خانه / خبر و تحلیل / تهمت بزرگ به مراجع و علما

تهمت بزرگ به مراجع و علما

 امام جمعه موقت تهران گفت: این یک تهمت بزرگ به مراجع و علما است که وقتی آنها می‌گویند حجاب، معنایش بگیر و ببند است؛ ما وقتی می‌گوییم حجاب یعنی کار فرهنگی، لذا در این راستا باید مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و احکام دینی اجرا شود.

 آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز جمعه طی سخنانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: مأموریت نظام اسلامی اجرای احکام دین است و دین هم فقط به معنای آبادکردن آخرت نیست بلکه ابعاد دیگری همچون برنامه برای زندگی اجتماعی هم هست.

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف نیز افزود: حجاب و عفاف بی‌تردید حکم خداوند در قرآن مجید است و در واقع بیش از ۱۰ آیه درباره حجاب در قرآن وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حجاب در واقع موضوعی فرعی نیست بلکه مسئله‌ای اصلی است؛ امروز اگر کشوری بخواهد با دین مقابله کند، اعلام می‌کند که حجاب در این کشور ممنوع است، از طرفی کشورهایی که می خواهند با دین همراهی کنند، حجاب را در کشورشان جاری می‌کنند.

خاتمی با بیان اینکه حجاب مسئله‌ای شخصی نیست و بی‌حجابی هم گناه بزرگ اجتماعی بوده و به امنیت اخلاقی جامعه ضربه می‌زند، تأکید کرد: ما همه دختران و پسران ایران اسلامی را دوست داریم اما دین می‌گوید که حجاب باید در جامعه جاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک تهمت بزرگ به مراجع و علما است که وقتی آنها می‌گویند حجاب، معنایش بگیر و ببند است؛ ما وقتی می‌گوییم حجاب یعنی کار فرهنگی، لذا در این راستا باید مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و احکام دینی اجرا شود.

در ادامه اعتراضات امت حزب الله به اکران دو فیلم “زندگی خصوصی ” و ” گشت ارشاد”، روز گذشته و در حرکتی انقلابی آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران به وزیر ارشاد تذکر داد: “در شأن شما نبود که از دستگاه تحت مدیریت شما اجازه اکران چنین فیلم‌های مستهجنی داده شود”.

 آیت‌الله سید احمد خاتمی در بخش از  سخنان خود در خطبه‌های نمازجمعه تهران، به اکران برخی فیلم‌های غیراخلاقی در ایام نوروز، اشاره کرد و گفت: اجازه اکران برخی از فیلم‌های ضداخلاقی در ایام نوروز و در برخی سینماهای مراکز استان‌ها صادر شده است؛ این فیلم‌ها در دهه فجر پخش و مورد اعتراض واقع شده بود، مسئولان باید بدانند که ما در مورد دین و اخلاق مردم با هیچ کس رودربایستی نداریم. آقای وزیر با دین و اخلاق مردم بازی نکنید. 

خطیب نماز جمعه تهران، در ادامه با بیان اینکه وزیر ارشاد جوانی متدین و دیندار است، به وزیر ارشاد تاکید کرد: در شأن شما نبود که از دستگاه تحت مدیریت شما اجازه اکران چنین فیلم‌های مستهجنی داده شود؛ باید تا دیر نشده جلوی اکران این فیلم‌ها را در استان‌ها بگیرید.

پس از بیانات آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته تهران، جمعی از نمازگزاران تهرانی به دعوت انصار حزب‌الله در اعتراض به اکران دو فیلم “گشت ارشاد” و “زندگی خصوصی”، با سردادن شعارهای الله اکبر در خیابان انقلاب اسلامی تهران راهپیمایی کردند. که البته سینماهای مستقر در میدان انقلاب ساعتی قبل از آغاز راهپیمایی و پس از اطلاع از این تجمع، اقدام به قطع اکران دو فیلم مورد نظر و نمایش دو فیلم جایگزین نموده بودند.

نمازگزاران تهرانی در طو ل مسیر راهپیمایی با سردادن و تکرار شعارهای خود در تجمع اعتراضی مقابل وزارت ارشاد چنین گفتند:

*این سینما مروج فساد است / تعطیل آن برای ما صواب است

*کو عفت کو غیرت / مسئولین فرهنگی! خجالت خجالت

*این سینمای فاسد تعطیل باید گردد / آن مسئول بی غیرت تعزیر باید گردد

*ما امت حز ب الله بیداریم / از مسئول بی غیرت بیزاریم

*امروز وقت فریاد / برمسئولین ارشاد

 

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *