خانه / موسسات و تشکل ها / معرفی گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف

معرفی گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف

این مجموعه با هدف هویت یابی و هویت بانی از اصالت ناب ایرانی اسلامی ، تعالی بخشی فرهنگی مبتنی بر اصول و ادبیات مهندسی فرهنگی ، ارزش آفرینی و بهره مندی از نخبگان فرهنگی و سرمایه های اجتماعی ، به منظور اشاعه موازین و مبانی حجاب اسلامی و رفع شبهات و جبران خلاء های موجود در این حوزه ، تدوین و طراحی شده است.
آنچه در پی می آید گوشه ای از عناوین طرح های این بسته می باشد:

 

 

 

 

بسم رب المحبوب

فرهنگ متعالی حجاب و عفاف ، ترویج و اشاعه حیا و پاکدامنی و مقابله با تزویر دون مایه شیطانی ، بی حجابی و بی عفتی ، امری است که ذهن رهروان مکتب یکدانه اسلام عزیز و دلسوزان و مروجان فرهنگ ناب اسلامی و دوستداران مسلک حضرات آل الله، ائمه بزرگوار معصومین علیهم السلام را به خود مشغول ساخته است؛ بحثی که بطور جدی و برنامه ریزی شده از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی در قالب اشاعه فرهنگ برهنگی و کاهش حیا،غیرت و پاکدامنی ، بطور مستمر در حال پیگیری است که در داخل ، به دلیل نبود برنامه های متقن و نظام مند ، عدم مشارکت هماهنگ نهادهای مربوطه ، فقدان حمایت لازم و بایسته و نبود دید جامع هنری و زیبایی شناسانه ، به طرحی مقطعی و کوتاه مدت و در قالب هایی عمدتا نخ نما و کلیشه ای مبدل گشته است.
هم اینک گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف با مشارکت دلسوزانه و مشاوره های داهیانه فعالان فرهنگی و هنری کشور و جهد و همت جمعی از دوستان عالیقدر ، مفتخر به این نشان است که در افق تابناک جمهوری اسلامی و دل های پرجوشش ولایی و در راستای راهبرد های کلان فراروی خویش، سهمی هر چند ناچیز در سنگر تعالی مبانی اسلام ناب محمدی«ص» و جهاد مقدس فرهنگی داشته باشد . این گروه ضمن پاسداشت تمامی اقدامات گرانقدر و ارزنده نهادها، سازمان ها و گروه های فرهنگی و هنری کشور در این امر ، بسته جامع تخصصی حجاب و عفاف را پس از سیر مطالعاتی و تحقیقاتی نه ماهه ، جهت ترویج و اعتلای این فرهنگ گرانقدر آماده عرضه نموده است.
این مجموعه با هدف هویت یابی و هویت بانی از اصالت ناب ایرانی اسلامی ، تعالی بخشی فرهنگی مبتنی بر اصول و ادبیات مهندسی فرهنگی ، ارزش آفرینی و بهره مندی از نخبگان فرهنگی و سرمایه های اجتماعی ، به منظور اشاعه موازین و مبانی حجاب اسلامی و رفع شبهات و جبران خلاء های موجود در این حوزه ، تدوین و طراحی شده است.
آنچه در پی می آید گوشه ای از عناوین طرح های این بسته می باشد:

* بسته نمایشگاهی (بنر/سیلک/پوستر) و فلش کارت «نقطه صفر پروانه شدن» : این بسته شامل بیش از چهل طرح گرافیکی در قالب تصویرسازی های هنری می باشد.

* مجموعه «من یک محجبه ام» : این عنوان نمایشگاهی مشتمل بر بیش از ۸۰ پوستر می باشد که قابلیت عرضه بصورت فلش کارت را نیز دارا می باشد. این طرح با اشاره به گرایش جهانی به حجاب و عفاف ، مجموعه ای کم بدیل و کم نظیر از رسوخ و صدور فرهنگ حجاب و عفاف در بین هنرمندان ، مسئولان ، چهره های شاخص و مردم دنیا دارد.

* مجموعه نمایشگاهی «حجاب» : این مجموعه نیز مشتمل بر بیش از چهل عکس و تصویر گرافیکی می باشد که در قالب های فتوگرافی،عکس و گرافیک باهمکاری گروه فرهنگی عروج و مجموعه نرم افزاری فلق تنظیم گردیده است.

* مجموعه « محرمانه» : مشتمل بر بیش از ۲۳ عنوان طرح در قالب تایپوگرافی و گرافیک بوده که به عنوان بسته سازمانی جهت عرضه به کارمندان سازمان ها و نهادها و شاغلان شرکت ها و مجموعه های اداری ، تنظیم ، تهیه و پیشنهاد می گردد.

* عکس حجاب و عفاف : بخش عکس گروه سایبری حجاب و عفاف ، مجموعه ای کم نظیر از عکس های مربوط به این حوزه را عرضه نموده که به عنوان مرجع هنری تصاویر و عکس های حوزه حجاب و عفاف در فضای سایبر شناخته می شود.

* تصاویر متحرک و کلیپ : این بخش شامل انیمیشن های کوتاه در فرمت های GIF و FLASH و تیزرها و آوانماهای حجاب و عفاف (در قالب فتوکلیپ) بوده که پیش بینی می شود به یکی از بخش های پرطرفدار این سامانه مبدل گردد. این بخش در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد

* لوازم التحریر حجاب و عفاف«ویژه کودکان،نوجوانان و …» : این طرح در قالب تصویر گری و تصویر سازی های کودکانه در قالب محصولاتی همچون جلد دفترچه ، پوستر ، برنامه درسی ، طرح جامدادی ، خط کش و … تنظیم و تدوین شده است.

* بازی حجاب و عفاف : این عنوان فعلا در قالب هایی همچون پازل و ماروپله طراحی و آماده عرضه می باشد.

* کیف و ساک های خرید کاغذی و پارچه ای : این طرح به عنوان یک بیلبورد سیار تبلیغاتی و خلاء حضور در بازار البسه و پوشاک تنظیم شده که در صورت اجرا ، با ظرفیتی بالا و در ساختاری جدید و بکر می تواند در خدمت تبلیغ و ترویج حجاب و عفاف در متن جامعه باشد.

* تندیس و نشان های تقدیر و تجلیل : این پروژه با هدف تشویق و ترغیب کودکان ، نوجوانان و جوانان مؤمن و محجبه طراحی شده است که می تواند از جانب والدین ، مدارس ، دانشگاه ها و سازمان ها اهدا گردد.

* نشان و برند حجاب : «نشان حجاب» به منظور نمادسازی و «برند حجاب» با هدف ثبت ، ارائه محصولات و تکمیل فرآیند برندینگ و به عنوان نشان فرهنگی – تجاری حجاب و عفاف در بازار عرضه ی محصولات فرهنگی طرح ریزی و طراحی شده است.

* تمبر حجاب : «تمبر حجاب» به عنوان یک طرح نمادین و فرهنگ ساز ، در این بسته تعریف و گنجانده شده است.

* طرح لباس : این مجموعه ، مشتمل بر طرح های بدیع و نو جهت پوشش آقایان و مجموعه ای به منظور تجمیع طرح لباس بانوان محجبه ، در بسته تخصصی حجاب و عفاف تعریف و تعبیه شده است.

*** طرح های در دست مطالعه و اقدام :
* لوح فشرده «نقطه صفر پروانه شدن» : نشر الکترونیک خارج از شبکه در قالب (offline) یکی دیگر از برنامه های گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف است که عمده ی محتوای پایگاه اینترنتی گروه را بانضمام مطالب تخصصی و جامع دیگر در این حوزه و در قالب لوح فشرده عرضه می نماید.

* ماکرو تئاتر اسلامی : این طرح در قالب یک نمایش ترکیبی در قالب ماکروتئاتر ، با تلفیق و ترکیب حس های چندگانه مخاطب و با بهره مندی از جلوه های بدیع نور ، صوت ، تصویر ، نمایش های حرکتی و … به عنوان یک طرح شاخص در حال تهیه ، تنظیم وتدوین می باشد. گفتنی است قالب ماکرو تئاتر به نمایش های در مقیاس عظیم و با مخاطب چند هزار نفری در یک مرتبه نمایش اطلاق می گردد.

* گروه «امر به معروف و نهی از منکر مجازی» : گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف به منظور تعمیم و نشر این فرهنگ ارزنده و تعظیم شعائر الهی در فضای سایبر ، در آینده ای نزدیک با راه اندازی پایگاه اختصاصی دریافت گزارشات مردمی و کاربران اینترنتی ، اهتمام بر شناسایی و طبقه بندی پایگاه هایی را داشته که مطالب و محتوای خارج از شئونات و ضوابط اسلامی منتشر می کنند. بر این اساس این گروه بر مبنای یکی از رسالت های عظیم فرا روی خود و با استفاده از ظرفیت کاربران متعهد و ارزشی اینترنت و با هدف احیاء سنت الهی امربه معروف و نهی ازمنکر ، با راه اندازی گروه بسیج سایبری در شبکه اینترنت، قصد بر سالم سازی فضای مجازی و تسلط فضای ارزشی بر آن را به زعم خویش و به سهم توان خود دارد.
دعوت به حضور پارتیزانی و برنامه ریزی شده ی کاربران افتخاری متدین و متعهد اینترنت در سایت های مطرح ارتباطات و مراودات مجازی هم چون : گروه ها و شبکه های سرویس دهنده عمومی- اجتماعی ، چت روم ها ، اتاق های گفتگوی اینترنتی و … و غلبه حضور نیروهای ارزشی در فضای مجازی ، تولید محتوای فرهنگی و جهت دهی مؤثر این پایگاه ها و از سوی دیگر حضور در پایگاه های ارزش مدار اینترنتی به منظور تبلیغ ، الگو سازی ، حمایت و افزایش سطح استفاده کاربران مؤمن از محتوای مفید و به تبع آن ارتقاء رکورد جستجوی مطالب و محتوای ارزشی در موتور های جستجوی اینترنتی از اقدامات دیگر تعریف شده در این طرح عظیم می باشد. (منتظر فراخوان های گروه در آینده نزدیک باشید)
از برنامه های دیگر این بخش ، راه اندازی سایت پرتال و مرجع پایگاه های اینترنتی ارزشی است که درآن با هدف تجمیع نشانی سایت ها و وبلاگ های ارزشی و ایجاد پیوند به این پایگاه ها سعی بر ایجاد مانوری جهادی – سایبری دارد.

* گروه فیلترینگ و نفوذ به سایت ها و وبلاگ های مستهجن: در این اقدام که بزودی با انتشار فراخوان و تکمیل کادر گروه سایبری حجاب و عفاف و مشارکت متخصصان و کاربران متعهد و توانمند پایگاه شروع به کار خواهد کرد ، پایگاه های ناشر آثار مستهجن و خلاف عفت عمومی مورد نفوذ و حمله قرار خواهند گرفت. کاربرانی که در این موضوع مایل به همکاری با گروه می باشند ، مشخصات خود را با ذکر موضوع همکاری در قسمت «تماس با ما» درج نمایند.

* ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان : این بخش شامل ناگفته هایی منتشر نشده از ضوابط و قوانین پوشش در دانشگاه های جهان است که می تواند الگویی تطبیقی و موثر برای شبکه آموزشی کشور باشد.

* مقاله : این بخش شامل گزیده ای از مقالات ، اشعار ، مکتوبات و … در حوزه حجاب و عفاف می باشد.

* طراحان دیگر : این بخش جهت مشارکت طراحان متعهد ، خوش فکر و دلسوز و تجمیع طرح های مرتبط موجود در فضای سایبر به عنوان مرجع پرتال طرح و عکس هنرمندان کشور و خارج کشور تنظیم شده است.

* طرح «یخ در بهشت» : به عنوان طرحی جهت ترغیب جوانان محجبه و تقدیر از ایشان تنظیم شده است.

شایان ذکر است این گروه ، به منظور فرهنگ سازی و جریان سازی فعالیت های فرهنگی ، ورود فعالان این حوزه به فضای وبلاگ نویسی دینی ، حضور در فضای مجازی (با توجه به مدیریت اطلاعاتی آسان و هزینه پایین وبلاگ نویسی) و هم چنین عدم میدان داری و حرکت های یکجانبه وبلاگ های غیر ارزشی و اقدامات مذبوحانه ی سرویس دهندگان و ارائه دهندگان خدمات وبلاگ جهت حذف حضور فعالان ارزشی در این فضا ، تعمدا سیستم وبلاگ را جهت حضور خود در میدان جهاد سایبری برگزید.

گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف ، امید واثق دارد که در پرتو عنایات حضرت رب العالمین و در سایه مشارکت دوستان گرانمایه خویش ، گامی موثر جهت الگو سازی و تبلیغ و جریان سازی کارآ در سطح مدیران فرهنگی ، ایده پردازان ، طراحان و کاربران شبکه اینترنت و فضای سایبر برداشته و با همکاری مدیران ، هنرمندان و فعالان عالیقدر فرهنگی کشور ، ناشر آثاری فاخر و منشا اثر ایده هایی بدیع در باب حجاب و عفاف باشد.
والعاقبه للمتقین

صاحب امتیاز : گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف

برنامه نویس : محمد رضا ارباب شیرانی

مدیر هنری و گرافیک :
احسان جعفرپیشه / علی جعفرپیشه

با تشکر از :
سلطان آقایی
حامد نظری
جمال طاهری
لیلا طاهری
سید محمد نظام الدین
علیرضا پورمشیر
حامد کمال
مهدی نصر

با سپاس از :
انجمن شهریاران جوان شهر اصفهان
گروه فرهنگی هنری صریر
گروه فرهنگی ریحان
انجمن شهید تازه مسلمان ادواردو آنیلی
معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان
گروه فرهنگی و نرم افزارهای مذهبی عروج
گروه نرم افزاری فلق

و با تقدیر و سپاس بیکران از کلیه همراهان ، هنرمندان ، مدیران و ایده پردازان فرهنگی و شبکه های خبری کشور که یاری گر ما در این عرصه بوده و هستند

نشانی:

http://www.hijab-poster.ir/

 sarir500@yahoo.com 

شماره روابط عمومی گروه سایبری عفاف و حجاب۰۹۱۳۶۸۵۲۸۳۳

 

حجاب و عفاف،حجاب وعفاف،عفاف و حجاب،عفاف وحجاب،utht, p[hf،utht, p[hf،p[hf, utht،p[hf, utht

همچنین ببینید

کارگاه زن به قیمت روز

با موضوع نقش عفاف و حجاب در حفظ ارزش و کرامت زن در مناطق مختلف ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *