خانه / خبر و تحلیل / بیرون ماندن موی سر برای برخی زنان سنت شده است

بیرون ماندن موی سر برای برخی زنان سنت شده است

معاون پژوهش دانشکده علوم اجتماعی امام حسین (ع) گفت :

برای برخی زنان تبین نشده که بیرون ماندن موی سر به هر میزان گناه بوده ، بنابراین این امر تبدیل به عادت و سنت شده است.

محمدحسین رجبی دوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره حجاب و حدود شرعی که خداوند برای پوشش بانوان معین کرده است، عنوان کرد: به حجاب در قرآن نیز اشاره شده و این امر به عنوان حکم شرعی جزء واجباتی است که خداوند برای مردان و زنان در نظر گرفته است . 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت : سوال کردن در مسائلی که جنبه فقهی و الهی دارد و جزء احکام الهی تلقی می شود معنایی ندارد و ما باید در مسائلی که در آن اصول دین وجود دارد یقین حاصل کنیم . مانند فلسفه معاد و … وقتی نسبت به اصول دین یقین حاصل کردیم باید در اجرای احکام الهی عبد باشیم ؛ عبد یعنی کسی که بنده خداست و کار بنده هم جز اطاعت از مولا نیست . 

وی افزود : ائمه و اولیای دین برای برخی از دستورات الهی و احکام ، فلسفه‌هایی نقل کرده‌اند. درباره حجاب نیز نکته مسلم این است که رعایت حدود حجاب برای مصونیت فرد و جامعه از از انحراف و تباهی است . 

این پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد : متاسفانه بعد از انقلاب و به ویژه فروکش کردن حال و هوای معنوی اویل انقلاب و زمانی که مردم در اثر سیاست‌های حاکم دولت‌ها به سوی دنیا ، زندگی روزمره دنیایی و فراموش کردن دنیای معنوی و ایثار سوق داده شدند و کم کم در ارزش‌های ما خلل‌هایی وارد شد .

معاون پژوهش دانشکده علوم اجتماعی امام حسین (ع) افزود:  تحت تاثیر جو انقلاب و حماسه‌هایی که بانوان با حجاب آفریدند دیگر افراد هم متوجه شدند که نمی‌توان مسلمان بود و نسبت به حجاب بی‌تفاوت . لذا بانوان با اعتقاد و خواست قلبی خود حجاب را پذیرفتند و نسبت به گذشته خود و بی حجابی اظهار نفرت و پشیمانی کردند . 

وی گفت : اما وقتی جو فروکش کرد ، و دولت سازندگی دروازه های مملکت را روی مظاهر غرب گشود؛  به گونه ای که به سرعت خیلی از نمادهای تجمل گرایی و لودگی وارد کشور شد . از طرف دیگر هیچ برنامه‌ای برای تبیین احکام اسلامی در رسانه‌ها و مرکز آموزشی اجرا نشد تا احکام الهی را تبیین کنند . 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد : همچنین دشمن متوجه شده بود که رمز پایداری انقلاب پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی است و همین رو ارزش‌های ما را از جمله حجاب مد نظر قرار دادند .

رجبی افزود : معتقدم اگر به درستی و با برنامه‌های حساب شده و تالیف کتاب آموزشی بد بودن و خشم الهی از بدحجابی تبیین شود بسیاری از کسانی که علم و آگاهی ندارند متنبه می‌شوند . چراکه به طور مثال در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نماز عید فطر بانوانی می‌بینیم که مشخص است به ارزش های ملی و مذهبی پایبند هستند اما حجاب درستی ندارند و متوجه نیست که این زیر پا گذاشتن حکم خدا و برانگیختن خشم خداست .

وی ابراز داشت : برای این افراد تبین نشده است که بیرون ماندن مو به هر مقداری که باشد گناه است و درنتیجه این بیرون ماندن برای او تبدیل به عادت و سنت شده است .

http://www.bornanews.net/Pages/News-42503.aspx

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب

🔶🔷🔆🔷🔶دوره تربیت مربی عفاف و حجاب🔆🔅قاصدان نجابت ۳ 🔅🔆🔺🔻حضوری و مجازی🔺🔻✅باحضور اساتید برجسته کشوری 🔴عناوین ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *