خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / نگاه های ناکام

نگاه های ناکام

شاید بپرسید: زیان نگاه های آلوده و تخیلات چیست؟

پاسخ: آنها که به زنان کم پوشش نگاه میکنند،یا افراد بدون همسرند یا همسر دارند

افراد بدون همسر یا باید برای ارضای غریزه تحریک شده به گناه آلوده شوند یا تلخی تحمل را بچشند و دچار اشتغالات رنج آور ذهنی و بیماری های روانی شوند.اما از گروه دوم، چون مردی سیما و اندام زنان ناپوشیده را مشاهده کند و به سبب وجود همان تفاوت ها که در چهره، مو، صدا واندام و عشوه های آنها است چهره و اندام و عشوه های آن افراد برای وی جذاب تر و لذت آفرین تر از همسر خود او جلوه می کند و رفتار آنها برایش تحرک آمیز و دلپسندتر است. چون:

اول اینکه: بانوان برای حضور در بیرون خانه معمولاً خود را نظیف و زیبا می سازند و عیب جسمی یا اخلاقی انها بر بیننده مخفی است؛ حال آنکه در خانه همیشه مرتب و تمیز نیستند و شوهر نیز از عیوب آنها با اطلاع است.

دوم: سرشت آدمی گاه به آنچه در اختیار دیگری است بیشتر اشتیاق دارد تا آنچه در دست خود اوست. تصور میکند اگر آنچه دیگری دارد به دست اورد از زندگی بهتر لذت می برد.به همین سبب است که گاه فردی با دارا بودن همسر زیبا، به کسی دل می بند که هیچ زیبا نیست.

سوم: از نظر روانی، دیده مرد به زنان زشت رو و نامتناسب اندام، بی دقت است. خاطر او معمولاً زنانی را به یاد می سپارد که از همسر وی زیبا تر و خوش اندام ترند. علت این امر به طور خلاصه ان است که چهره نازیبا، خواهش های نفسانی را کمتر به هیجان می آورد از این رو جلب نظر نمی کند و در خاطر نمی ماند.شاید برای شما رخ داده باشد که گاه به دنبال فروشگاهی خاص (مثلاَ لوازم برقی) صدها فروشگاه را نگاه می کنید تا به محل مورد نظر برسید. در آن حالت اگر از شکا بپرسند در بین راه چند کتاب فروشی دیدید، نخواهید دانست.چون در جستجوی آن نبوده تا تعداد یا حتی وجود آنها را در ذهن بسپارید.

مرد نیز در برخورد و تماس خود با زنان، از آنجا که چهره های نازیبا نظر او را جلب نمی کند، جز زیبا رویان خاطره ای از مشاهدات دیگر در ذهنش باقی نمی ماند؛ زیبا رویانی که- به تصور صحیح یا غلط- از همسر خود وی جاذبه بیشتری دارند. چنین مردی به طور پیوسته نظاره گر چهره ها وی اندام های زیباتر و دلرباتر از همسر خود است. افزون بر اینکه دیگر ویژگی ها مانند صدای مهیج، عشوه های مخصوص زنانه، بوی عطر ولباس های خوش رنگ، همه در شدت بخشیدن به این حالت تاثیر می نهد.

حال آیا این مرد تنها ساعانی به چنین مشاهدات می پردازد و آنگاه خیالی آسوده دارد؟ هرگز! در هر سال صدها خانواده به سبب همین موضوع متلاشی می شود و هزاران خردسال از سایه پدر و مادر محروم می مانند و هزاران رابطه ناسالم با عواقب تباهی آور رخ می دهد که کسی هم از آنها خبر ندارد. بی سبب نیست که امام علی علیه السلام فرموده است: آن که نگاهش را مهار کند، دلش را آسوده سازد«۱»

۱٫غررالحکم ص ۲۶۰

منبع: کتاب اخلاق و رفتارهای جنسی

  

 

 

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *