خانه / خبر و تحلیل / انقلاب اسلامی حقوق زنان را احیا کرد/ قائل به گفت وگوی ادیان هستیم

انقلاب اسلامی حقوق زنان را احیا کرد/ قائل به گفت وگوی ادیان هستیم

معاون بین الملل دفتر رهبر انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگویی ارائه داد که یک زن می‌تواند بدون محدودیت در اجتماع حاضر شود، گفت: امروز مبلغان زن مهم ترین نقش را در تربیت فرزندان صالح و نشر جهانی اسلام بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در چهارمین دوره تخصصی هم اندیشی و هم افزایی دانش آموختگان بین الملل جامعه‌الزهرا‌ (س) که پنجشنبه مورخ ۲۱/۰۲/۹۶ در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه جهان برای تربیت نسل شایسته به حضور زنان در عرصه های مختلف علمی و آموزشی نیازمند است، گفت: انقلاب اسلامی الگویی را به تبعیت از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) ارائه داد که یک زن متدین می‌تواند بدون محدودیت در اجتماع حاضر شود.

جامعه سازی بدون حضور بانوان متدین ممکن نیست

وی افزود: امروز برخی ادعا می کنند که انقلاب اسلامی و شرایط بین المللی این امکان را فراهم کرده است که زنان ما در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند، اما باید گفت که حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی  یک ضرورت است و نه یک امتیاز که به بانوان داده شده است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: جامعه اسلامی نیازمند حضور بانوان متعهد، متدین و فرهیخته در اجتماع است، به گونه ای که بدون حضور بانوان متدین کار جامعه سازی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان اینکه بانوان طلبه باید حضور در اجتماع را برای خود یک ضرورت و تکلیف بدانند، ادامه داد: ضرورت حضور بانوان در اجتماع موجب شد که جامعه‌الزهرا‌ (س) شکل بگیرد و منشأ خدمات ارزنده ای باشد و ما باید این شجره طیبه را قدر بدانیم.

تهمت های سلطه جهانی در خصوص حقوق زن به انقلاب

وی افزود: قبل از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شود، ابرقدرت‌های غرب و شرق و دشمنان ما را به سه تهمت متهم می‌کردند؛ آنها می‌گفتند که اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، نیمی از جمعیت که بانوان هستند، باید خانه‌نشین شوند، زیرا انقلاب اسلامی اجازه حضور بانوان در اجتماع را نمی دهند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی دیگر از اتهامات دشمن به انقلاب اسلامی این بود که اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، باید دانشگاه‌ها بسته شوند، همچنین می‌گفتند اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، به اقلیت‌ها ظلم مضاعف می‌شود و از گردونه اجتماعی خارج می‌شوند.

ادامه مطلب

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *