خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / برای تاثیر گذاری در افراد بدحجاب چیکار کنیم؟

برای تاثیر گذاری در افراد بدحجاب چیکار کنیم؟

خداقوت. یکی از دوستانم که خیلی قبولش دارم میگه”باید برای تاثیرگذاری در دیگران قلبشونو توی دستات بگیری”او معتقده برای تاثیرگذاری در افراد بدحجاب باید با اونا صمیمی بشیم و از صمیم قلب دوستشون داشته باشیم. من اینو قبول دارم و بکارمیبرم ولی گاهی اوقات بعضی رفتارها اونقدر زننده اند که کفرآدم درمیاد…

سوال:

خداقوت.یکی از دوستانم که خیلی قبولش دارم میگه”باید برای تاثیرگذاری در دیگران قلبشونو توی دستات بگیری”او معتقده برای تاثیرگذاری در افراد بدحجاب باید با اونا صمیمی بشیم واز صمیم قلب دوستشون داشته باشیم. من اینو قبول دارم و بکارمیبرم ولی گاهی اوقات بعضی رفتارها اونقدر زننده اند که کفرآدم درمیاد.علنی به مقدسات توهین میکنن باخیلی هاشون نمتونم صمیمی بشم یعنی قلبم این اجازه رو نمیده.تازه من توی ارتباط گرفتن قوی هستم.گاهی هم برای موقعیت اجتماعی خودمون مضره!بچه های دیگه که اصلا وارد نمیشن.راهکارشما چیه؟ البته من دختر هستم.

پاسخ:                                              مشاور: خانم دکتر کلباسی

به نام خدا

با سلام و تشکر از دختر خانم محترمی که تلاش در محجبه نمودن سایر دختران کم اهمیت به امر حجاب را دارد. . گفته بودید که به توصیه دوست خویش امر به دوستی صمیمی با افرادی که حتی گهگاه به مقدسات توهین می کنند دارید.اولا خدمت تمام عزیزانی که قصد چنین روشهایی را دارند بگویم که خود کلام الله مجید فرموده است با کسانی که عناد و ستیز دارند طرح دوستی نریزید و چنانچه امکان نرم شدن و رسیدن آنان به نتیجه مطلوب را احتمال می دهید تا جایی با آنها همراهی کنید که به مسئله فروع دین یعنی تولی و تبری که به ترتیب به معنای دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا به عنوان حکم حاکم بر مسلمانان است از دست نرود. بر اساس این دو حکم میزان ارتباطات مشخص می گردد.

 

 لینک مرتبط: 

چگونه باید با بد حجاب رفتار کنیم؟ 

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *