خانه / خبر و تحلیل / وزارت بهداشت: الگوی انتقال ایدز تغییر یافته است

وزارت بهداشت: الگوی انتقال ایدز تغییر یافته است

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال های گذشته ۹۰ درصد موارد انتقال ایدز از راه اعتیاد تزریقی و ۱۰ درصد آن از راه جنسی بوده است اما اکنون ۷۰ درصد موارد انتقال از طریق اعتیاد تزریقی و ۳۰ درصد آن از طریق جنسی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘محمود نبوی’ روز چهارشنبه در نشست خبری خود در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با اشاره به اینکه موارد انتقال ایدز از راه جنسی در حال افزایش است، افزود: اگر نتوانیم به جوانان آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از ایدز را بدهیم و این بیماری را به حال خود رها کنیم، مانند کشورهای آفریقایی، ۴۰ درصد جمعیت به ایدز مبتلا خواهند شد.

وی ادامه داد: ایدز و بیماری های مراقبتی، یک بیماری رفتاری است و واکسنی برای آن ساخته نشده است اما از سوی دیگر تغییر رفتار، کاری دشوار است بنابراین کارهای آموزشی پیشگیری از ایدز باید از دوران مدرسه آغاز شود.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تدوین سند ملی ایدز خاطرنشان کرد برای پیشگیری از شیوع ایدز به همکاری همه دستگاه ها اعم از وزارت دادگستری، آموزش و پرورش و سازمان های بیمه گر نیاز است.

نبوی افزود: موارد جدید بیماری ایدز در کشور کم شده است و امیدواریم در آینده مانند کشورهای پیشرفته، روند شیوع آن هرچه بیشتر کاهش یابد.

به نقل از:

http://www.womenrc.ir/News/62588.htm

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *