خانه / پرونده ها / قوانین و مصوبات / ضوابط پوشش در دانشگاه لومالیندا آمریکا

ضوابط پوشش در دانشگاه لومالیندا آمریکا

دانشگاه لومالیندا آمریکا

دانشگاه لومالیندا آمریکا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه لومالیندا آمریکا (Loma Linda University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش

در جهت همسویی با مسئولیت‌های یک فرد متخصص و معیارهای کلیسای دانپزشکی (advantist) از نظر سبک زندگی و وضع ظاهری، انتظاراتی از دانشجویان دانشکده دانپزشکی وجود دارد. دانشجویان باید با این سبک زندگی آشنا شده و در جهت تبعیت از مقررات پوششی آن همکاری لازم را داشته باشند.

این مقررات پوششی در مقررات اخلاقی (بخش بعدی) توضیح داده خواهد شد. این مقررات به منظور ارتقای سلیقه پوششی مناسب و ویژگی‌های حرفه‌ای و تخصصی گروه مراقبت‌های بهداشت دندان تنظیم شده و هدف دیگر آن مشارکت در ارائه تصویر و روحیه‌ای مناسب از دانشکده دندانپزشکی است.

عادت مربوط به آراستگی ظاهر بخش پراهمیتی از این تخصص بوده و از توقعات و انتظارات مردم از دست‌اندرکاران بهداشت دهان و دندان ناشی می‌شود. این مقررات پوششی باید هنگام حضور در “سالن پرینس ” Prince Hall ” رعایت شود. مقررات پوششی به طور کلی برای همه زنان و مردان، مصداق و موضوعیت دارد و در مواردی که این معیارها بر هر دو جنس حاکم است باید به طور واضح بیان شود.

رعایت بهداشت فردی، دهان و دندان مهم بوده و مورد انتظار است. پوشش و لباس نیز باید تمیز و مرتب باشد.

وضع ظاهری فرد باید منطبق با تصویر و ارزش‌های مورد نظر کتاب دانشجویی دانشگاه لومالیندا،( صفحه ۵۶) و قسمتهای اصول رفتاری و معیارهای پوشش و وضع ظاهری (صفحه ۶۶) باشد.

لباس مورد قبول، لباس اتاق عمل همراه با شلوار است، در مواردی که لباس مزبور بر تن نیست، پوشش فرد عبارت است از:

* مردان:

ـ کراوات ترجیح داده می‌شود، اما اجباری نیست. پیراهن‌ها باید یقه‌دار و مناسب تخصص باشند.

* زنان:

ـ طول پیراهن یا دامن باید ارائه دهنده تصویر و ظاهری حرفه‌ای و مناسب باشد. در دانشگاه زمانی که پیراهن و دامن پوشیده شده باید از جوراب‌های نایلونی استفاده شود.

ـ مواردی از قبیل: پوشیدن زیر پیراهن و تی‌شرت به عنوان لباس رو، لباس‌های لی به ویژه لباس‌های لی سنگ‌شور و رنگ و رو رفته، شلوارک‌، پیراهن‌های رکابی، تاپ‌های بندی، کفش‌های ورنی، کفش‌های پیاده‌روی و تنیس، پیراهن‌ها و شلوارهای عرق‌گیر، پوتین‌های کار، کوهنوردی و لباس‌های مشابه مجاز نیست.

ـ کفش‌های جلوباز از هر نوع نباید در محوطه درمانگاه یا آزمایشگاه پوشیده شوند.

ـ موها باید تمیز، آراسته، مرتب، دارای مدل و طرح متعارف و متناسب باشند. در بخش‌های بالینی موها را باید به نحوی شانه و جمع کرد که در موقع خم کردن سر به جلو، روی صورت و چشم‌ها را نپوشاند.

* پژوهش در مقررات پوشش ویژه

هنگامی که جهت استخدام مشغول تحقیق در مورد شرکتی هستید؛ برای اتخاذ ترتیبات هر چه بهتر، سعی کنید از مقررات پوششی محل کار مورد نظر اطلاع پیدا کنید. در این خصوص می‌توانید از مشاورین شغلی و کارشناسان ذیربط کسب اطلاع نمایید.

مشاغلی نظیر حقوق، بانکداری و حسابداری در خصوص پوشش حرفه‌ای خود اغلب از دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری نسبت به رشته‌های دیگر همچون تبلیغات تجاری، خرده‌فروشی و حراج برخوردارند. از سوی دیگر ممکن است این دستورالعمل‌ها، بسیار رسمی تر از تصورات شما باشد.

در اینجا شماری از توصیه‌های ارائه شده از سوی مشاوران شغلی ذکر شده است:

ـ افراد جویای کار باید در سطحی بالاتر از شغل یا منصبی که برای آن به مصاحبه دعوت شده‌اند لباس رسمی‌ بر تن کنند؛ این به آن معنی است که برای مصاحبه باید بسیار رسمی‌تر از مواقع تصدی کار لباس بپوشید.

ـ میزان رسمیتی که در پوشش خود به نمایش می‌گذارید، نمایانگر آن است که شما اهمیت موقعیت را درک کرده و برای فردی که با او ملاقات می‌کنید، احترام قائلید. در مواردی که شک و شبهه‌ای برایتان مطرح است یک پوشش محافظه‌کارانه و محتاطانه برای جلسه مصاحبه، بهترین شیوه است.

ـ زمانی که به استخدام درآمدید؛ بهتر است از رئیس خود یا اداره منابع انسانی، یک نسخه از خط مشی و مقررات پوششی سازمان را در خواست نمایید. مقررات از سازمانی به سازمان دیگر فرق می‌کنند، لذا گمان نکنید که در شغل جدید هم می‌توانید، همان لباس‌های شغلی قبلی خود را بر تن کنید. در برخی شرکت‌ها پوشیدن لباس‌های لی (جین آبی) تاپ‌های بدون آستین و صندل‌های جلوباز، مجاز تلقی می‌شود؛ در حالی که در برخی دیگر چنین نیست. با تبعیت از مقررات سازمان احتیاط را رعایت فرمایید.

ـ لباس، عطر، زیورآلات، شیوه آرایش مو و موارد مشابه، نباید خدشه‌ای در تصویر تخصصی و کارشناسی شما وارد سازد. توجه مصاحبه‌گران باید منحصرا به اظهارات، لیاقت و توانمندی‌های شما مبذول شود.

ـ از تمیز بودن موها و آراستگی حرفه‌ای آنها اطمینان حاصل کنید. از مدل موهایی که بخش اعظم پیشانی را بپوشاند یا مدل‌هایی که مجبور شوید موها را رو به عقب شانه کنید، اجتناب نمایید.

ـ هر گونه زینت آلات آویخته به اعضای صورت و بدن (به جز یک جفت گوشواره در گوش)‌برای انجام مصاحبه باید برداشته شود.

ـ خالکوبی‌های قابل رویت به منظور جلوگیری از حواس‌پرتی مصاحبه‌گر باید پوشانده شوند.

ـ لباس‌ها باید تمیز و کاملا اتو کشیده باشند.

ـ لباس‌ها باید کاملا قالب تن فرد بوده و در هنگام نشستن یا قدم زدن کاملا بر بدن منطبق باشد و جابجا نشود.

ـ لباسی را برگزینید که با واکنش مثبت افراد مطلع در زمینه استانداردها، معیارها و سیاستگذاری خاص شرکت روبرو شود.

بنابر این ظاهر خود را تا حد امکان ساده و موفق حفظ کنید تا زمانی که کاملا به محیط جیدی و مقررات پوشش شرکت آشنایی پیدا کنید.

 

همچنین ببینید

سیر تصویب قانون حجاب و عفاف در ایران

مرکز پژوهشی آرا در گزارش راهبردی حجاب و عفاف در ایران که توسط اندیشکده افرا ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *