین امضا تفاهم‌نامه با صداوسیما، قوه قضاییه،بهزیستی و دانشگاه آزاد اسلامی را در دست اقدام اعلام کرد و گفت: تفاهم‌نامه بین آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیز در دست اقدام بوده و امیدواریم با همکاری همه این مراکز در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری برداریم.

منبع:

تسنیم

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *