خانه / خبر و تحلیل / محدودیتی دیگر برای مسلمانان!

محدودیتی دیگر برای مسلمانان!

منع روبنده از اول مرداد در بلژیک اعمال می‌شود/ ۱۹۵ دلار جریمه روبنده‌پوشها

بدنبال ممنوعیت روبنده و برقع در فرانسه، بلژیک از روز ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) با اعمال قانون جدید خود به دومین کشور اروپایی تبدیل می‌شود که پوشش صورت را برای زنان مسلمان در اماکن عمومی ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، وزیر بهداشت عمومی و حفاظت تاریخی منطقه بروکسل اظهار داشت: صورت همه باید نمایان باشد و این مسئله به قدری واضح است که نیازی به تصویب قانون برای آن نبود. اگر هم این قانون تصویب شده نمادی برای افراط گرایان هر دو طرف است.

وی همچنین افزود: در میان این بحران اقتصادی که همه نگران شغل خود هستند این مسئله مشکل اصلی کشور نبوده است.

براساس قانون جدید که هفته گذشته تصویب شد، زنان مسلمان نمی توانند با پوشش صورت وارد محافل عمومی شوند. اگر هر زن مسلمانی از این قانون تبعیت نکند با جریمه ۱۹۵ دلاری و هفت روز زندان رو به رو می شود.

این قانون در مرحله اول مطرح شدن در آوریل ۲۰۱۰ مورد حمایت قرار گرفت اما در نتیجه سقوط دولت بلژیک و انتخابات پیش از موعد به تعویق افتاد. بلژیک هنوز هم توسط یک کابینه موقت اداره می شود.

پیش از دومین دور رأی گیری، این بحث در پارلمان بلژیک جنجالی بودن خود را در مقایسه با سال ۲۰۱۰ از دست داد. طرفداران ادعا می کنند این لایجه با هدف ترویج حقوق زنان و ممانعت از شکاف میان جامعه اسلامی و جامعه بلژیک ارائه شده بود درحالی که سازمان عفو بین الملل چنین ممنوعیتس را محکوم کرده و آن را حمله به آزادی دینی می داند.

از سوی دیگر مسلمانان بلژیک این اقدام را تبعیض آمیز توصیف و اظهار داشتند که این قانون چهره اقلیت مسلمان کشور را تیره و تار نشان می دهد.

منبع:خبرگزاری مهر

 

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *