خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / بمباران نامحسوس فرهنگی دشمنان

بمباران نامحسوس فرهنگی دشمنان

حجت الاسلام پژمان فر رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم پاسخگویی به سؤالاتی که در ذهن جوانان وجود دارد، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی بمباران های نظامی دشمن کاملا مشهود و محسوس بود اما امروز بمباران اعتقادی دشمن علیه جوانان به صورت نامحسوس در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه کیان خانواده خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند تا روابط محرم و نامحرم را عادی سازی کنند و البته بدعت هایی در همین زمینه در جامعه ما ایجاد شده و وقتی نسبت به این مسائل نهی از منکر صورت می گیرد، برخی آن را عقب ماندگی تلقی می کنند. امروز متأسفانه کار به جایی رسیده که مردم گمان می کنند در خصوص برخی مسائل قابلیت تذکر دادن وجود ندارد و به فرموده پیامبر (ص) جای معروف و منکر عوض شده است.

حجت الاسلام پژمان فر افزود: سیدالشهدا در مقابله با بدعت ها و انحرافات به شهادت رسیدند. جامعه اسلامی جامعه ای نبود که در آن نماز اقامه نشود اما در عین خواندن نماز، به بدعت ها نیز عمل می کردند. امروز نیز در راستای ایجاد همان نقشه، بسیاری از فرزندان ما را مورد تهاجم قرار داده اند و آن ها را مجروح کرده اند.

کار فرهنگی صحیح راه مقابله با تهاجم دشمنان به مسأله عفاف و حجاب است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مسأله عفاف و حجاب را یکی از مسائل فرهنگی مورد تهاجم دشمنان دانست و اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب یک موضوع امنیتی نیست و نهادهای فرهنگی باید برای ترویج این مسأله وارد عمل شوند چرا که بسیاری از جوانان ما حتی هنوز شناخت لازم در این زمینه را ندارند و اگر یک ساعت برای آن ها مبانی اعتقادی را توضیح دهی، محکم و استوار پای آن می ایستند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال عادی سازی گناه در جامعه اسلامی است؛ همانطور که در زمان سیدالشهدا (ع) این اتفاق را رقم زدند.

حجت الاسلام پژمان فر تهاجم دشمنان به ارزش های اسلامی در عرصه های مختلف را نشانه ترس آن ها از ترویج تفکر ناب اسلامی قلمداد کرد و افزود: برای نمونه علت ترویج تفکر تکفیری در جهان این است که دشمنان ما نگران توسعه اسلام در کشورهای خود هستند و حتی گزارش هایی از کشورهایی مانند فرانسه و انگلستان می رسد که نشان می دهد در برخی شهرهای آن ها ترکیب عقیدتی مردم به سوی اسلام وابسته به اهلبیت (ع) تغییر پیدا خواهد کرد.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *