خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر اجتماعی / “زنان‌ اروپایی‌ باید شاگردی‌ دختران‌ هنجارشکن‌ ایرانی ‌را‌ کنند“

“زنان‌ اروپایی‌ باید شاگردی‌ دختران‌ هنجارشکن‌ ایرانی ‌را‌ کنند“

شفاف: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با استقبال ازمصوبه شورای اجتماعی کشوردر زمینه ارتقای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بر برخورد قاطع با افرادی که هنجارهای جامعه را در زمینه حجاب وعفاف زیر پا می گذارند تاکید کرد.

محمد تقی رهبر نماینده اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت حجاب و عفاف در سطح جامعه حالت مشمئژ کننده ودرد اوری به خود گرفته است گفت: متاسفانه مسولین کشور برای برون رفت از این وضعت هیچ گونه احساس تکلیفی نمی کنند.

نماینده اصفهان خاطر نشان کرد: واقعا هر مسلمانی که ازخیابانهای تهران وشهر های بزرگ کشور عبور می کند نسبت به وضعیت نابهنجاری که به لحاظ فرهنگی در کشور وجود دارد نسبت به وضعیت فعلی احساس شرم می کند ودلش به درد می آید.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به سفرسال گذشته احمدی نژاد به قم ودیدارش با بعضی از مراجع تقلید واعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این سفر رئیس جمهور به خاطر وضعیت موجود فرهنگی در کشور مورد شماتت قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه نگرانی علما ومراجع در زمینه وضعیت فرهنگی در کشور کاملا به جا و به حق است گفت: انتظار این است که دولت احمدی نژاد که با رای متدینین جامعه روی کارآمده است نسبت به رفع دغدغه های علما ومراجع اقدام کند.

عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس با انتقاد از تعطیلی گشت های ارشاد درآستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا زمانی که گشت های ارشاد فعال بود، تاثیر آنها باعث شده بود که افراد بد حجاب و هنجارشکن تا حدودی مراعات وضعیت جامعه را بکنند.

وی افزود: الان شرایط به گونه ای که توریست های مسلمانی که از ایران، تصور یک کشور مسلمان ومتدین دارند زمانی که وارد کشورمی شوند متعجب می شوند که آیا کشوری که به آن سفر کرده اند ایران است یا کشور اروپایی.

نماینده اصفهان ادامه داد: وضعیتی که درحال حاضر در خیابانهای تهران است حتی در قلب اروپا وجود ندارد و به نظر من زنهای اروپایی با وجود تمام کارهای نابهنجاری که می کنند باید بیایند و شاگردی دختران و پسران هنجار شکن ایرانی را بکنند.

وی با انتقاد از سخنان رییس جمهورکه برای مقابله با این هنجار شکنی ها بر استفاده از شیوه های فرهنگی تاکید کرده بود خاطرنشان کرد: کار فرهنگی جواب نمی دهد بلکه حاکمیت باید به دنبال راه حل عملی تری باشد.


به نام پروردگار همه

مزیت اروپایی ها بر هنجار شکنان داخل ایران این است که آنان تابع قوانین کشورشان هستند و اگر حجاب در آن جوامع قانونی شود بعید است که مردم اروپا با قانون مخالفت کنند.

مشکل ما در کشور قانون گریزی عده ی اندکی از مردم است و چشم و همچشمی عده ای دیگر.

برای هر نفر هم نمی توان مأمور گذاشت و اصلاً زور همه جا جواب نمی دهد.

بنابراین باید علاوه بر تأکید بر قانون و قاطعیت رد اجرای آن، فرهنگ سازی نیز بشود.


واقعا دوستان حرفاتون حرف حسابه من که تمام و کمال قبول دارم.

خدا می دونه دلیل این همه بی بندو باری و افسار گسیختگی بعضی از مردها و زنها و پسران و دختران چیست البته به غیر از دلایلی که برای همه روشن و واضح است.مثلا یکی از دلایل این موضوع فقر و وضعیت اسفناک اقتصادیه که عده ای رو به ناکجا آباد می کشونه و البته بنده معتقدم حفظ ایمان در فقر، اون هم از اون نوع حادش خیلی خیلی سخته و اینکه بشینیم و از روی شکم سیری و در زیر سقفهای آنچنانی و کفهای اونچنانی صحبت از فساد و فحشا و و ضعیت بد حجاب بکنیم صحیح و منطقی نیست بالاخره آدمیزاده و شکم گرسنه ی بچه و…

اما بعضیها هم بدون زحمت و با پولهای بادآورده و حرام بزرگ شده اند و الان هم صاحب خیلی امکانات و دم و دستگاههای مافوق تصور ما هستند خوب وضع اونها هم مشخصه دختر و پسری که با پول حرام و سر سفره حرام بزرگ شده دیگه نباید از این بهترش رو تصور کنیم

یه عده هم هستند که متاسفانه در خانواده های حالا نمی گم مومن و حزب اللهی و مذهبی ولی در خونواده های آبرومند بزرگ شده اند که اینها هم به ناکجا آباد در حرکتند و این عده هستند که دل آدم رو به درد میارن که خدایا چرا واقعا چرا جوونها به این مسیر های کج و معوج کشیده می شوند.اصلا انگار غیرت میرت دیگه داره بی رنگ میشه آخه اگه خود مردم جلوی این کج رویها رو نگیرند دولت چطوری می خواد بگیره به قول شما یکی دو نفر هم که نیستند با گشت ارشاد درست بشن تازه اگر هم درست بشه ظاهر درست میشه توی خونه های دانشجویی توی زیرزمینها و بقیه جا ها رو چکار می کنید وقتی مردم اینهمه بی تفاوت شدن که دختر و پسر با کمال قباحت و بی آبرویی روی نیمکت پارکها و گوشه و کنار فضاهای سبز دل میدن و قلوه می گیرند و هیچ کس هم صداش در نمیاد آخه چهار تاا مامور می خوان چیکار کنن

وقتی زن جلوی شوهرش با اون وضعیت نیاد توی خیابون، مامور می خواد چیکار کنه وقتی سریالهای تلویزیون ما شده همش عشق و عاشقی و دوست دختر بازی و تجملات و کوفت و زهر مار چار تا مامور می خوان چیکار کنن نه یکی به من بگه چهارتا مامور می خوان چیکار کنن

بابا خود ما مردم باید جلوی بعضی چیزا وایستیم مگه غیر از اینه.


اولا غیرت که واقعا تعطیله،حالا میرت نمیدونم چیه ولی هرچیه اونم تعطیله!

دوما بابا از جونت سیر شدی می خوای جلوی بعضی چیزا وایستی ، اگه به ازای هر دختر یه مامور تعیین کنن که جلوی بی حجابی شونو بگیره ، خیلی عذر می خوام اینقدر دریده شدن که از سر لج بازی اون چیزی هم که تنشونه در میارن،یه چک آبدارم تو گوش مامور و….

همین که کسی بتونه خودش و خانواده اش و نگه داره باید کلاهشو بندازه هوا.

سوما انشااله امام زمان(عج) میاد درستش می کنه.


نگاهی به تاریخچه ی سی ساله ی برخورد انتظامی با مقوله ی بدحجابی و بی حجابی بکنید. دهه ی شصت را به خاطر بیاورید که برخوردها خیلی شدیدتر بود. نتایج اش را چه ارزیابی می کنید؟ گشت های کمیته و آن همه دستگیری و برخورد فیزیکی چه نتیجه ای داشت که حالا برای از دست رفتن اش دلسوزی می کنید؟ فکر می کنید با وضع قانون و صدور بخشنامه و ایجاد واحد های گشت میتوان جلوی هر پدیده ی فرهنگی ای را گرفت؟ مثلا آیا تصور می کنید با زور می شود جلوی دروغ گفتن را گرفت؟

همانطور که اقتصاد را با بخشنامه نمی شود اداره کرد و تنها راه درست و موفقیت آمیز برای رشد اقتصادی، افزایش تولید ناخالص ملی است، تنها راه منطقی و درست و موفقیت آمیز برای محدود کردن نابهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، توسعه ی فرهنگی(در این مورد خاص، تسهیل ازدواج و ترویج هنجارها از طرق گوناگون و کاربرد رسانه ها در این راه) است.


متاسفانه این وضعیت فقط داخل خیابون ها نیست، شما فکرش رو بکنید داخل خیابونها گشت ارشاد بزارن، داخل شرکت های خصوصی رو چطوری کنترل کنن.

متاسفانه ظاهر آراسته (به مفهوم جدیدش البته) شده یکی از ارکان استخدام، اونقدر که به ظاهره طرف نگاه میکنن به مدرک و کاراییش کاری ندارن.


معقوله حجاب باید از اساس درست بشه، باید دیدگاه ها نسبت بهش تغییر کنه نه از ترس طرف ظاهرش رو حفظ کنه

حجاب ، سپری است قوی در برابر شمشیر های تهاجم فرهنگی .



حجاب محدودیت است برای چشم های شیطانی

همچنین ببینید

شناخت انحرافات جامعه اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در برنامه سمت خدای تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ مطالب بسیار جذابی را ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *