خانه / خبر و تحلیل / کتاب عفاف و حجاب در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی رونمایی شد

کتاب عفاف و حجاب در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی رونمایی شد

امام جمعه مشهد:
بدحجابی ابزار دشمن برای برچیدن سفره دین از جامعه است خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس، نسبت به نقشه‌های دشمنان برای ترویج بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه هشدار داد و تاکید کرد: بدحجابی فراتر از یک مساله اجتماعی و اخلاقی است.

آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز ۲۸ اردیبهشت در مراسم رونمایی از کتاب «حجاب و عفاف در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی»، درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: جمع‌آوری مطالب پراکنده‌ای که به مناسبت‌های مختلف گفته شده و بی‌ارتباط با یکدیگر است، کار سنگینی بود که تنها جمع‌آوری نبوده بلکه تدوینی جدید است.

وی افزود: این کار به مراتب از تألیف یک کتاب مستقل سنگین‌تر بود، اما حسن آن این است که به صورت مجموعه‌ای متنوع درآمده است، نوشتن کتابی مستقل در این زمینه احساس می شد و این کتاب در عین اختصار از جامعیت خاصی برخوردار است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه خطیر بودن بد حجابی را از یک مساله اخلاقی و اجتماعی فراتر دانست و گفت: جریان حجاب در جهان امروز مساله‌ای دفاعی بوده و فراتر از مسائل اجتماعی و اخلاقی است. دشمن در صدد جمع کردن سفره دین از جامعه است و بی‌حجابی بهترین و برّنده‌ترین ابزاری است که می‌تواند دین را از جامعه جمع کند.

وی افزود: اگر با این دید به حجاب نگاه شود رویکرد به این مساله متفاوت خواهد بود و هیچ‌گاه نمی‌توان به سلسله فرهنگ‌سازی‌ها بدون پدافند فرهنگی تکیه کرد، نکته دوم اینکه ضرورت و دلواپسی نسبت به آن به مراتب قوی‌تر است و راهکار خاصی می‌خواهد که ابتکارات خاص خود را می‌طلبد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در مساله اجتماعی و اخلاقی راهکار قوی لازم نیست ولی وقتی مساله‌ای در حوزه مسائل دفاعی محسوب شد باید ابتکار خاص و راهکار ویژه برای آن داشت؛ امروز روحانیت نباید به تحلیل‌های گذشته اکتفا کند زیرا آن تحلیل‌ها در مواردی بوده که حجاب مساله اجتماعی و اخلاقی بوده است.

وی افزود: امروز فضایی امن برای خواهران در حوزه تحصیل و اشتغال مورد نیاز است، زیرا بی‌حجابی و بی‌بند و باری فضای اشتغال را نا امن می‌کند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز حجاب برای دو دسته حساسیت‌برانگیز شده است، نخست مؤمنین جامعه که در مقابل بی‌‌حجابی حساس شده‌اند و دوم عده‌ای که به موضع‌گیری افتاده‌اند و اعتقاد به برخورد قاطع دارند. به عنوان مثال دانشگاه فردوسی با ممنوع کردن ورود بی‌حجابان به دانشگاه با شعارهای انحصارگرایی جنسی و مردانگی مواجه شد.

وی افزود: در شرایط کنونی، دشمن از اصطلاح انحصارگرایی جنسی در محیط دانشگاه که محل جوشش علم است استفاده کرده و حساسیتی ایجاد می‌کند که دانشجویان به منطق و استدلال در خصوص حجاب اصلا گوش نمی‌دهند، از این رو نیازمند سوژه‌های جدید هستیم تا جریان‌هایی مثل دانشگاه فردوسی پیش نیاید و دستگاه مدیریتی یک دانشگاه عقب‌نشینی نکند.

وی در پایان با اشاره به این‌که فضای امن در جامعه با براندازی بی‌حجابی ایجاد می‌شود گفت: اصطلاح تفکیک جنسیتی باید به ساماندهی حرمت خواهران تغییر یابد تا با این تعبیر ارزشی و ایده جدید، دشمن نتواند با عملیات روانی، فضای جدید سیاسی ایجاد کند.

تدریس کتاب عفاف و حجاب در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی برای مقطع دبیرستان

از آغاز انقلاب اسلامی شاهد فعالیت‌های گسترده‌های در زمینه حجاب بوده‌ایم اما امروز وضعیت جامعه از شاخصه‌های اسلامی دور شده و لازم است که این فاصله‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و سایر فعالیت‌های مرتب پر و حل شود.

کتاب عفاف و حجاب در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی رونمایی شد

به مناسبت هفته بزرگداشت زن؛

کتاب عفاف و حجاب در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی رونمایی شد
کتاب «عفاف و حجاب در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی» با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی جودکی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سیدوحید موسویان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، محمدکاظم دبیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تهمینه شکیب، مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی و جمعی از بانوان مکتب حضرت زینب(س) مشهد در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به هفته بزرگداشت مقام زن، گفت: یکی از ضرورت‌های اسلام برای حفظ ارزش‌هایش بدون شک فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: از آغاز انقلاب اسلامی شاهد فعالیت‌های گسترده‌های در زمینه حجاب بوده‌ایم اما امروز وضعیت جامعه از شاخصه‌های اسلامی دور شده و لازم است که این فاصله‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و سایر فعالیت‌های مرتب پر و حل شود.

مرویان‌حسینی ابراز کرد: مسئولان عرصه حجاب به عنوان مرجع آموزشی حجاب و عفاف برای بانوان و جوانان باید اقدامات چشم‌گیری را در این عرصه انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این کتاب برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه تدریس می‌شود، خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون ۲۰۰ کارگاه عفاف را برای بانوان و جوانان در مشهد برگزار کرده است.

سپس در ادامه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با تقدیر از این اقدام بانوان مکتب حضرت زینب(س)، افزود: امروز برنده‌ترین سلاح دشمن بدحجابی است که در جنگ با دینداری مردم به کار گرفته است.

وی بیان کرد: وقتی حجاب مسئله‌ای دفاعی است، ضرورت‌ها و دغدغه‌ها نسبت به این مسئله باید قوی باشد پس نیاز به راهکارهای خاص خود دارد که باید شدید و قوی اتخاذ شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بانوان ما نیاز به فضای امن برای اشتغال و تحصیل خود دارند، تصریح کرد: امروز در تمام پیش‌بینی‌هایی که برای ارتقاء زنان داریم آن امری را که ضروری و لازم می‌دانیم وجود فضای امن است به طوری که فضای بی‌حجابی و بی‌بندوباری محیط اشتغال و فعالیت خواهران را ناامن کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که وقتی می‌خواهیم جلوی بی‌عفتی و بدحجابی را بگیریم، عکس العمل‌های صریحی دیده می‌شود، اذعان کرد: در فضای دانشگاه که محل جوشش علم است به سرعت موضع‌گیری کرده و عملیات روانی به راه می‌اندازند که شما افراطی و تندرو هستید.

یادآوری می‌شود که در پایان این نشست از کتاب عفاف و حجاب که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد درباره حجاب و عفاف است و توسط جمعی از بانوان مکتب حضرت زینب(س) و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی جمع آوری شده، رونمایی شد.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *