خانه / خبر و تحلیل / فیلم های سینمایی و سریال های تلویزونی به طلاق دامن زده است !

فیلم های سینمایی و سریال های تلویزونی به طلاق دامن زده است !

فیلم های سینمایی و سریال های تلویزونی به طلاق دامن زده است!

یک کارشناس مسائل دینی گفت: فیلم های سینمایی و سریال ها به طلاق دامن زده است چرا که می بینیم که طلاق نخستین و آخرین راه حل به شمار می رود در صورتی که باید در سیاست گذاری فرهنگی و رسانه ها باید برای بالا بردن آستانه تحمل با استفاده از تعالیم دینی در برابر مشکلات خصوصاً جوانان کار شود.

محود ریاضت ، کارشناس مسائل دینی در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز اظهار داشت: اصل طلاق به عنوان راه حل آخر برای زوج هایی است که به هیچ عنوان با هم تفاهم ندارند.

وی افزود: از آنجایی که دین مبین اسلام به کیان خانواده اهمیت خاصی داده است اما طلاق را حلال می داند با این وجود و بنا بر فرموده پیامبر گرامی اسلام “طلاق” منفورترین حلال ها در نزد خدا به شمار می رود.

این کارشناس مسائل دینی در خصوص اینکه پایبندی زوجین به مسائل دینی و اعتقادی تا چه میزان می تواند مانع از بروز طلاق شود، بیان داشت: زن و مردی که اصول دین را رعایت می کنند و به اخلاق دینی اهمیت می دهند هیچ گاه به سمت طلاق نمی روند.

ریاضت در ادامه این مطلب اضافه کرد: سیره اهل بیت (ع) برناسازگاری و جدایی نیست این در حالی است که در زمان زندگانی امام حسن مجتبی (ع) بارها یارانشان می گفتند که همسرت را طلاق بده چرا که این زن بارها قصد جان شما را کرده است اما امام حسن (ع) در جواب آنها اینطور فرمودند: دوست ندارم مرتکب منفورترین حلال خداوند شوم.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: خود این مسئله حفظ کیان خانواده را نشان می دهد خصوصا زوج هایی که دارای فرزند هستند چرا که فرزندان طلاق کم پیش می آید که دچار مشکل نشوند.

وی کم بودن آستانه تحمل افراد را یکی از عوامل طلاق برشمرد و گفت: اگرآستانه تحمل تحمل زوجین بالا باشد بهتر می توانند مسائل و مشکلات بین یکدیگر را حل و فصل کنند همچنین بی تجربگی و راحت طلبی جوانان و عدم گذشت نسبت به یکدیگر باعث شده که جوانان برای رفع منشکلات خود تلاشی نکند و طلاق را به عنوان راه حل اساسی انتخاب کنند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: فیلم های سینمایی و سریال ها به طلاق دامن زده است چرا که می بینیم که طلاق نخستین و آخرین راه حل به شمار می رود در صورتی که باید در سیاست گذاری فرهنگی و رسانه ها باید برای بالا بردن آستانه تحمل با استفاده از تعالیم دینی در برابر مشکلات خصوصاً جوانان کار شود.

منبع :زنان نیوز

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *