خانه / خبر و تحلیل / دیوارهای خانواده‌ها شیشه‌ای شده است

دیوارهای خانواده‌ها شیشه‌ای شده است

مقایسه همسر با مانکن‌ها؟!
فرشته روح افزا در‌ خصوص آسیب‌شناسی نهاد خانواده در ایران اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی آسیب خانواده در ایران حضور اجتماعی بیش از حد زنان در جامعه است.
وی افزود: بدحجابی به همراه ساعات طولانی فعالیت زنان در خارج از منزل پایه‌های خانواده ایرانی را سست می‌کند به گونه‌ای که با حضور برخی از زنان با چهره‌های آرایش شده و غیر متعارف تعدادی از مردان نیز نگاه‌های خود را کنترل نکرده و از این لحظه آسیب‌های اجتماعی شروع می‌شود.


عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه آیات قرآن به طور مکرر زنان را به رعایت حجاب و حیا ملزم می‌کند، گفت: اگر تک تک زنان جامعه در هنگام خروج از منزل خود را موظف به رعایت حدود شرعی و حجاب کنند این موضوع منجر به حفظ خانواده‌ از آسیب‌های بسیار می‌شود.

روح افزا ادامه داد: حفظ حجاب و حیا از سوی زن و کنترل نگاه از سوی مرد بار‌ها در قرآن تأکید شده است و اگر خواستار داشتن زندگی و خانواده‌ای آرام هستیم باید خود را ملزم به رعایت این موارد کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح جهان وضعیتی پیش آمده است که دیوارهای خانواده‌ها برداشته شده است و همه افراد در کنار هم زندگی می‌کنند، عنوان کرد: این موضوع به این معناست که هم اکنون وضعیتی پیش آمده که زن و مرد متأهل خود را ملزم پایبندی به خانواده نمی‌دانند و تعهد در حال رنگ باختن است.

وی اضافه کرد: قرآن زن و مرد را مایه آرامش یکدیگر می‌داند اما زمانی که مرد محبت خود را در بیرون از خانواده خرج می‌کند دیگر به همسر خود که از صبح تا شب در خانه مشغول رسیدگی به فرزندان و امور منزل بوده نگاه محبت آمیز نخواهد داشت و به طور دائم همسر خود را با مانکن‌های خیابانی مقایسه می‌کند.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تصریح کرد: طلاق عاطفی که هم اکنون بر خانواده‌های بسیاری سایه انداخته است حاصل رواج بدحجابی و حضور برخی از افراد با چهره‌های مانکن گونه به خیابان‌هاست در چنین شرایطی مردانی که نگاه خود را کنترل نمی‌کنند به طور دائم از همسر خود انتظار دارند که مشابه این افراد باشند.

دیوارهای خانواده‌ها شیشه‌ای شده است

روح افزا گفت: در شرایطی که زن و مرد باید مایه آرامش یکدیگر باشند دیوارهای برخی از خانواده‌ها شیشه‌ای شده است و زن که باید خود را برای همسرش بیاراید با چهره‌ای عجیب در سطح اجتماع و برای سایر مردان خودنمایی می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه طبق تأکید آیات قرآن هیچ زنی حق خودآرایی برای مرد نامحرم را ندارد، گفت: چند نفر از زنان جامعه به این موضوع پایبند بوده و آن را رعایت می‌کنند.

روح افزا سریال‌های ماهواره‌ای را عامل دیگری در فروپاشی پایه‌های خانواده دانست و عنوان کرد: سریال‌های ماهواره‌ای با عادی سازی روابط نامشروع در حال گسترش این موضوع در میان جوانان و حتی افراد متأهل هستند در شرایطی که باید تلاش کنیم تا زنان آسمانی را به عنوان الگو به دخترانمان معرفی کنیم قافیه را واگذار کرده‌ایم به گونه‌ای که شبکه‌های ماهواره‌ای در حال برنامه‌ریزی برای جوانان و خانواده‌های ما هستند.

وی با طرح این پرسش که زنان موفق و محجبه ایرانی تا چه میزان به دختران جوان معرفی شده‌اند، گفت: دختران ما چه تعداد زن دانشمند یا موفق ایرانی را می‌شناسند در حالی که آن‌ها اکثر هنرپیشه‌ها و خوانندگان غربی را به خوبی می‌شناسند.

روح افزا بیان کرد: سریال‌های ماهواره‌ای در حال جا انداختن این موضوع در ذهن دخترانمان هستند که هر قدر چشم نواز‌تر بوده برای مرد با ارزش‌تر هستند و شاهد شکل گیری چنین اندیشه‌ای در جامعه هستیم.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *