خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / اگه یک بد حجاب بودید دوست داشتید چطور ارشادتون کنن؟(خواهرا؟؟)(برخی ازپاسخ های مختلف ارائه شده به این سوال)

اگه یک بد حجاب بودید دوست داشتید چطور ارشادتون کنن؟(خواهرا؟؟)(برخی ازپاسخ های مختلف ارائه شده به این سوال)

سلام دوستان لطفا همگی به این سوال پاسخ بدید ممنون میشم.

میخوام از جمع نظراتتون برای کارهای آینده استفاده کنم و ایده سازی بشه لطفا مشارکت کنید.

اگه یه بدحجاب بودید دوست داشتید چطور ارشادتون کنن؟

۱)      دوست داشتم منو به محافلی ببرند که آدمای با حجاب و خوش ذوق و خوش اخلاق حضور داشته باشند، منو با اونها آشنا کنه ودوستم بشن وبعد برام چادر بخره ویا روسریهای حجابی جدید و از این دست کارا تا کم کم خودجوش بشم.

۲)      دوست داشتم اگه بدحجاب بودم یک فرد مذهبی که عالم به دین باشه رو بهم معرفی کنن تا باهام در مورد دین و حجاب و دلائلش صحبت کنه تا قانعم کنه و کمکم کنه که به گروه محجبه ها بپیوندم.

۳)      من دوس داشتم که اول کمی قربون صدقم بره بعد و یه کمی هم این شکلی باهام برخورد کنن به خاطر این بی حجابیم که دلیلش رو فقط مطرح کردن خودم میدونم میخوام دیده بشم خب، عه دس خودم نیس که دوس دارم دیگران بهم توجه کنن و بعد از سر دلسوزی منو با حجاب اشنا کنه و هدف خودشو از اینکه پایبند به حجابه بیان کنه و واسم دلیل بیاره همین.

۴)      آره به نظر منم مهم ترین دلیل بی حجابی،توجه خواستن و مطرح شدنه. اگر بی حجاب بودم دلم میخواست به محاسن مثبت و موجه ام خیلی توجه بشه، به فطرت پاکم بها داده بشه تا بر اثر عقده توجه خواهی مشکلات بعدی از راه نرسند و دلم هم نرم بشه. از موهای خوشگل و گیس بافته ام اول تعریف بشه تا احساسم ارضا بشه بعدا…

۵)      من اگه بی حجاب بودم دوست داشتم بهم بفهمونن که حجاب مصونیت است نه محدودیت یعنی چی واین که کمکم کنن تا در برابر وسوسه های شیطان و افراد بی حجاب دیگه مقاوم باشم مهم تر از همه دعام کنن.

۶)      فقط محبت!

۷)      اول دوست داشتم با مانتو های قشنگ ولی خوش دوخت و شیک حجابم بهتر بشه…(منظورم اینه که همون اول کار چادرو نگن بهم)بعد حسابی دوست بشن باهام و شخصیتمو خرد نکنن! از خود راضی نباشن…(ازینایی که فقط به فکر درست کردن بقین و به خودشون کاری ندارن!!!) و نهایتا کتابی نواری چیزای جالب بهم بدن (بدون اخذ پول ).

۸)      سلام اگه کسی بهم مطلبی بگه، روش فکر میکنم و از اینکه به من توجه کرده تشکر می کنم و سعی می کنم ببینم چی می خواسته بگه ،که ممکنه نتوانسته بیان کنه بازم به این فکر میکنم که اون بهم توجه کرده پس جای تشکر داره.

۹)      من اگه بد حجاب بودم … من بد حجاب نیستم ولی بعضی کارای دیگه ام بد بود که با تشویق یکی از دوستام وارد جمع منتظران ظهور امام شدم که تو محله مون توسط یه دختر بااراده والبته ۲۵ ساله تشکیل شده بود. اونجا هدفم رو رضایت خدا قرار دادم اونو الگوی خودم قرار دادم چون حرفاش بهم ثابت کرد زن ارزشی بالاتر از ان داره که مردا نگاش کنن وهر کس که بیاد لذتی ازش ببره وبره . منو یاد امام حسین انداخت وقتی که جونشو برای امربه معروف از دست داد ولی …   میدونید اخر چی شد منو عاشق خدا وامام کرد اما ….   حیف که الان بابام میگه نمیخوام حتی اونو ببینی واقعا حیف نیست به چنین دختر فرشته مانندی تهمت میزنن اونم بابای من خیلی شرمنده ام شرمنده به خاطر طرز تفکر بابام اما خدارو شکر که با زبان خوش وبا کمی ارزش گذاشتن واهمیت گذاشتن اون دختر به من من خیلی از کارای بدمو کنار گذاشتم.

۱۰)  با سلام . نمی دونم تا چه حد حرفهایی که میگم درسته یا چقدر میتونه کمک کننده باشه . اولین چیزی که مهمه اینه که طرفی که حجاب نداره بخواد که با حجاب بشه چون وقتی که نخواد توی شیشه هم که باشه هیچ وقت دوست نداره که با حجاب بشه دوم متاسفانه جوانها تحت تاثیر از فرهنگ غرب قرار گرفتن یعنی روی مد جلو می روند. اگرتوی برنامه هایی که می بینند ودوست دارند بجای نشون دادن لباسهای انچنانی که خودش باعث همین بدحجابیه انواع چادرهای زیبا ومدلهای قشنگ به روز یا انواع بسیار زیاد شالهای زیبای عربی که خیلی سر کردنش راحته نشون بدن یا تشکیل سالنهایی که بشه از خانمهای محجبه دعوت کرد به عنوان مدل بیان تا بتوان بواسطه انها انواع مدلها وشالها و روسریها و چادر های عربی رو نشون بدن یا درست کردن پوسترهای زیبا و قشنگ از حجاب و حتی بر پا کردن نمایشگاه حجاب چرا هر سال نمایشگاه کتاب و گل و گیاه وخیلی چیزهای دیگه برگزار میشه اما تا به حال نمایشگاه حجاب نداشتیم در کنار اینکارها داشتن دوست با حجاب خیلی مهمه چون خودش یه تلنگر بسیار خوبه چون وقتی یه بی حجاب در کنار با حجاب راه میره باعث میشه یه مقداری به ظاهرش بیشتر نگاه کنه و توجهش نسبت به پوشش بیشتر بشه.

۱۱)  من اول می خواستم محیط و اطرافیان حجاب رو بیشتر از بدحجابی من دوست داشته باشند.

۱۲)  سلام دوست داشتم، باهام، صادقانه، حرف بزنن.

۱۳)  سلام با حجاب بودن و با حجاب ماندن خودش یه فرهنگ استقامته من خودم با پوشیدن روسریهای حجابی کاملا پوشاننده وشیک در جمع فامیل و استفاده از گیره های قشنگ روسری خوشبختانه باعث جذب چند نفر شدم و تونستم پوشیدن جوراب جلو نامحرم را جا بندازم خدا را شاکرم دوستی با دخترای دبیرستانی فامیل ودوستان باعث میشه تو کاراشون با ما مشورت کنند وکم کم جذب حجاب بشن حداقلش اینه که از بدتر شدن قضیه جلوگیری کردیم.

۱۴)  خدا اجرتون بده کار خوبی کردید برای سلامتی همه ی دوستانی که باعث محجبه شدن اطرافیان، دوستان و آشنایانشون میشن صلوات بفرستید اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

۱۵)  ای کاش این مورد امکان پذیر بود، اگه بود دیگه مشکل به این وحشتناکی نبود … یکی از بزرگترین مشکلاتی که جامعه ی باهاش مواجه هست همین مسئله است که حجاب بی ارزش شده و بدحجابی ارزش! بچه یا بزرگی که محجبه است امله و بچه یا بزرگی که بدحجابه با کلاس! اللهم عجل لولیک الفرج.

۱۶)  ممنون از لطف تک تکتون نظراتتون واقعا تحت تاثیر قرارم میده خیلی ممنون و اما در مورد خلاصه ی نظرات، با دوستانی که گفته بودن باید فلسفه ی حجاب رو به همراه مهر و محبت به فرد منتقل کنیم(با شیوه های مختلف) کاملا موافقم به نظر خودم ماها که محجبه هستیم(به لطف خدای مهربون)و از این نعمت بهره مند هستیم وظیفه ای که داریم اینه که باید انقدری در مورد حجاب مطالعه داشته باشیم و اطلاعات کسب کنیم که اگه فرد بدحجاب(که مطمئنا به خاطر عدم آگاهی به این دام افتاده) سوالی یا شبهه ای مطرح کرد بتونیم فضای دوستانه صمیمی حتی همراه با شوخی و خنده نه خیلی خشک و مذهبی باهاش صحبت کنیم و سعی در قانع کردنش (نه فقط در یک جلسه گفتگو) داشته باشیم نظرتون چیه؟ در مورد دوستمون هم که گفته بودن برای حجاب کار فرهنگی خیلی کم صورت میگیره … دقیقا همینطوره یکی از مواردی که من خیلی غصه اش رو میخورم همینه … یه بار دیگه هم گفتم تلویزیون و سینمای ما به جای اینکه تبلیغ حجاب کنه تبلیغ بدحجابی می کنید می گید چرا ؟ خب توضیحشم میگم(البته اگه حوصله ی خوندنش رو دارید) …. فیلمهای سینمایی که اصلا نمیشه حرفشو زد به معنای واقعی کلمه افـــــتـــــضــــــا حــــــنــــــد چون اولا که خانمهاشون همه بدحجابن نه تنها بدحجاب از نظر ظاهری از نظرگفتاری رفتاری ناز کردنهاشون کرشمه اومدنهاشون و غیره …. دلمون به تلویزیون خوش بود .. اونم که هر چی محجبه توشون هستن یا بابا و شوهرشون خلاف کارن و زندانن یا خودشون انقدر بدبختن و فقیر که آه ندارن با ناله سودا کنن یا …. خب معلومه که جوون تحت تاثیر قرار میگیره و تصور میکنه اگه بدحجاب باشه امروزی تر تمیزتر و ثروتمند تر به نظر میاد ! واقعا نمیدونم با این موارد باید چه کرد . خلاصه … کار به اینها نداریم ولی شکر خدا ، خدا بهمون توفیق داده اینجا دور هم جمع بشیم تواناییهامون رو با اخلاص وسط گذاشتیم تا کاری کنیم مطمئنا خدا یاری مون میکنه … صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *