خانه / خبر و تحلیل / اخبار حجاب نمایشگاه کتاب تهران(۲)

اخبار حجاب نمایشگاه کتاب تهران(۲)

نمایشگاه کتاب عروسی نیست که عده‌ای با آرایش‌های وحشتناک می آیند!

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام نارضایتی از وضعیت حجاب در نمایشگاه تصریح کرد: برخی افراد ناآگاه با پوشش بد، مردم را به نمایشگاه بدبین می‌کنند

ییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به سوالی در مورد گشت ارشاد در نمایشگاه کتاب و هم‌چنین ارزیابی‌اش از وضعیت رعایت حجاب در این دوره از نمایشگاه گفت: از مساله پوشش در نمایشگاه راضی نیستم. البته از همه‌ی کسانی که با رعایت عفاف و حجاب در نمایشگاه حاضر شده‌اند تشکر می‌کنم.

دری اخوی تصریح کرد: آن‌چه مسلم است نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه جمهوری اسلامی است و ضرورت دارد حریم آن رعایت شود و باید بر اساس ضوابط قانونی جمهوری اسلامی فعالیت کنیم و اگر قرار باشد بستری فراهم شود که قوانین و مقررات نظام مورد تخطی قرار گیرد باید برخورد شود. نمایشگاه باید یک آوردگاه فرهنگی باشد.

وی تاکید کرد: این‌جا محل عروسی یا بزم نیست که عده‌ای با آرایش‌های وحشتناک حضور داشته باشند که من هم از دیدن آنها شرم دارم. تعداد معدودی از بازدیدکنندگان با وضعیت نامناسبی در نمایشگاه حاضر شدند که شخصا راضی نیستم و نباید هم راضی باشم. البته غرفه‌داران و متصدیان غرفه‌ها مساله‌ حجاب را رعایت کرده‌اند و افرادی هم بودند که این مساله را رعایت نمی‌کردند و به آنها تذکر دادیم و خوشبختانه رعایت شد. البته برخی افراد ناآگاه هم هستند که فقط برای تفریح به نمایشگاه می‌آیند؛ در حالی که نمایشگاه کتاب صرفا محلی برای تفریح نیست و رعایت عفاف یک شرط اصلی است.

وی افزود: من برای نمایشگاه همان قداستی را قائلم که برای شبستان‌ها و صحن‌های بارگاه امام رضا (ع) که در مشهد است. در مشهد و قم اگر افرادی بخواهند بدحجاب وارد حرم شوند به آنها چادر می‌دهند تا بپوشند و من قداست نمایشگاه کتاب را به این شکل می‌بینم. برخی که ناآگاه هستند متاسفانه به شکلی در نمایشگاه می‌آیند که حتی در خانه‌ خودشان هم آن‌جور نیستند و مردم و افراد حزب‌اللهی را نسبت به نمایشگاه کتاب بدبین می‌کنند.

دری اخوی یادآور شد: روشن است که مراجع ذی‌ربط باید به وظایفشان عمل کنند و گشت ارشاد هم به وظیفه‌ی خودشان عمل می‌کند.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *