خانه / خبر و تحلیل / بی توجهی مسئولان آموزشی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بی توجهی مسئولان آموزشی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بی توجهی مسئولان آموزشی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

 
رئیس دیوان عالی کشور با انتقاد از بی توجهی مسئولان آموزشی در مدارس و دانشگاهها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: وقتی علت را رفع نکردیم نباید از نیروی انتظامی انتظار ساماندهی بدحجابی و معلول را داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسنی گرکانی صبح چهارشنبه در جمع مسئولان و قضات دادسرا و دادگاه رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه خدمات دهی دستگاهها به مردم گفت: مردم باید بدانند در دادسراها، دادگاهها، دیوان و سازمانهای زیرمجموعه قوه قضائیه خدمات چگونه ارائه می شود.

رئیس دیوان عالی کشور اعتقادات، قوانین و اخلاقیات را اساس و زیربنای یک جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: قوه قضائیه هم شاخه ای از قوانین و دستورات اسلامی است و باید به این اصول پایبند باشد.

در بحث اخلاق و معنویات در جامعه کمبود داریم

آیت الله گرکانی گفت: در موضوع اخلاقیات و اجرای قوانین و مقررات باید بدانیم در این ۳۲ سالی که از انقلاب گذشته است چه میزان پیشرفت داشته ایم و اگر به واقع با ترازوی ایمان بسنجیم می توانیم تفاوتهایی را در زمینه انتشار مجلات، برنامه های تلویزیونی، رادیویی، برنامه های فرهنگی، دستگاههای قضائی، اجرایی و قانونگذاری و… نسبت به دوران طاغوت و انقلاب مشاهده کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه کشور از نظر معنویت و اخلاق و اسلام پیشرفت داشته است گفت: ولی ما هنوز هم کمبود داریم در حالی که می توان فرهنگ و اخلاق اسلامی را در شهرها نهادینه کرد.

آیت الله گرکانی با بیان اینکه آسیب شناسی لازمه مبارزه با آسیبها است گفت: دشمن شناسی هنر است و آسیبهای امروز جامعه بیشتر از ناحیه دشمنان آرام آرام رسوخ کرده است که این رسوخ را جنگ نرم می گویند.

تبلیغات لاغری زنان ایرانی با موادمخدر در دستور کار دشمن

عضو شورای عالی مسئولان قضائی کشور با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه گفت: امروز بیشترین آمار زندانیان کشور را معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر تشکیل می دهند و آمارها نشان می دهد تولید مواد مخدر در کشورهای تولید کننده ۴۰ برابر شده است.

وی افزود: کار به جایی رسیده که با ترفندهای مختلف و بنام لاغری و داشتن اندام مناسب، دختران و زنان را سمت مصرف کراک و شیشه تشویق می کنند و ما غافلیم. از نویسندگان و گویندگان و رسانه ها می خواهم جامعه را بیشتر آگاه کنند.

علت بدحجابی دختران امروزی در نوع آموزش مدارس است

آیت الله گرکانی در مورد مشکل بدحجابی در جامعه گفت: متاسفانه در مورد بدحجابی خیلی ساده از کنارش عبور می کنیم در حالی که در کشوری اسلامی با اکثریت مسلمان نباید هیچگونه بدحجابی وجود داشته باشد. بدحجابی امروز نتیجه بی توجهی خودمان است و حال از نیروی انتظامی توقع داریم بدحجابی را سامان دهد و این انتظار غلطی است.

رئیس دیوان عالی کشور با انتقاد از عملکرد فرهنگ سازی در آموزش و پرورش و دانشگاهها در مورد حجاب و عفاف گفت: علت این بدحجابی کوتاهی مسئولان آموزشی است و ما داریم با معلول برخورد می کنیم. حال یک سئوال و آن این است که چرا دختران خانواده های معتقد و متدین با حجاب هستند جواب این است که آنها از همان دوران کودکی در آغوش حجاب بزرگ شده اند.

آیت الله گرکانی گفت: دخترها را تا ۱۲ سالگی رها می کنیم و بعد یک دفعه وقتی خانه دار شدند و یا وارد اجتماع شدند می گوییم حجابت را رعایت کن.

منبع: مهر

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *