خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / حجاب ترجیح انسانیت بر جنسیت است

حجاب ترجیح انسانیت بر جنسیت است

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجاب به معنای ترجیح دادن انسانیت بر جنسیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پورازغدی در همایش ستارگان عفاف در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد اظهار داشت: امروز سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، به عنوان نخستین مقاومت وسیع در کرامت زن مسلمان در دوره بعد از دیکتاتوری است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این قیام ده‌ها نفر به شهادت رسید و مخفیانه دفن شدند و هرگز گزارشی در این خصوص داده نشد و اگر این قیام‌ها و این شهیدان در راه عفاف زن نبودند معلوم نبود این سیاست‌ها به کجا می‌رسید.
ازغدی گفت: البته خوب است که این بحث‌ها در ارتباط با حجاب با کسانی گفته شود که با حجاب مشکل دارند و فکر می‌کنند حجاب یک تحمیل غیرمنطقی برای زن است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در اروپا و در بخش مهمی از جهان همه چیز را به سنتی و مدرن تقسیم می‌کنند، فرهنگ یا متجدد است یا کهنه و قدیمی در برابر نو و مدرن، این تقسیم‌بندی شاید آنجا معنا داشته باشد اما انتقال عینی و لفظ آن به فرهنگ اسلامی کار بیهوده‌ای است.
ازغدی تصریح کرد: سنت در لغت عرب و آنچه در قرآن آمده نه تنها به معنای کهنه نیست بلکه به چیزی گفته می‌شود که همیشه می‌تواند تازه باشد و دائما تازگی دارد و در امور دینی معیار ارزش گزاری نو و کهنگی نیست.
وی افزود: امور نظری، اخلاقی و معرفتی را باید به درست و غلط معتبر و غیرمعتبر تقسیم کرد و در چنین اموری باید نواندیشی داشت.
ازغدی تصریح کرد: اروپاییان با این تقسیم‌بندی خود در سنتی و متجدد به سراغ زن رفته‌اند و او را به دو قشر سنتی به معنای زنی که خانه‌دار، با حجاب، خانواده دوست، عاری از شعور اجتماعی، بی‌خبر از مسائل سیاسی دانسته‌اند.
سخنران برجسته کشور ادامه داد: در تقسیم‌بندی اروپاییان از زن متجدد، زنی که برهنه است به تعهدات خانوادگی بی‌اهمیت است در مسائل اجتماعی، اقتصادی و … مشارکت دارد.
وی گفت: این توطئه بزرگی است که با برنامه وارد اذهان مردم شده است، مسئله پوشش قبل از اینکه تکلیف باشد حق و جزو حقوق زنان است و همواره زنان تاریخ با برهنگی مقابله کرده‌اند.
ازغدی خاطر نشان کرد: حجاب یعنی من وارد عرصه اقتصادی، علمی، سیاسی می‌شوم و این حق من است ولی به نحوی که کسی نتواند به من نگاه جنسی داشته باشد.
وی گفت: زن با حجاب خود به دو گروه پیام می‌دهد اولا وارد عرصه می‌شوم مانند مردان و از حق خودم دفاع می‌کنم و نمی‌توانید مرا از عرصه عمومی جدا کنید، ثانیا اینکه وارد عرصه می‌شوم بدون اینکه جذابیت‌های خود را عرضه کنم و به مرد اجازه لذت بردن از آنها را ندهم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش زنان در انقلاب ۵۷ گفت: شروع انقلاب هفدهم دی ماه آن سال به عنوان نخستین حرکت انقلابی با زنان محجبه بود.
ازغدی اظهار داشت: زنان ما نمی‌توانند به عنوان حضور اجتماعی فرزندانشان را یتیم کنند، تکامل اجتماعی تنها با دانشگاه رفتن نیست و علم و حکمت از راه مدرک حاصل نمی‌شود.
سخنران برجسته کشور افزود: قوام خانواده به مادر است وقتی مادر در خانواده حضور نداشته باشد نظم و نشاط از خانه می‌رود، تکامل جامعه هم بودن حضور زنان انجام نمی‌شود.
وی گفت: گاهی عده‌ای به علت بیشتر بودن دیه مردان یا ارشاد مردان گمان می‌کنند مرد به زن برتری دارد، آیا دیه مردی که مرده است به کسی جز خانواده او نمی‌رسد و خرج مخارج رفاه خانواده می‌شود.
ازغدی افزود: در قرآن هیچ برتری بین زن و مرد نیست و هر دو از حقوق برابری برخوردارند مگر در مواردی که دلایل منطقی دارد.حجاب و عفاف،حجاب وعفاف،عفاف و حجاب،عفاف وحجاب،utht, p[hf،utht, p[hf،p[hf, utht،p[hf, utht

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *