خانه / خبر و تحلیل / یکه‌تازی مافیای مد‌ و لباس در کشور

یکه‌تازی مافیای مد‌ و لباس در کشور

دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد با بیان اینکه مافیای سه سر در بازار مد و لباس کشور یکه تازی می کنند، گفت: چرخه ورود مد از طریق ماهواره و رسانه بسیار پیچیده است و حتی با وجود تلاش نیروی انتظامی برای برخورد با این پدیده باز هم شاهد تولد مافیای جدید در این عرصه هستیم.

عیسی کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مثلث مافیای مد و لباس در کشور همچنان در حال فعالیت است گفت: یک سوی این مثلث را افراد سودجو و فرصت طلب در حلقه مد و لباس کشور تشکیل می دهند که هیچ گونه عنادی با نظام نداشته و تنها به دنبال سود بیشتر از ارائه مدها در جامعه هستند.

وی افزود: ضلع دوم این مثلث را جریان های معاند نظام تشکیل می دهند به نحوی که این جریان هدفمند با هزینه کلان در بخش مد و لباس قصد ضربه زدن به پوشش اسلامی در ایران را دارند.

دبیرکارگروه مد و لباس وزارت ارشاد ماهواره ها، رسانه ها و جریان فرهنگی را ضلع سوم مثلث مد و لباس در جامه امروزی عنوان کرد و افزود: این چرخه بسیار پیچیده است و حتی با تلاش های زیادی که نیروی انتظامی برای برخورد با این پدیده تهاجم فرهنگی انجام داده ولی باز هم شاهد تولد مافیای جدید در عرصه مد و لباس کشور هستیم.

کشاورز با اشاره به اینکه گروه نخست که همان سودجویان عرصه مد و لباس در کشور هستند، ناآگاهانه بیشترین آسیب را به جامعه وارد می کنند، اظهار داشت: مانکن ها وقتی در سطح میادین اصلی شهر پرسه می زنند، مدها و رنگ های سال را تبلیغ کرده و به تبع آن جوانان و شهروندان تحریک شده و با رجوع به فروشگاه های لباس درخواست این نوع لباس و مد جدید را دارند و فروشنده هم برای تامین خواسته مشتری مجبور است لباس مورد نظر را از بازار تولید تهیه کند؛ که این چرخه برای تولید کننده نفع مالی زیادی به همراه دارد.

دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد با انتقاد از متولیان فرهنگی در عرصه مد و لباس کشور گفت: با اینکه دغدغه و همت زیادی برای ترویج بازار مد و لباس اسلامی وجود دارد ولی متولیان امر کمرنگ ظاهر شده اند.

کشاورز در پاسخ به این پرسش که چرا استقبال بخش خصوصی از جشنواره های مد و لباس کم است گفت: شاید دلیلش اطلاع رسانی کم بوده است ولی به تمامی تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس کشور اعلام می کنیم درخواست برگزاری نمایشگاه مد و لباس خود را می توانند به ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان خود ارائه داده و پس از تائید کمیته ارزیابی مجوز نمایشگاه و جشنواره را دریافت کنند.

وی در پاسخ به اینکه “چرا بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان با وجود داشتن مجوز مکانی برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس ندارند؟” گفت: من هم قبول دارم چون در حال حاضر هیچ گونه مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه و مد و لباس نداریم؛ البته ایجاد پارک فرهنگی فناوری مد و لباس در مسیر راه اندازی است که پس از بهره برداری به مکان ثابتی برای ارائه برترین مدها و طرح ها در عرصه پوشاک کشور تبدیل می شود.

کشاورز ابراز امیدواری کرد با قوت گرفتن پارک فرهنگی – فناوری مد و لباس جریان مافیای مد و لباس کشور متلاشی می شود.

 

 

 

حجاب و عفاف،حجاب وعفاف،عفاف و حجاب،عفاف وحجاب،utht, p[hf،utht, p[hf،p[hf, utht،p[hf, utht

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *