خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر روانی / ده نکته طلایی برای زیبایی یک خانم

ده نکته طلایی برای زیبایی یک خانم

حجاب زمزمه بلند گوهر پاکی است

ده نکته طلایی برای زیبایی یک خانم

برای داشتن لب های جذاب، کلام محبت آمیز به زبان آورید

برای داشتن چشمان زیبا، به زیبایی های مردم و خوبیهای آنها توجه کنید

برای خوش اندام ماندن، غذایتان را با گرسنگان تقسیم کنید

برای داشتن موهای زیبا، آن را از دید نامحرم بپوشانید

برای داشتن فرم مناسب در حالی راه بروید که میدانید هرگز تنها نیستید

انسانها بیشتر از اشیا، احتیاج به تعمیر، نو شدن، احیا شدن مرمت شدن و رهاشدن دارند هیچ وقت هیچ کدام را دور نریزید

به خاطر داشته باشید هرگاه به دست یاری نیاز داشتید همیشه یکی در انتهای دستان خودتان پیدا میکنید

همین طور که سنتان بالا میرود شما متوجه میشوید که ۲ دست دارید یکی برای کمک به خودتان و یکی برای یاری دیگران

زیبایی یک زن به لباسهایی که میپوشد به صورتش و به مدل مویش بستگی ندارد، زیبایی یک زن در وقار و متانت اوست

زیبایی یک زن در آرایشش نیست بلکه در زیبایی واقعی روحش است، مهم این است که او مشتاقانه عشقش را نثار میکند برای همسفر زندگیش
آری زن گوهریست در صدف که هر چه دست نایافتنی تر باشد قیمتی تر است


* دل + عمل

یکی می‌گفت: دلت پاک باشه؛ حجاب رو بی‌خیال.
دوستش پاسخ داد: پس برو مردم آزاری کن و بعد بگو دلم پاک بود.
دروغ بگو و توجیه کن که دلم پاک بود.
آیا کسی این توجیه رو از شما می پذیرد؟
عمل انسان ناشی از عقیده ای است که در دل دارد.
نمی شود کسی دلش پاک باشد و عملش ناپاک.

* بدحجابی و ماشین ژیان!
یکی می گفت: مهم هدف انسان است و گرنه حجاب نقشی در زندگی ندارد.
دوستش پاسخ داد: برای رسیدن به هدف باید از وسیله مناسب استفاده کرد. اگر هدف جلوه گری و مشغول کردن فکر دیگران به خود و بر هم زدن آسایش خانواده هاست، وسیله آن بدحجابی است؛ ولی اگر هدف پیشرفت و زندگی آرام و احترام به حقوق دیگران است وسیله آن پوشش.
چرا که در صورت بدحجابی تضمینی برای رسیدن به هیچکدام از اهداف ذکر شده وجود ندارد. نمی شود برای رسیدن به فضا از ماشین ژیان استفاده کرد بلکه باید سوار بر سفینه فضایی شد.


اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
برگشت گفت : آخه این چیه سرت کردی مثل امل ها !!مثل این که باورت نشده قرن ۲۱ و مثل مردم عصر حجر می گردی؟!
گفتم: واقعا؟! عصر حجر یعنی کی؟
گفت:چه می دونم ۱۴ قرن پیش.
گفتم:چه جالب ۱۴ بیشتره یا۱۶؟
گفت : چه سوالایی میکنی معلومه ۱۶!
گفتم: پس ۱۶ قرن پیش عصر حجر تره تا ۱۴ قرن پیش
گفت:معلومه
گفتم: پس شما با این حساب باید دمده تر باشید که مثل مردم ۱۶ قرن پیش می گردید اونم چه زمانی موقعی که بهش می گفتن عصر جاهلیت دیگه از اسمش هم پیداست که خیلی دمده است…
دیگه پی اش رو نگرفت گذاشت رفت
افحکم الجاهلیه یبغون ومن احسن من الله حکما لقوم یوقنون مائده ۵۰
آیا حکم جاهلیت را می جویند و چه حکمی برای یقین آورندگان از حکم خدا بهتر است ؟
و لا تبرجن تبرج الجاهلیه احزاب ۳۳
و به همسرانت بگو خود را چنان زنان جاهل نیارایند


اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال

شیشه ی اتومبیل رو وقتی میخواید پاک کنید نمیشه که فقط داخلش رو پاک کنید . . .
بیرون هم باید پاک بشه در غیر این صورت فایده ای نداره و خوب نمیتونید ببینید . . .
مثه ظاهر و باطن ما آدما !
√نمیشه که فقط دل پاک باشه.
√√دل پاک،ظاهری پاک رو میطلبه . . .

اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
رعایت حجاب فقط با چادر میسر نیست بلکه چادر حجاب برتر است.
در تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان،نظامیان،معلمان،کار مندان،روحانیون و…..تعدادی آدم بد دیده می شود.
آیا می توان گفت:پزشکان ونظامیان و…از همه بدترند وهیچ کس دیگر نباید پزشک شود؟
در قشر افراد بی حجاب هم رفتارهایی(اعم از خوب وبد)دیده می شود.
نکته اساسی و مهم اینجاست که اسلام ملاک است نه او که مدعی مسلمانیست.
اگر فرد چادری به گناه های دیگری آلوده است حتما به خاطر آن گناهان خداوند او را مجازات خواهد کرد ولی بخاطر حجابش به او پاداش خواهد داد.(البته اگر او بخاطر اطاعت از فرمان الهی چادر بر سر کرده باشد)
همان طور که اگر فرد بی حجابی دارای اعمال خوبی باشد،به خاطر آن اعمال پاداش دریافت خواهد کرد(به شرط آن که نیتش خدایی باشد)
ولی به دلیل نداشتن حجاب مجازات در انتظار او خواهد بود
و در گناه کسانی که بر اثر بی عفتی او به انحراف کشیده شده اند هم شریک است

اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
حجاب وعفت در کلام رهبری
حجاب، تکریم آن کسى است که در حجاب است. حجاب زن، تکریم زن است.
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) در تبیین مسئله ی عفاف زنان می فرمایند: «هر حرکتى که براى دفاع از زنان انجام مى‏گیرد، باید رکن اصلى آن رعایت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر این‏که به این نکته توجّه نشد – یعنى مسأله عفت زنان مورد اهتمام قرار نگرفت و به آن اعتنایى نکردند – کار به این بى‏بند و باریها کشید … عفّت در زن، وسیله ‏اى براى تعالى و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوتران و بى‏بند و بار است
این مسأله حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگهداشته شود. اسلام به مسأله عفاف زن اهمیت مى‏ دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانى و برترى جسمانى، مى‏تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روى عفّت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، مى‏بینید یکى از مشکلات زنان در دنیاى غرب، همین است که مردان با تکیه به زورمندى خودشان، به عفّت زن تعدّى و تجاوز مى‏کنند.اسلام اینها را ملاحظه مى‏کند. مسأله حجاب که این همه مورد توجّه اسلام است، به خاطر اینهاست».
بیانات معظم له در ورزشگاه آزادی به مناسبت میلاد حضرت زهرا ۳۰/۷/۱۳۷۶


