خانه / خبر و تحلیل / مقایسه حجاب دختران مسلمان ایران و سریلانکا در مراکز آموزشی

مقایسه حجاب دختران مسلمان ایران و سریلانکا در مراکز آموزشی

در مقایسه نسبی حفظ حجاب دختران میان کشور ایران و سریلانکا، شاهد هستیم که دختران سری لانکایی که به خاطر داشتن حجاب به مدرسه راه داده نمی شوند، تا جلوی مدرسه را با حجاب کامل آمده و به اجبار در گوشه و کناری حجاب خود را برمی دارند و به مدرسه می روند؛ حال آنکه بعضا در ایران شاهد عکس این اتفاق هستیم.

به گزارش مشرق؛ شاید کشور ایران از معدود کشورهایی در جهان باشد که زنان مسلمان آزادانه با حجاب می توانند در همه جا حضور داشته باشند و برعکس محدودیت ها برای بی حجابها اعمال شود. قدر و قیمت آزادی حجاب را اگر بیشتر با دید توریستی نگاه کنیم، مسلمانان مقید به حجاب در دیگر کشورها حسرت داشتن چنین آزادی و جامعه بدون تبعیض علیه حجاب اقلیت را دارند.

اما یک نکته فرهنگی در جامعه ما وجود دارد که کاش می شد برآورد دقیق آماری از آن ارائه کرد؛ در برخی دانشگاه ها و مراکز آموزشی که حجاب (چادر) اجباری است، دختران جامعه هنگامی که از آن محیط به خیابان می آیند، حجاب خود را کنار می زنند و با حجاب حداقلی و آرایش حداکثری به خیابان می آیند. این مساله طوری است که گاهی اوقات به صورت آشکارا هنگام خروج آنها از مدرسه و دانشگاه، شاهد کنار گذاشتن چادر ها و … در خیابان هستیم. واقعا چرا این اتفاق می افتد؟

این درحالی است که وقتی به جوامع دیگر که در آنها برای اقلیت مسلمان قانون بی حجابی اجباری و حتی کشف حجاب رخ می دهد، اصرار زنان مسلمان به حفظ حجاب باعث اخراج آنها از مدرسه، دانشگاه و محل کارشان می شود.

در کشور سری لانکا با اقلیت ۷درصدی مسلمانان، با وجود تبعیض ها و فشارهای دولتی در کشف حجاب دختران، ترورها و تجاوزهای گروه تروریستی ببرهای تامیل علیه مسلمانان؛ در جلوی مدارس و دانشگاههای سری لانکا تصاویری برعکس تصاویر ایران را شاهد هستیم.
  
در سری لانکا دختران با حجاب تا جلوی مدرسه را با حجاب کامل می آیند و چون آنها را باحجاب به مدرسه راه نمی دهند در گوشه و کناری حجاب خود را برداشته و وارد مدرسه می شوند. در حالی که در برخی مواقع در کشورمان می بینیم که تا جلوی مدرسه ها و دانشگاهها با بدحجابی و بعد در گوشه و کناری و…!

 

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *