اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
شیشه ی اتومبیل رو وقتی میخواید پاک کنید نمیشه که فقط داخلش رو پاک کنید . . .
بیرون هم باید پاک بشه در غیر این صورت فایده ای نداره و خوب نمیتونید ببینید . . .
مثه ظاهر و باطن ما آدما !
√نمیشه که فقط دل پاک باشه.
√√دل پاک،ظاهری پاک رو میطلبه . . .
اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
رعایت حجاب فقط با چادر میسر نیست بلکه چادر حجاب برتر است.
در تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان،نظامیان،معلمان،کار مندان،روحانیون و…..تعدادی آدم بد دیده می شود.
آیا می توان گفت:پزشکان ونظامیان و…از همه بدترند وهیچ کس دیگر نباید پزشک شود؟
در قشر افراد بی حجاب هم رفتارهایی(اعم از خوب وبد)دیده می شود.
نکته اساسی و مهم اینجاست که اسلام ملاک است نه او که مدعی مسلمانیست.
اگر فرد چادری به گناه های دیگری آلوده است حتما به خاطر آن گناهان خداوند او را مجازات خواهد کرد ولی بخاطر حجابش به او پاداش خواهد داد.(البته اگر او بخاطر اطاعت از فرمان الهی چادر بر سر کرده باشد)
همان طور که اگر فرد بی حجابی دارای اعمال خوبی باشد،به خاطر آن اعمال پاداش دریافت خواهد کرد(به شرط آن که نیتش خدایی باشد)
ولی به دلیل نداشتن حجاب مجازات در انتظار او خواهد بود
و در گناه کسانی که بر اثر بی عفتی او به انحراف کشیده شده اند هم شریک است
اِنّ الله جمیل و یُحب الجمال
حجاب وعفت در کلام رهبری
حجاب، تکریم آن کسى است که در حجاب است. حجاب زن، تکریم زن است.
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) در تبیین مسئله ی عفاف زنان می فرمایند: «هر حرکتى که براى دفاع از زنان انجام مىگیرد، باید رکن اصلى آن رعایت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر اینکه به این نکته توجّه نشد – یعنى مسأله عفت زنان مورد اهتمام قرار نگرفت و به آن اعتنایى نکردند – کار به این بىبند و باریها کشید … عفّت در زن، وسیله اى براى تعالى و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوتران و بىبند و بار است …
این مسأله حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگهداشته شود. اسلام به مسأله عفاف زن اهمیت مى دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانى و برترى جسمانى، مىتواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روى عفّت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، مىبینید یکى از مشکلات زنان در دنیاى غرب، همین است که مردان با تکیه به زورمندى خودشان، به عفّت زن تعدّى و تجاوز مىکنند.اسلام اینها را ملاحظه مىکند. مسأله حجاب که این همه مورد توجّه اسلام است، به خاطر اینهاست».
بیانات معظم له در ورزشگاه آزادی به مناسبت میلاد حضرت زهرا ۳۰/۷/۱۳۷۶
اگر پاکدامنی را گوهری ارزنده بدانیم با هزاران چشم باید مراقبش باشیم.اگر رشته مروارید را در کمد و صندوق نگذارند و درب آن را نبندند گم می شود. صاحبان گنج و گوهر جواهرات خود را در معرض رهگذران نمی گذارند تا بدرخشد و جلوه کند و چشم و دل برباید! بلکه یک سیستم حفاظتی و ایمنی تعریف و اجرا می کنند تا مبادا جواهر آنان ربوده شود . اگر باغبانی سرمایه عمرش را که محصول باغ خلاصه می شود محافظت کند کسی او را سرزنش نمی کند بلکه او را تحسین می کنند . هیچ کس هم به نام آزادی دیوار خانه خود را برنمیدارد و شبها در خانه خود را باز نمی گذارد چون ممکن است دزدی رخنه کند و اموالش را به یغما ببرد.روش خردمندانه این است که هرچه شیئی قیمتی تر باشد درصد مراقبت از آن بالاتر میرود و هرچه نفیس تر باشد بیم ربودن و خوف غارتش بیشتر است بنا بر این مواظبت از آن لازم تر است.وقتی شما درب خانه خود را می بندید یا پشت پنجره اتاقتان پرده می آویزید یا درب منزل خویش را قفل می کنید خانه وآرامشگاه خود را از ورود افراد بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه و امنیت قرار داده اید نه این که خود را در قید و بند حصار افکنده باشید. آنان که حجاب را بر می گزینند می خواهند گوهر عفاف خود را از تاراج مصون نگه دارند. این کار را با اختیار و انگیزه انجام می دهند و بر گزینش خود هم می بالند چون راهی را می پویند که به ایمنی و سرمایه شان منتهی می شود. دختران و بانوان فرزانه و فهیم را کسی به زور در حجاب نگه نمی دارد بلکه خودشان با اختیار حجاب را برای محفوظ ماندن عفاف و شخصیت و حرمتشان از نگاه های هوس آلود به عنوان حصاری ایمن برمی گزینند. این حجاب آگاهانه و انتخابی نشان شخصیت یک خانم است که دوست ندارد ملعبه این و آن قرار بگیرد و چشم های شهوت آلود از چهره ، اندام ، روی و موی او کامجویی کنند.
فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است . بعضی از آنها جنبه روانی دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی ، و بعضی دیگر جنبه اجتماعی ، و بعضی مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او .حجاب در اسلام از یک مسأله کلیتر و اساسیتری ریشه میگیرد و آن اینست که اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد ، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذتجوئیهای جنسی به هم میآمیزد، اسلام میخواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند .
“قسمتی از کتاب حجاب شهید مطهری”
حجاب و حیا ریشه در سلامت روان دارد و بی حجابی و بی عفتی در رعایت نکردن اصول روابط زن و مرد از علل اساسی بروز بیماریهای روانی است.
نبود حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرت های بی بند و بار، هیجان های جنسی را فزونی می بخشد و برای اینکه آرامش روانی زنان و مردان محقق شود و بیماریهای روحی – روانی به وجود نیاید، باید به اصول اخلاقی و ارزشهای الهی پایبند بود. .هر انسانی با هر نظام فکری، افعال اختیاری اش را به منظور رسیدن به اهدافی که آن ها را پسندیده و خوب تشخیص داده انجام می دهد و حجاب و بی حجابی نیز از این چهارچوب بیرون نیست.
حجاب و پوشیدگی، یک حکم تحمیلی و مشقت زا نیست بلکه طرحی است عمیق و عالمانه جهت پیشگیری از بیماری های جسمی و روحی فرد تا زنان و مردان در معرض تحریک مستمر و بیمارگونه قرار نگیرند و فرصت شکوفایی استعدادها و قابلیت ها در جامعه فراهم شود.
زنان از نظر روان شناسی به دو دسته تقسیم می شوند:
۱- عده ای که حجاب را مانعی برای نشان دادن خود و زیبایی هایشان و یا تفاوت و تبعیض بین زن و مرد می دانند.
۲- عده ای که حجاب را موجب امنیت مرد و زن می دانند و آن را مانعی برای رسیدن به اهدافشان و عامل تبعیض نمی دانند چون این دسته از افراد پایبندی هایی با اخلاق و مذهب دارند.