اگر پاکدامنی را گوهری ارزنده بدانیم با هزاران چشم باید مراقبش باشیم.اگر رشته مروارید را در کمد و صندوق نگذارند و درب آن را نبندند گم می شود. صاحبان گنج و گوهر جواهرات خود را در معرض رهگذران نمی گذارند تا بدرخشد و جلوه کند و چشم و دل برباید! بلکه یک سیستم حفاظتی و ایمنی تعریف و اجرا می کنند تا مبادا جواهر آنان ربوده شود . اگر باغبانی سرمایه عمرش را که محصول باغ خلاصه می شود محافظت کند کسی او را سرزنش نمی کند بلکه او را تحسین می کنند . هیچ کس هم به نام آزادی دیوار خانه خود را برنمیدارد و شبها در خانه خود را باز نمی گذارد چون ممکن است دزدی رخنه کند و اموالش را به یغما ببرد.روش خردمندانه این است که هرچه شیئی قیمتی تر باشد درصد مراقبت از آن بالاتر میرود و هرچه نفیس تر باشد بیم ربودن و خوف غارتش بیشتر است بنا بر این مواظبت از آن لازم تر است.وقتی شما درب خانه خود را می بندید یا پشت پنجره اتاقتان پرده می آویزید یا درب منزل خویش را قفل می کنید خانه وآرامشگاه خود را از ورود افراد بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه و امنیت قرار داده اید نه این که خود را در قید و بند حصار افکنده باشید. آنان که حجاب را بر می گزینند می خواهند گوهر عفاف خود را از تاراج مصون نگه دارند. این کار را با اختیار و انگیزه انجام می دهند و بر گزینش خود هم می بالند چون راهی را می پویند که به ایمنی و سرمایه شان منتهی می شود. دختران و بانوان فرزانه و فهیم را کسی به زور در حجاب نگه نمی دارد بلکه خودشان با اختیار حجاب را برای محفوظ ماندن عفاف و شخصیت و حرمتشان از نگاه های هوس آلود به عنوان حصاری ایمن برمی گزینند. این حجاب آگاهانه و انتخابی نشان شخصیت یک خانم است که دوست ندارد ملعبه این و آن قرار بگیرد و چشم های شهوت آلود از چهره ، اندام ، روی و موی او کامجویی کنند.


فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است . بعضی از آنها جنبه روانی‏ دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی ، و بعضی دیگر جنبه اجتماعی ، و بعضی‏ مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او .حجاب در اسلام از یک مسأله کلی‏تر و اساسی‏تری ریشه می‏گیرد و آن اینست‏

که اسلام می‏ خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به‏ محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد ، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت‏ را با لذتجوئیهای جنسی به هم می‏آمیزد، اسلام می‏خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند .

قسمتی از کتاب حجاب شهید مطهری”


حجاب و حیا ریشه در سلامت روان دارد و بی حجابی و بی عفتی در رعایت نکردن اصول روابط زن و مرد از علل اساسی بروز بیماریهای روانی است.
نبود حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت های بی بند و بار، هیجان های جنسی را فزونی می بخشد و برای اینکه آرامش روانی زنان و مردان محقق شود و بیماریهای روحی – روانی به وجود نیاید، باید به اصول اخلاقی و ارزشهای الهی پایبند بود. .هر انسانی با هر نظام فکری، افعال اختیاری اش را به منظور رسیدن به اهدافی که آن ها را پسندیده و خوب تشخیص داده انجام می دهد و حجاب و بی حجابی نیز از این چهارچوب بیرون نیست.
حجاب و پوشیدگی، یک حکم تحمیلی و مشقت زا نیست بلکه طرحی است عمیق و عالمانه جهت پیشگیری از بیماری های جسمی و روحی فرد تا زنان و مردان در معرض تحریک مستمر و بیمارگونه قرار نگیرند و فرصت شکوفایی استعدادها و قابلیت ها در جامعه فراهم شود.


زنان از نظر روان شناسی به دو دسته تقسیم می شوند:
۱- عده ای که حجاب را مانعی برای نشان دادن خود و زیبایی هایشان و یا تفاوت و تبعیض بین زن و مرد می دانند.
۲- عده ای که حجاب را موجب امنیت مرد و زن می دانند و آن را مانعی برای رسیدن به اهدافشان و عامل تبعیض نمی دانند چون این دسته از افراد پایبندی هایی با اخلاق و مذهب دارند.


همچنین ببینید

«مشاوره» برای روز مشکلات نیست

متأسفانه برخی افراد برای مسائل ظاهری زندگی، از قبیل خرید ماشین و منزل و وسایل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *