خانه / خبر و تحلیل / مساله عفاف و حجاب در سوال از رییس جمهور

مساله عفاف و حجاب در سوال از رییس جمهور

 ملت ما ملتی مومن، پاک و دوست داشتنی هستند و باید با آنها خوب برخورد کنیم. اینقدر سخت نگیرید، البته اگر به صورت سازمان یافته عده‌ای به دنبال تخریب ارزش‌ها باشند، تکلیف‌شان روشن است. قوه قضاییه و مجموعه‌های اطلاعاتی وضعیت آنها را بررسی و حکم صادر می‌کنند، اما باید با توده‌های مردم با محبت رفتار کرد.

تاملی در مواضع رئیس جمهوری در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف نشان می دهد که دکتر’محمود احمدی نژاد’، بر این باور است، بیش از ۹۹ درصد بانوان ایران اسلامی خود معتقد به حفظ حجاب هستند و نیازی به یادآوری به آنان نیست. او معتقد است که اگر کمتر از یک درصد آنان نیز در این امر کوتاهی می کنند به دلیل اشتباه در انتخاب الگوی رفتاری و یا ساختار متفاوت خانوادگی است که با برنامه ریزی های فرهنگی و ارشادی می توان بدون استفاده از قوه قهریه و برخوردهای شدید، این رفتار آنان را به صورت نرم اصلاح کرد.

رییس جمهوری همچنین در یک برنامه زنده تلویزیونی نیز اعلام کرد که تنها راه حل مساله مزبور توسعه و ترویج عفاف و حجاب در جامعه است که این امر منحصر به کار فرهنگی می باشد.

وی امروز با حضور در صحن مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ گفت. 

رئیس جمهور با انتقاد از دوگانگی برخوردها گفت: وقتی زمان انتخابات می شود از تیپ‌های مختلف جامعه در مقابل دوربین استفاده می شود ولی بعداز انتخابات دیگر به این ها کاری ندارند و این یک تناقض مشهود است ونباید این گونه رفتار شود.اینقدر به دخترها و پسرها که فرزندانمان هستند ایراد نگیرید همین جوان‌ها جنگ را اداره کردند و بعد از این می توانند این کشور را اداره کنند.

احمدی نژاد در ادامه تصریح کرد: کدام یک از من و شما گناه نمی کنیم و چه کسی در هنگام گناه با ما برخورد می کند به همین سبب معتقدم نباید با اقشار مختلف جامعه این گونه برخورد شود.

وی افزود: رئیس جمهور حق دارد در مورد مسائل فرهنگی کشور اظهار نظر کند و نظر ما این است که نباید با توهین با مردم برخورد شود و مملکت هم با یک حرف رئیس جمهور زیر و رو نمی شود .

رئیس جمهور افزود: کار فرهنگی با بگیر و ببند نمی‌شود، آیا این سخن بد است، اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهیم. این‌ها فرزندان خودمان هستند،‌باید به این جوان‌ها احترام گذاشت. همین‌ها بودند که در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره کردند. وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: حالا اینجا یک شوخی هم با هم بکنیم. این‌که در مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن از همه تیپ آادم‌ها جلوی دور بین نمایش دهیم، اما وقتی این مناسبت‌ها گذشت با همین افراد برخورد می‌کنیم ، تناقض است.

احمدی‌نژاد افزود: کدام یک از ما گناه نکرده‌ایم،‌ گناه بد است، اما چه کسی با من و شما برخورد کرده است؟ این درست نیست، چراکه اگر با من و شما برخورد نشود ، این به ذهن متبادر می‌شود که “واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند”. آیا رییس جمهور حق اظهار نظر ندارد؟ نمی‌شود با یک اظهار نظر همه‌ چیز یک مملکت زیر و رو شود. رییس جمهور در ادامه در پاسخ به این سوال نمایندگان مجلس که چرا اینقدر از ایران می‌گویید، گفت:‌همه‌ی دنیا و همه‌ی تاریخ می‌دانند که ملت ایران ملت بزرگی است. منش و نگاه ملت ما متفاوت است، ملت ایران ادامه‌دهنده‌ی راه پیامبر (ص) عزیز و در مسیر انسان کامل است، ملت ما عاشق امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و عاشوراست. ملت ما ملتی با اخلاق و با فرهنگ است. ملت ما حقیقت‌طلب است و معلوم است که با دیگران فرق دارد ،ایران یک جغرافیا نیست، بلکه گلستانی از اقوام مختلف است. ایران شیعه‌ی علوی و طرفدار اسلام ناب محمدی است.

 

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *