خانه / خبر و تحلیل / گزارش راشاتودی از تیم محجبه فوتسال زنان ایران

گزارش راشاتودی از تیم محجبه فوتسال زنان ایران

زمان زیادی صرف این کردیم که فیفا را قانع کنیم بازی کردن با حجاب هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. ما بسیار خوشحالیم که آنها ممنوعیت حجاب را لغو کردند و ما اکنون می توانیم با روسری بازی کنیم. و من می توانم به شما بگویم که حجاب بر عملکرد بازیکنان ما تاثیری ندارد، و ما بسیار خوشحالیم که می توانیم در رقابت های بین المللی شرکت کنیم.

شبکه راشا تودی در گزارشی اعلام کرد: پس از اینکه فیفا به فوتبالیست‌های زن ایرانی اجازه داد با حجاب بازی کنند، تیم روسیه اولین حریفی بود که تیم فوتسال زنان ایران را محک زد.

زنان ایران باید به دلیل قوانین مذهبی این کشور سر و گردن خود را بپوشانند، و فوتبالیست‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اما فیفا با ابراز نگرانی های ایمنی به دلیل سنجاق‌های فلزی مورد استفاده برای بستن روسری، به بازیکنان اجازه نداده بود حجاب داشته باشند.

در حالی که هیچیک از طرفین تمایلی برای کوتاه آمدن نداشت، تیم المپیک زنان ایران مجبور شد سال گذشته از بازی انتخابی در برابر اردن کنار برود.

اما پس از آنکه از گیره‌های پلاستیکی (Velcro ) بجای سنجاق استفاده شد، فیفا سرانجام ممنوعیت اعلام شده خود را لغو کرد.

“فریده شجاعی” معاون رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: “ما زمان زیادی صرف این کردیم که فیفا را قانع کنیم بازی کردن با حجاب هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. ما بسیار خوشحالیم که آنها ممنوعیت حجاب را لغو کردند و ما اکنون می توانیم با روسری بازی کنیم. و من می توانم به شما بگویم که حجاب بر عملکرد بازیکنان ما تاثیری ندارد، و ما بسیار خوشحالیم که می توانیم در رقابت های بین المللی شرکت کنیم. ”

منبع:مشرق

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *