خانه / خبر و تحلیل / انتقادات به اجرای طرح امنیت اخلاقی بی‌جا است

انتقادات به اجرای طرح امنیت اخلاقی بی‌جا است

انتقادات به اجرای طرح امنیت اخلاقی بی‌جا است

 فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در کشور گفت: قاطعیت و همکاری قوه قضاییه موجب اثرگذاری طرح‌های ناجا شده است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: میلاد حضرت مهدی (عج) پیام‌آور نقطه روشن و حرکت آفرین برای همه مظلومان جهان است.

وی با بیان اینکه همواره شاهد حکومت ظالمان بر محرومان بوده‌ایم گفت: به امید روزی که لحظه موعد فرا رسد و عدالت و برابری در جهان حکم‌فرما شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه شرایط شکوفایی عقل‌ها، استعدادها و کنار رفتن تهدیدات یکی از ویژگی ظهور امنیت است، گفت: ناامنی تنها فعالیت مجرمانه ظاهری و قداره‌بندها نیست بلکه امروزه در فضای مجازی و رسانه‌ای مجرمانی وجود دارند که دیده نمی‌شوند، اما فساد را بر زمین ترویج می‌دهند.

وی عنوان کرد: این افراد از طریق ترویج فساد اخلاقی، جنسی و انحرافات اخلاقی و حتی شیطان‌پرستی موجب تباهی مردم را فراهم می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در نهاد انسان همواره عدالت‌خواهی وجود دارد تصریح کرد: ما موظف هستیم که زمینه‌ساز حضور حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم و باید بدانیم که منتظر واقعی کسی است که در وسط میدان تلاش می‌کند تا بسترها را برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آماده کند.

وی خطاب به ماموران انتظامی حاضر در میدان یادآور شد: شما که در جامعه به دنبال مبارزه با فساد و جرم هستید، اگر مخلصانه تلاش کنید، از سربازان و زمینه‌سازان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) خواهید بود،

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: شما باید خدمت به مردم و ایجاد امنیت و مبارزه با مفسدان را وظیفه الهی خود بدانیم.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ آن را آزمون بزرگی خواند و گفت: فتنه سال ۸۸ آزمون بزرگی به خصوص برای ماموران انتظامی تهران بزرگ بود، چرا که شرایط غبارآلود حکم‌فرما بود که تشخیص حق و باطل، به سختی ممکن شده بود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این شرایط غبارآلود به گونه‌ای بود که حتی افراد خوب و درست در روزهای اول به اشتباه انداخته بود، اما در نهایت با کنار رفتن غبارها فتنه‌گران توسط مردم کنار گذاشته شده‌اند، به گونه‌ای که حتی امروزه آنان نمی‌توانند با تبلیغات وسیع اجتماعات چند نفره را در تهران ایجاد کنند.

وی به حاضر در مراسم بیان کرد: حتی کسانی که در فتنه سال ۸۸ روبروی شما ایستاده بودند، در حال حاضر حرکت شما را تصدیق می‌کنند و شما مانند پدری که داروی تلخی را به فرزندش داد، عمل کردید، در حال حاضر مردم، خدمت شما را تایید می‌کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ مجرمان تجری یافته و شاهد افزایش جرم بوده‌ایم، گفت: با این حال امروز شاهد بهبود تمام شاخص‌ها در تهران هستیم.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی در سطح تهران بزرگ، عنوان کرد: برخورد با آلوده‌کنندگان از جمله موادفروشان و آلوده‌کنندگان محیط اخلاقی و همچنین برخورد با مجرمان تبهکار سبب ارتقای شاخص‌ها شده است.

به گفته فرمانده ناجا طرح‌ها باید روز به روز تکامل یابند تا از بازگشت شرایط ناامنی پیشگیری کنند.

احمدی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه حمایت و همکاری قوه قضاییه موجب اثرگذاری اجرای طرح‌ها شده است، گفت: نکته قابل تامل آن است که باید در این زمان مراقب باشیم چرا که در آتش، تر و خشک با هم می‌سوزند، که تفکیک این موضوع از اقتضائات حرفه‌ای بودن پلیس است و باید افراد با مستندسازی قبلی نسبت به اجرای طرح‌ها عمل کنند.

احمدی‌مقدم با اشاره به برخی انتقادات در مورد راه‌اندازی گشت ارشاد و اجرای طرح امنیت اخلاقی گفت: این یک مقوله تخصصی و حرفه‌ای است و باید ماموران آموزش‌های خاصی در حوزه رعایت حقوق اخلاقی و شرعی ببینند.

وی با بیان اینکه این انتقادات بی‌جا است، گفت: این افراد با اصل مبارزه بی‌اعتنا هستند نه با روشی که در پیش گرفتیم.

به گفته احمدی‌مقدم اولویت در اجرای این‌گونه طرح‌ها، کارهای فرهنگی و ایجابی است و اگر افراد با تذکر ارشاد نشوند و همچنان به هنجارشکنی اصرار داشته باشند باید منتظر برخورد قانون باشند.

وی با بیان اینکه با حضور ماموران پلیس در صحنه وضعیت تا حد زیادی بهبود یافته است، گفت: اما این وضعیت مطلوب نیست.

 امنیت فعلی تهران تا وضعیت ایده‌آل فاصله دارد

فرمانده ناجا با بیان اینکه تهران بزرگ یکی از پرحادثه‌ترین و پرفشارترین حوزه ماموریت پلیس است، گفت: تهران پایگاه اصلی منتظران ظهور است و همه مستکبران به این نقطه امید تمرکز دارند تا آن را از بین ببرند.

وی گفت: تهران بیشترین جمعیت را داراست و شکل‌یافتگی بی‌برنامه شهر و تشکیل حاشیه‌ها موجب شده تا پناهگاهی برای مجرمان ایجاد شود که پلیس باید برای پیشگیری و برخورد با این مجرمان با قاطعیت رفتار کند.

احمدی مقدم در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه تهران در مقایسه با سایر پایتخت‌های دنیا از امنیت مطلوبی برخوردار است، گفت: اما امنیت فعلی تا وضعیت ایده‌آل فاصله دارد.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

تا استقرار فراگیر امنیت ایده‌آل در تهران از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد ماموران پلیس پایتخت گفت: برابر تدابیر فرماندهی ناجا طرح امنیت اخلاقی در ۹ محور اصلی به خصوص مبارزه با عفاف‌ستیزان، اجرا شد.

وی افزود: طرح محله محور با محوریت برخورد با ۳۰ جرم که از مهمترین دغدغه‌های مردم بودند در کلانشهر تهران اجرا شد.

به گفته ساجدی‌نیا برخورد با سارقان، باندهای جنایتکار، مالخران، قاچاقچیان و برخورد با موادفروشان و تولیدکنندگان مواد مخدر صنعتی و همچنین معتادان لامکان در معابر و پارک‌ها از دیگر اقدامات این فرماندهی بوده است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه تمامی رده‌های حاضر و فعال در ستاد فاتب برای استقرار امنیت و نظم در تهران تلاش کرده‌اند، گفت: تا استقرار فراگیر امنیت ایده‌آل در کشور از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.


همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *