خانه / موسسات و تشکل ها / معرفی شرکت تولیدی بازرگانی چادر صدف

معرفی شرکت تولیدی بازرگانی چادر صدف

حجاب، مایه سالم ماندن جامعه و حفظ شخصیت والای زن و استقلال و کرامت انسانی اوست. حجاب اسلامی، در جهان امروز، نه تنها یک پوشش که یک ابزار سیاسی فرهنگی تبلیغی است. حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگرند و در این میان، پوشش چادر، «حجاب برتر» و «مایه آرامش زن مومن» در جامعه است.

 

متاسفانه اما حجاب، به دلایل مختلف از جمله نفوذ و گسترش فرهنگ بیگانه، در نسل‌های جدید کمرنگ شده است که لازمه توجه جدی و تخصصی به این مقوله مهم و فرهنگ‌ساز را دوچندان نموده است. از طرف دیگر کم‌توجهی دولتمردان و متصدیان فرهنگ به پرداخت دقیق و جدی این امر مهم، خلاهایی را ایجاد نموده است.

یکی از نکات مهم، لزوم ورود تشکلهای مردمی و غیردولتی به این عرصه است چرا که گستردگی امر اساسا امکان ورود همه جانبه و صحیح دولت به این مساله را سلب می‌نماید و بسیاری از نقاط خلا را پر نمی‌نماید.

در همین راستا، شرکت تولیدی بازرگانی چادر صدف، از سال ۱۳۸۲ بعنوان یک جمع خودجوش و دغدغه‌مند مذهبی، راهی را آغاز نمود تا گامی کوچک برای ترویج فرهنگ اصیل و ارزشمند اسلامی مان بردارد و به نوبه خود در سالم سازی فضای جامعه موثر باشد.

* موانع:

در ابتدا «آسیب شناسی موانع انتخاب گسترده پوشش حجاب» لازم بود که با مشورت و تبادل نظر با بدنه جامعه و دلسوزان، در سرفصل‌های زیر احصاء گردید:

۱٫مباحث فکری فرهنگی: که به عهده دستگاههای فرهنگی است اما برای برخی از عموم مردم، این بعد ضریب جدی ندارد و می‌تواند در قالب ارائه الگوهای مناسب و سالم‌سازی فضا، اقناع ایشان را شاهد بود.

۲٫سختی نگهداری (خصوصا در زنان فعال در جامعه): حداقل یکی از دستهای زنان در چادرهای سنتی مشغول نگداری آن است و این باعث اذیت برخی می‌شد.

۳٫عدم زیبایی (خصوصا در جوانان): چادرهای سنتی قطعه‌ای پارچه بودند که حس زیبایی طلبی جوانان با آنها جور نبود.

۴٫گرما (خصوصا در فصل تابستان و برخی مناطق): لزوم استفاده از مانتو و سایر البسه در چادرهای سنتی، برای برخی که به گرما حساسیت داشتند دشوار بود.

۵٫عدم تنوع (خصوصا در جوانان): جوان، تنوع طلب است و اگر پوشش او -نه به عنوان مد- که با این روحیه او همساز نباشد ترجیح می‌دهد آن را انتخاب نکند.

* ویژگیهای پوشش:

گام بعدی در حرکتی که ما بنا داشتیم آنرا بر اساس تحلیل موانع فوق انجام دهیم، طراحی چادر و پوشش‌هایی بود که بتواند خلاهای مذکور را پر نماید لذا چادری با ویژگی‌های زیر طراحی شد:

۱٫پوشیدگی: این چادر «برخلاف برخی چادرهای آستین‌دار دیگر» بسیار پوشیده بوده و به هیچ وجه بدن نما نمی‌باشد و وجه صورت و مچ دست‌ها را نیز به صورت کامل می‌پوشاند. همچنین پوشیه‌دار شدن چادر صدف به راحتی میسر است.

۲٫امکان تنوع بخشی: مقنعه متحرک این چادر امکان تغییر رنگ آن قسمت و تنوع دادن به چادر را مهیا نموده است.

۳٫زیبایی و سادگی: شباهت این چادر به لباس، آستین‌دار بودن آن و… در مجموع نوعی زیبایی در عین سادگی را ایجاد کرده است که متفاوت از چادرهای سنتی است. همچنین چادرهای آستین دار از تنوع مدل برخوردارند.

۴٫راحتی: استفاده این چادر، به دلیل پوشیدگی، با لباس معمولی خانه ممکن است که راحتی کاربرد آنرا مهیا نموده و در گرما نیز دشواری را برای بانوان کاهش داده است.

۵٫ارزانی قیمت: نوع استفاده از این چادر به نحوی است که دارنده آن را از خرید مقنعه و مانتو بی‌نیاز می‌کند لذا تهیه این نوع چادر مجموعا به لحاظ مالی برای ایشان مقرون به صرفه خواهد بود.* از آن پس نیز چادرها و روسری های فراوان دیگری طراحی شد که در فروشگاه مرکزی این مرکز فرهنگی تولیدی عرضه می گردد.

همچنین این مرکز اقدامات فرهنگی و فکری خاصی را در جهت ترویج حجاب صورت داده است که در قالب آثار هنری و بروشورها و… عرضه شده اند. سایت حجاب و عفاف صدف نیز از جمله این اقدامات است.

نشانی سایت: http://hijabroom.ir/

 

******  تلفن تماس فروشگاه جهت ارسال محصولات: ۷۲۹۷۸۱۶ – ۰۵۱۱ ******

آدرس فروشگاه مرکزی: مشهد خیابان آبکوه بین مجد و دانشسرا

 

شماره ارسال پیامکهای انتقاد و پیشنهاد: ۰۹۱۵۸۸۰۷۷۳۸

همچنین ببینید

کارگاه زن به قیمت روز

با موضوع نقش عفاف و حجاب در حفظ ارزش و کرامت زن در مناطق مختلف ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *