خانه / خبر و تحلیل / لایحه حمایت از تولید پارچه چادر مشکی

لایحه حمایت از تولید پارچه چادر مشکی

 مهدی اسلام‌پناه با بیان اینکه در پیش‌نویس حمایت از تولید پارچه چادر مشکی، تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای تولید مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر دانش فنی تولید پارچه چادر مشکی در کشور وجود دارد که با حمایت از سرمایه‌گذاران می‌توان نیاز داخل را به این محصول از طریق تولیدات داخلی برطرف کرد.

وی ادامه داد: در پیش نویس لایحه حمایت از تولید پارچه چادر مشکی مواردی مانند مکان‌یابی برای احداث کارخانه، نوع برخورداری از تسهیلات، سرمایه‌گذاری مورد نیاز، معافیت‌ها، واردات مواد اولیه و نرخ ارز پیش‌بینی شده است.

اسلام پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: پیش نویس این لایحه پس از تصویب توسط وزیر صنعت به هیئت دولت ارائه خواهد شد و پس از آن نیز از طرف دولت تقدیم مجلس می‌شود.

به گفته وی در صورت اجرایی شدن این لایحه و راه‌اندازی چند واحد تولید‌کننده چادر مشکی در کشور به زودی امکان تأمین تمام نیاز داخل به این محصول فراهم خواهد شد.

مدیر کل صنایع نساجی وزارت صنعت افزود: تولید پارچه چادر مشکی جزء شعارهای دولت نهم بود که متأسفانه تاکنون اقدام خاصی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: تولید پارچه چادر مشکی علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان یک صنعت تلقی شود به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی نیز در کشور مطرح است.

فارس

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *