خانه / از منظر اجتماعی روانی تاریخی / از منظر اجتماعی / موعظه….(یا حسین علیه السلام)

موعظه….(یا حسین علیه السلام)

ای مسلمان، ای مرد، ای زن، ای جوان چقدر به امام زمانت علاقه داری واقعاًحاضر هستی جانت را فدای امام زمانت کنی بیا از فردا صبح یک چادر بردار روی سر خانمت، دخترت یا خواهرت بینداز، و یا اگر مانتوی هستند، آنها را برای خاطر امام زمانت چادری کن.
وقتی زن نامحرم میآید دم مغازه ات با او زیاد گرم نگیر، بخاطر دو سه روز جیفه دنیا، خودت را جهنمی نکن! یکی از بزرگان برایم تعریف کرد:
یک شب حضرت امام رضا علیه السلام را در خواب دیدم که بدنشان مجروح است و ناراحتند.
گفتم آقاجان مگر شما را مسموم نکردند پس چرا مجروحید؟
حضرت فرمودند: این زنهایی که با این وضع به اینجا میآیند و چادر ندارند و بد حجاب راه میروند و توی بازار وخیابان با این وضع اسفبار قدم میگذارند و برای خرید به بازار میروند وبا مغازه دارها بگو و بخند میکنند… و زلفهایشان را بیرون میاَندازند… ناراحتم و آنها نمی دانند که با این عملشان تیری به جان من میاَندازند و تمام این زخمهایی که میبینی از اعمال آنها است. هر زلفی که بیرون باشد نیزه ای است که به بدنم وارد میشود.

دختر خانمِ تو، زلفهایش را بیرون میگذارد و دنبال عزای حسین علیه السلام میآید! این عوض ثواب، فعل حرام انجام میدهد، پیغمبر صلّی الله علیه وآله وسلّم فرمود: در دوره آخرالزمان برامت من برسد که زنهای آنها موهایشان را مثل کوهان شتر بیرون بگذارند، داریم میبینیم، تیر نزنید به دل امام زمانتان، نمی خواهد برایش خدمت کنید. به همین اندازه اگر دوستش داری جگرش را نسوزان آدم چیزهایی میبیند که واقعاً دلش به درد میآید.

مرد مسلمانی که پیراهن سیاه برای امام حسین علیه السلام تنش میکند معنا ندارد که زنش با موهای بیرون آمده وبالباس افتضاح دنبالش بیاید، آخر این پیراهن سیاهت چیه خوش غیرت توعزادار امام حسینی آخر بابا امام حسین برای حجاب کشته شد، آخر این کار تو یزیدی است، یزید حجاب اهلبیت حضرت ابی عبدالله علیه السلام رابرداشت، آخر تو بدتر از یزیدی بابا باز به غیرت یزید.
ای مردم بااعمال نیک دینی تان امام زمان علیه السلام را یاری کنید، امام زمانتان را اَذیت نکنید. مگر نمی خواهید آقا توی خانه های شما نگاه رحمت کند، جلوی ناموست را بگیر تا بدحجاب بیرون نیاید
اندیشه قم

 

 



و هم اکنون حجاب آخرالزمان:

یا علی این است وصف حال ما وای بر ما و وای بر احوال ما

غیرت ما در شبی بر باد رفت عافیت ترتیب ما رو داد و رفت

جانمان از حرص مالامال شد روحمان در کوچه ها دلال شد

میشود در چشم ما دنیا عزیز فطرت ما میشود ایمان ستیز

شهر میگردد پر از حورو پری پر ز بوی شهوتی کاکل زری

باز هم زنها عروسک میشوند خیمه شب بازان چه زیرک میشوند

بار دیگر با هوس خو کرده ایم التماس خال و ابرو کرده ایم

کرده دنیا جامه هامان را زری روح ما افسرده و خاکستری

جسم ما در جامه های رنگ رنگ روح ما آلوده صد گونه ننگ

باد مینوشیم و فربه میشویم خوش به حال ما مرفه میشویم!

خداوند به مقدار زیبایی که به زن بخشیده به همان مقدار برای زن وظایفی رو معین فرموده اینکه این زیباییها رو در جاهایی و با شرایطی نمایان کنه و در موقعیتهایی مقداری از این زیبایی‌های خدادادی رو پنهان کنه این زیبایی‌ها هم اینقدر زیادند که اگه بعضیهاش پنهان نگه داشته شود باز هم به اندازه کافی زیباییهای شخصیتی، اخلاقی و ظاهری باقی میمونه که زن بعنوان مظهر صفت جمال خداوند شناخته شود

همچنین ببینید

شناخت انحرافات جامعه اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در برنامه سمت خدای تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ مطالب بسیار جذابی را ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *