خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / مقاله نویس استمنا، بیمار استمناء

مقاله نویس استمنا، بیمار استمناء

سلام من ادم سر شناسی هستم و کار فرهنگی میکنم خودم خیلی ها رو به راه راست هدایت کردم و مقام کشوری هم دارم وجالبه که بگم ۱۸ سالمه خودم یک مقاله۱۵۰ صفحه ای در مورد استمنا نوشتم که خیلی ها با خوندن اون استمنا رو کنار گذاشتن ولی نمیدونم چرا که خودم نمیتونم این عمل رو ترک کنم…

 سلام من ادم سر شناسی هستم و کار فرهنگی میکنم خودم خیلی ها رو به راه راست هدایت کردم و مقام کشوری هم دارم وجالبه که بگم ۱۸ سالمه خودم یک مقاله۱۵۰ صفحه ای در مورد استمنا نوشتم که خیلی ها با خوندن اون استمنا رو کنار گذاشتن ولی نمیدونم چرا که خودم نمیتونم این عمل رو ترک کنم و دارم بد بخت میشم نمیدونم چیکار کنم بدیش اینه که خودم همه چی رو میدونم و حتی اگه بگم راهنماییم کنید شاید چند تا ایراد از توش بگیرم و چند راه حل بدم که به درد خیلی ها بخوره ولی خودم فقط میتونم بگم دعام کنید 

پاسخ:

سلام؛ در این جا به دو سئوال پاسخ داده می شود:

۱٫چرا با وجود این که به مطلبی علم داشته و می دانیم، ولی دانسته هاینان مشکلی را حل نکرده و دردی را دوا نمی کند؟

۲٫ چگونه علم و دانسته هایمان را تبدیل به باور کنیم؟؟؟

در جواب سئوال اول باید گوفته شود که علم، غیر از باور و ایمان است؛ خداوند در مورد کسانی که معلوماتشان هنوز تبدیل به باور نشده است می فرماید: ” قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لکِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا یَدْخُلِ الْإیمانُ فی‏ قُلُوبِکُمْ وَ إِنْ تُطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لا یَلِتْکُمْ مِنْ أَعْمالِکُمْ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیم‏[۱] ” همه ما می دانیم و علم داریم که از دست مرده، کاری بر نمی آید؛ ممکن است علما و فلاسفه در این باره کتاب ها و مطالبی نوشته باشند؛ ولی کدام یک حاضرند در اتاقی یک شب تا به صبح با مرده ای بخوابد؛ چرا کسی نمی تواند بخوابد؟ چون دانسته هایش، تبدیل به باور نشده است. ولی مرده شور – با وجود این که علم فلسفی هم ندارد- نه یک شب بلکه هرشب در قبرستان و در کنار انبوهی از مرده ها راحت می خوابد؛ چرا ؟!!! چون علمش تبدیل به باور و ایمان شده است. حال سئوال دوم این است که:

چگونه علم و دانسته هایمان را تبدیل به باور کنیم؟؟؟

برای این کار می بایست از دو اهرم مهمّ ” تلقین و تکرار” مدد جوست؛ علم، عمل و باور زنجیروار به هم متصلند؛ تا عمل نشود، به باور دست نخواهیم یافت. در ابتدا هر چه می دانید و ادعا دارید کناربگذارید. امام على «ع»: هر کس به علم خود عمل نکند چیزى نمى‏داند[۲]. سپس برای ایجاد انگیزه، مضرّات و پیآمدهای اعمال ناشایسته- به ویژه ضررهای اُخروی آن- توجه نموده و از سوی دیگر سود و منافع مخالفت هوای نفس و عمل بر طبق فرمان عقل و شرع را در نظر بگیرید؛ آنقدر تآمل و تلقین کنید که اراده شما را برای ترک عمل بد، با قوّت تمام آماده سازد.

در مرحله بعد باید به خود تلقین کنید که شما می توانید آن عمل شوم را ترک کنید. برای این کار محل خلوتی را انتخاب کنید، فکر کنید که اگر به دانسته های خود عمل نکنید، علم شما چه سودی برای شما خواهد داشت؛ جز این است که وبال گردنتان خواهد بود؟!! چندین بار مضراتش را در تجسم کنید؛ سپس ۲۰ بار به خود بگوئید که ” من می توانم این عمل شوم را ترک کنم؛ من می توانم”. این جمله را با توجه، شمرده شمرده و کلمه به کلمه و اگر محل خلوتی بود، محکم و با صدای بلند تکرار کنید. اگر در لحظات به خواب رفتن و یا لحظات اول بیداری این تلقین را انجام دهید، اثر آن دو چندان خواهد شد. روزی ۲۰ بار و حد اقل تا ۴۰ روز. حال با تصمیم جدّی و عزم راسخ وارد عمل شوید؛ از عمل خود مراقبت کرده، مقدمات و زمینه تحریکات را از بین ببرید ازکتب، فیلم، تصاویر و هر چیز مهیج ومحرک جنسی به شدّت بپرهیزید.

به یاد داشته باشید که از بین بردن زمینه های گناه ، تقریباً مساوی با موفقیت و خوشیبختی است.

خوشیبختی یعنی فراهم کردن زمینه های خیر و خوبی !!! پس به فکر خوشبختی خود بوده و زمینه های معنویات درونی و واقعی را در خود افزایش دهید از ظاهرسازی و ادعا علم و تدین به شدّت بپرهیزید؛ بدانید که در پیشگاه خدا، روزی که پرده ها کنار زده شود، مقصّر و سر به زیر هستید؛ با دوستانی خوبی که اهل معنویت بوده و دیدار ایشان شما را به یاد خدا می اندازد، بیشتر معاشرت کنید. و این مراقبت را تکرار کنید آنقدر که یقین داشته باشید که شما می توانید آن عمل را ترک کنید. اگر چنین شد، به باور و ایمان دست یافته اید. و اگر در جایی شکست خوردید ناامید نشوید؛ ارادتان را تقویت کنید؛ دوباره مضرات را در نظر گرفته، سریع برخیزید و با عزمی راسخ تر از قبل وارد عمل شوید. به یاد داشته باشید که “هر کس به دانسته هایش عمل کند، خدا علم آنچه نمی داند را به او عنایت کند و یا از آنچه نمی داند او را کفایت می کند” و ” هر کس به دانسته هایش عمل نکند، علم آنچه را که می دانسته از دست خواهد داد[۳]

مطالب را جدی بگیرید و به رحمت و نصرت خدا امیدوار باشید

با آرزوی درک فقر مطلق و این که ما هیچیم. و توفیق بیشتر و مغفرت برای خود و شما. 

 

[۱] . الحجرات : ۱۴؛ [برخى از] بادیه‏نشینان گفتند: «ایمان آوردیم.» بگو: «ایمان نیاورده‏اید، لیکن بگویید: اسلام آوردیم.» و هنوز در دلهاى شما ایمان داخل نشده است. و اگر خدا و پیامبرِ او را فرمان برید از [ارزشِ‏] کرده‏هایتان چیزى کم نمى‏کند. خدا آمرزنده مهربان است.»

[۲] . الامام علی «ع»: ما علم من‏ لم‏ یعمل‏ بعلمه‏. 

[۳] . عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ‏ مَنْ‏ عَمِلَ‏ بِمَا عَلِمَ‏ کُفِیَ مَا لَا یَعْلَم‏.عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ‏ مَنْ‏ عَمِلَ‏ بِمَا عَلِمَ‏ کُفِیَ مَا لَا یَعْلَم‏.( )

قَالَ النَّبِیُّ ص‏ الْعِلْمُ وَدِیعَهُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ الْعُلَمَاءُ أُمَنَاؤُهُ عَلَیْهِ فَمَنْ عَمِلَ بِعِلْمِهِ أَدَّى أَمَانَتَهُ وَ مَنْ‏ لَمْ‏ یَعْمَلْ‏ بِعِلْمِهِ‏ کُتِبَ فِی دِیوَانِ الْخَائِنِینَ.

(۲) الامام علی «ع»: ما علم من‏ لم‏ یعمل‏ بعلمه‏. 

لینک های مرتبط:

مضرات انحرافات جنسی و راهکارهای پیشگیری و درمان

استمنا و لاغری بدن (ازمنظر طب سنتی)

استمنا و لاغری بدن(ازمنظراجتماعی)

ترک استمنا و مرض احتلام

ترک استمنا و مدیریت شهوت

آیا عوارض خود ارضایی با ترک خودارضایی بر میگردد ؟؟

رابطه استمنا و احتلام؟

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *