خانه / خبر و تحلیل / طرح لباس‌های یکسان برای زائران ایرانی

طرح لباس‌های یکسان برای زائران ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت از اجرای طرح لباس متحدالشکل برای زائران خبر داد.تلاش می‌کنیم حتی موارد نادر بد‌حجابی هم در میان بیش از ۴۰۰هزار نفر بانوان زائر وجود نداشته باشد

علی لیالی با اشاره به دغدغه بسیاری از روحانیون، مدیران و زائران در خصوص مسئله حجاب بانوان عمره‌گزار گفت:

خوشبختانه حجاب بانوان ایرانی در عربستان بسیار خوب است ولی موارد بسیار معدودی که وجود دارد باعث خدشه‌دار شدن چهره تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید تلاش کنیم حتی این موارد نادر هم در میان بیش از ۴۰۰هزار نفر بانوان زائر وجود نداشته باشد.

چندسال پیش طرح لباس‌های یکسان برای زائران ایرانی برای نمونه در حج تمتع به مرحله اجرا گذاشته شد که به علت سلایق مختلف زائران و اقتضائات فرهنگی و اقلیمی زائران ایرانی موفقیت‌آمیز نبود.

خوشبختانه پژوهشکده حج و زیارت در این زمینه مطالعات و تحقیقات کارشناسی خود را انجام می‌دهد و در صورت تصویب، سازمان حج و زیارت به یقین این طرح لباس متحدالشکل را برای زائران با تمام توان خود اجرا خواهد کرد.

در برخی انتقادها درباره وضعیت ناهنجار حجاب در آژانس‌های ثبت‌نام کننده از زائران ایرانی، بیش از ۱۴۰۰آژانش در سراسر کشور متولی ثبت‌نام و اعزام زائران به حج و عمره وعتبات هستند که از این تعداد هزار آژانس به مدیران کاروان‌ها تعلق دارد و مابقی آژانس‌های سیاحتی هستند.

نسیم

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *