خانه / خبر و تحلیل / آیا ورزشکاران زن عربستان به المپیک اعزام میشوند؟

آیا ورزشکاران زن عربستان به المپیک اعزام میشوند؟

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود، عربستان را به نقض قوانین کمیته بین المللی المپیک در رابطه با تساوی جنسیتی محکوم کرده است. این سازمان پس از مصاحبه با زنان عربستان و مقامات بین المللی ورزشی دریافته است که محدودیت های دولت عربستان، ورزش را تقریبا برای تمامی زنان این کشور غیر قابل دسترس کرده است. رییس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ابراز خوشبینی کرد عربستان برای اولین بار بتواند ورزشکاران زن خود را به بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن اعزام کند.

‘ژاک روگ’ در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: کمیته بین المللی المپیک در حال مذاکره با مقامات عربستانی بر سر این موضوع است.

هنوز جزئیات تعداد ورزشکاران زن و رشته های آنها مشخص نشده است ، روگ افزود: این مسئله بستگی به مسابقات انتخابی و استانداردهای مختلف ورزشکاران دارد. ما هنوز در حال بررسی گزینه های مختلف هستیم. عربستان ممکن است ورزشکاران زن واجد شرایط حضور در بازی های المپیک را نداشته باشد، به همین دلیل کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های بین المللی رشته های مختلف ممکن است مجبور شوند راه حل های دیگری پیدا کنند.

به گفته روگ، تصمیم نهایی در این زمینه در یک ماه تا شش هفته دیگر گرفته خواهد شد.

عربستان یکی از سه کشوری است که در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن هیچ ورزشکار زنی نداشت. دو کشور دیگر قطر و برونئی بودند.

قطر ماه گذشته اعلام کرد که برای اعزام دو زن در رشته های شنا و دو به بازی های لندن از ‘واید کارت’ کمیته بین المللی المپیک استفاده خواهد کرد. البته احتمال دارد دو ورزشکار زن دیگر نیز به این فهرست اضافه شوند.

برونئی هم انتظار می رود این بار ورزشکاران زن خود را به المپیک اعزام کند.

روگ تأکید کرد: اگر مذاکرات موفقی را با عربستان داشته باشیم، برای اولین بار در بازی های لندن از تمامی کشورها ورزشکار زن خواهیم داشت.

این در حالیست که در بازی های ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۶ کشور هیچ زنی را به المپیک اعزام نکردند.

اما ای کاش آقا احمد! یک سری به کشورهای مدعی حقوق بشر میزد.

در کشوری که به بدیعی ترین حقوق مردم توجه ای نمیشود تا آنجا که سازمان عفو بین الملل،ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان را یکی از بارزترین موارد نقض حقوق بشر دانسته است و به همین دلیل همزمان با روز جهانی زن ، ستادی تحت عنوان ” رانندگی به سوی آزادی” تشکیل داده است.

 اعدام محکومان به وسیله شمشیر!

رسانه ها بارها گزارش‌های شوکه‌کننده‌ای از وضعیت زندان‌های آل سعود منتشر کرده‌اند چنانکه نهادهای بین المللی بارها در این رابطه هشدار داده اند که تعداد نامشخصی زندانی که از لحاظ حقوق بین الملل بی‌گناه بی حساب می‌آیند بدون محاکمه و حق داشتن وکیل در بازداشتگاه‌های مخفیانه دستگاه‌ قضایی عربستان به سر می‌برند و این در حالی است که بازداشت‌شدگان در این کشور که شامل کودکان هم می‌شوند شاهد نقض مکرر حقوق اولیه انسانی در جریان محاکمه و بازداشت خود هستند.

در این باره باید به این مسئله هم توجه داشت که حکومت عبدالله سعودی تنها حکومتی است که اعدام با قطع سر به وسیله شمشیر را هنوز اجرا می کند.

 

 

 

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *