خانه / خبر و تحلیل / انتقاد علمای قم از رئیس جمهور به خاطر وضعیت حجاب

انتقاد علمای قم از رئیس جمهور به خاطر وضعیت حجاب

جهان-حجه الاسلام محمد تقی رهبر نماینده مجلس و رئیس فراکسیون روحانیت مجلس ضمن انتقادات تند از وضعیت حجاب در جامعه، مبارزه با بی حجابی را وظیفه دولت دانستند و از گلایه برخی از علمای قم به رئیس جمهور به دلیل بی توجهی به این موضوع خبر دادند.
به گزارش خبرنگار جهان مهمترین بخش های صحبت ایشان در خصوص حجاب در جلسه انصار حزب الله تهران در ادامه می آید:
* اگر ما این چند وقت قدری خودداری می کردیم به خاطر این بود که می گفتیم فتنه گران خفه شوند و از این فضا خارج شویم. الان روند بدحجابی به گونه ای شده است که تبدیل به بی حجابی کامل شده است و کار به جایی رسیده است که بعضی از زنان در اتومبیلهایشان روسری را برمیدارند و همین طور در خیابانها با آرایشهای تند و آنچنانی و لباسهایی شبیه مانکن تردّد می کنند! *مدتی بود که نیروی انتظامی برنامه برخورد با مفاسد و اراذل و اوباش و مسائلی را داشت و بالاخره یک ترسی برای هنجارشکنان بود و با آنان برخوردی صورت میگرفت . من به سردار احمدی مقدم گفتم که شما گشت ارشاد را ادامه دهید و او در جواب گفت بعضی مقامات گفته اند که ما این روش را نمی پسندیم و باید کار فرهنگی برای جامعه صورت پذیرد. در جواب گفتم که هرکس چنین چیزی گفته است بیجا کرده است و کارش اشتباه است. اسلام می گوید کار فرهنگی انجام دهید و از آن طرف هم جلوی منکرات را بگیرید.

*علمای قم فریادشان بلند شده است. آقای رئیس جمهور که انشاءالله خداوند او را تایید کند کارهای خوب بسیاری دارند اما علما گلایه شدیدی از ایشان کرده بودند؛ چرا در جامعه حجاب لوث می شود، وضع بعضی از زنان ناجور است، بسیاری از دختر و پسرها در دانشگاهها، فضای فیلم و سینما، خیابان و پارک اصلا حدود شرعی را رعایت نمی کنند . پس حکومت چه کار می خواهد بکند؟

” اینکه علما یک مقدار عصبانی بودند و مدتی هم رابطه حوزه با دولت مردان ضعیف شده بود مربوط به همین گلایه ها بود و این انتظاراتی است که خدا، پیامبر، حوزه و علما دارند . ما اینها را به خود آنها خواهیم گفت، از جمله این بدحجابی ها که مبدل به بی حجابی شده است! “

*اینها درکشان از اسلام نادرست است. آن وقت می گویند باید کار فرهنگی کنیم و کار فرهنگی شان هم ساختن هزاران سالن سرپوشیده ورزشی در سراسر کشور برای جوانان است. البته ورزش خوب است و ما هم خوشحالیم اما آیا کار فرهنگی فقط ساختن ورزشگاه است؟ یا اینکه بگوییم میلیاردها ریال بودجه فرهنگی گذاشتیم؟ آیا وقتی که موریانه به جان فرهنگ جامعه افتاده و آن را میخورد و سمّ مهلکی به جان اخلاق و فضائل شده است نباید به این جامعه رسید؟ مگر امیرالمومنین(ع) چگونه حکومت میکرد؟ ایشان شلاق به دست میگرفت و میآمد به بازار و نگاه میکرد ببنید برخی حرام را حلال نکنند. و کار ایشان فقط این نبود که در مسجد خطبه بخواند!

* من مقاله ای در مورد دنیای غرب مطالعه می کردم، دیدم آنها اگر بی حجاب هستند، اگر زن کارمند یا خانمی که در دانشگاه درس می خواند بی حجاب است، دیگر آرایش نمیکند! اما شما اگر گذرت به میدان تره بار یا پاساژی بیفتد، عده ای قابل توجه از زنان را بزک کرده می بینی که انگار اینها زنان هر جایی هستند! آیا این برازنده خانواده ها و جامعه نجیب است؟ اینها از کجا سرچشمه می گیرد؟ یک مقدار از ماهواره ها و مقداری از آن هم از این فیلمهای سینمایی است. شما فیلمهای سر در سینماها را نگاه کنید میبینید که تصویر یک زن و یک مرد کنار هم رنگ و روغن کرده در یک بنر نصب می کنند! آیا آن چیزی که اسلام گفته درست است که بین زن و مرد نمیتواند حریم و حرمت برداشته شود، یا این چیزی که می بینیم؟!
” آخر این ده سانت روسری که زنان روی سر می اندازند و از این طرف و آن طرف موها بیرون ریخته و یک لباس چسبان مثل رقاصه ها و آرتیست های هالیوود، کجایش به حجاب اسلامی می خورد؟! آن موقع وقتی اعتراض میکنی، میگویند مشکل ما حالا یک مقدار موی دختران نیست و در حالی که بعضی زنان و دختران تمام اندام و سرتا پایشان را بزک و درست کرده و جلوی چشم نامحرم میآیند! “

*حالا برخی فقط فکر می کنند اگر یک روسری سرشان باشد کافی است! پس آن عشقها، خنده ها و مغازله ها و پشت پرده قضایا چه می شود؟ اینها را ما با مسئولین صدا و سیما هم در میان میگذاریم
*چندی قبل میراث فرهنگی چادر ملی را به ثبت رساند؛ آیا ما آن را برای کتابها و کاغذ میخواهیم، مثل سنگهای تخت جمشید! اگر این چادر ملی، چادر ملی است چرا در همان نمایشگاهی که چندی قبل میراث فرهنگی گذاشته بود اصلاً خبری از چادر ملی نبود؟ و عکسهایی که از آن نمایشگاه به دست ما رسید ما فکر میکردیم اصلاً گویی این نمایشگاه در ایران برگزار نشده است و چرا رییس دفتر یک شخصیت سیاسی باید کنار یک هنرپیشه کذایی بنشیند؟ اینها معنایش چیست؟
*این را من در نماز جمعه اصفهان هم فریاد زدم و گفتم و باز هم میگویم. ما نه وامدار کسی هستیم و نه طلبکار و نه نانمان گرو کسی است. اینها انحرافات و اشتباهات است. آدم از اینجا ناراحت میشود که کسانی مثل مارمولک در دستگاهها نفوذ کنند و برای خودشان طراحیهایی داشته باشد، یک عده هم چشم بسته تسلیم حرفهای اینها بشوند.

*بنابراین کار، کار دستگاههای اجرایی است برخورد با بدحجابی و بی حجابی قانون دارد ودر همین کشور هم قانون آن تصویب شده است. آن وقت موقعی که صحبت از فرهنگ می شود می گویند دولت بودجه ها برای فرهنگ گذاشته و مجلس هم تصویب کرده است. این بدین معنی است که به یک آدمی غذای زیادی بدهیم و سفرهاش را چرب و شیرین کنیم، آن وقت یک مار گزنده به جانش بیندازیم. یا جلوی آن را نگیریم. باید جلوی آن مار گزنده فتنه و فساد را گرفت.
*امروز وضع به گونه ای شده است. که بعضی از این خارجی های دشمن که چندی قبل به ایران آمده بودند، زمانی که برگشته بودند در گزارش خود گفته بودند: مثل اینکه وضع ایران و تهران خوب میشود و کم کم دارد حجابها کنار میرود! و از آن طرف بعضی زنان و مردان مسلمان از بعضی کشورها که برای زیارت و غیره به ایران میآ یند از وضعیت کشور ابراز ناخرسندی میکنند! اینها واقعاً درد است. آن وقت برخی بگویند ما کاری به این حرفها نداریم! چطور کاری ندارید؟! مسئولین نظارتی و امنیتی مسئولیت دارند و ما اینها را به آنها خواهیم گفت و با کسی رو دربایستی نداریم؛ چرا که اسلام میراث شخصی نیست که کسی چوب حراج به آن بزند.
” وقتی که موریانه به جان فرهنگ جامعه افتاده و آن را میخورد و سمّ مهلکی به جان اخلاق و فضائل شده است نباید به این جامعه رسید؟ مگر امیرالمومنین(ع) چگونه حکومت میکرد؟ ایشان شلاق به دست میگرفت و میآمد به بازار و نگاه میکرد ببنید برخی حرام را حلال نکنند. و کار ایشان فقط این نبود که در مسجد خطبه بخواند! “

* عفاف و حجاب قانون شد؛ در دوره مجلس هفتم طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تصویب شد و برای کلیه ادارات و سازمانها هم فرستاده شد. ما میخواهیم این طرح را از انزوا خارج کنیم؛ چرا که این طرح تدوین شده و برای ۱۰-۱۵ نهاد ارسال شده است و خیلی روی آن کار شده است و به سفارش خود آقا هم بود و دولت هم موظف است عمل کند. و ما در دیدار با رییسجمهور هم از ایشان میخواهیم که آن را از مسکوت ماندن خارج سازد؛ چون حکومت مسئولیت دارد.

*بهائیت به آسانی در مدارس ترویج می شود. علما در قم و حوزه ها، دانشمندان و دلسوزان نظام نگران هستند. ترویج بهائیت که در زمان طاغوت اصلا جرات نداشت عرض اندام کند الان به حدی رسیده است که دانش آموز در سر کلاس درس ابراز میکند که من بهایی هستم و کتاب بهائیت را ترویج میکند! این موضوعات را گوشزد میکنیم تا منتشر شود و مسئولین بشنوند و بدانند مشغله های روزمره، ما را از این توطئه های فرهنگی بیگانه باز ندارد.
” بعضی از این خارجیهای دشمن که چندی قبل به ایران آمده بودند، زمانی که برگشته بودند در گزارش خود گفته بودند: مثل اینکه وضع ایران و تهران خوب میشود و کم کم دارد حجابها کنار میرود! “

* یکی از راههایی که شیطان و شیطان صفتان برای تخریب اسلام وارد میشوند این است که انسان را از اخلاق و فضائل خالی کنند که انواع مختلف دارد از جمله فروش سیدی های مستهجن در سطح شهر. همین امروز ما در مجمع روحانیون مجلس مطرح کردیم که از فرماندهی نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی کشور دعوت شود تا اینکه به ما پاسخ دهند چرا باید سر خیابانها و میدانها سیدی هایی که به صورت شفاف روی جلد آن تصویر مبتذل عیان است به فروش میرسد؟! اما گویی یک عده ای در این کشور خوابشان برده است و غافلند از اینکه این موضوعات را دنبال کنند! خوب این سیدی ها مگر به کجا برده میشود؟ جز این است که به خانهها راه مییابد و تبعات ناگواری را به بار میآورد از جمله فساد اخلاقی، همجنس بازی ، اعتیاد، فحشا و منکرات و در خانهها بسیاری از مفاسد را ایجاد میکند؟!

*امر به معروف در درجه اول وظیفه به عهده حکومت است. البته وظیفه مردم هم هست ولی وظیفه حکومت سنگینتر است؛ آن هم به واسطه اینکه قدرت در دست حکومت است. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «ویل للمومن الذی لادین له» یعنی وای بر مؤمنی که دین ندارد. مومنی که دین ندارد کیست؟ فرود: «الذیلاینهی عنالمنکر» کسی که اگر منکرات را در جامعه دید به آن بی اهمیت باشد. یعنی به نصف دین ایمان دارد. و به نصف دیگر آن ایمان نیاورده است. باز در جایی دیگر امام سجاد(ع) می فرماید: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکند مانند کسی است که کتاب را پشت سر خودش پرت کرده باشد. و اینجا مراد از کتاب، کتاب الله است.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *