خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / آیا این خشونت بر علیه زنان نیست؟

آیا این خشونت بر علیه زنان نیست؟

چرا اسلام در مورد زنان به مردان اجازه داده که متوسل به تنبیه بدنی شوند  ?( آیه ۳۴ سوره نساء ) آیا این حکم اسلام خشونت بر علیه زنان نیست ؟

جواب

اولا : این حکم فقط در اسلام نیست بلکه در تمام قوانین دنیا هنگامیکه طرق مصلحت آمیزبرای وادار کردن افراد به انجام وظیفه ( واموراتی که قبلا متعهد شده بود که انجام دهد ) کار ساز نبود متوسل به خشونت میشوند نه تنها ضرب ، بلکه گاهی بیشتر و تا آنجائی که اعدام را در برخی موارد جائز شمردند ! . در اسلام نیز هر یک از زن و مرد موقع عقد ِ ازدواج متعهد به اموراتی میشوند که موظف به انجام آن در مقابل همسر هستند که سر پیچی آنها احکام جزائی را در پی دارد که این ایه شریفه یک نمونه از احکام جزائی برای خانمهائی استکه از وظیفه شان سر پیچی کردند . پس تخلف کردن از تعهدات ، در تمام قوانین دنیا دارای احکام جزائی است نه فقط اسلام .

ثانیا : نظر روانشناسان امروزی بر آنستکه جمعی از زنان دارای حالتی به نام مازوشیسم یعنی آزار دهندگی هستند و گاه این حالت در آنان تشدید میشود که تنها راه آرامش انان تنبیه مختصر بدنی است ( جالبست بدانید اولا ایه شریفه درمورد زنانیستکه از اموراتی که حق شوهر است سر پیچی کرده و انها را مورد اذیت قرار میدهند . ثانیا : در ذیل تفسیر آیه ۳۴ سوره نساء هم روایاتی وارد شده که تنبیه بدنی خانمها باید مختصر باشد و طوری باشد که دیه در بر نگیرد )

نتیجه : این دستور خداوند نه تنها خشونت نیست بلکه از جهت روانشناسی یک نوع درمان برای این دسته از زنان به حساب میاید که قانونی استکه در قوانین دیگر دنیا معادل آن را مشاهده میکنیم.

ماخذ : تفسیر نمونه ذیل تفسیر آیه ۳۴ سوره مبارکه نساء

نکته جالب : غربیها مسلمانان را متهم به خشونت بر علیه زنان میکنند در حالیکه آمار جهانی در باب طلاق و خشونت بر علیه زنان ، بر عکس است و این خشونت آنقدر در جوامع غربی زیاد است که در کشوری مثل اوکراین در مدت زمان بسیار کمی ۱۷ زن بدست شوهرانشان کشته شدند که چندی پیش در رسانه های خبری پخش شد و در برخی کشورهای غربی ازدواج به یکسال هم نمیکشد ! . و از نمونه های از هم پاشیدگی نظام خانواده در کشور های غربی ، حمایت دولت مردان آنها از همجنس بازان و جواز ازدواج همجنسان است که آخرین آنها چند روز پیش در کشور کانادا بود که به تصویب مجلس این کشور رسید !

به غربیها میگوئییم نمیخواهد به دستورات اسلام اشکال کنید چرا که :  کل اگر طبیب بودی درد خود دوا نمودی …… غربیها به جای گیر دادن به دستورات اسلام که برای مستحکمتر شدن نظام خانواده تببین شده ، بهتر است آمار طلاق و نمونه های خشونت بر علیه زنان در کشور خود را پائیین بیاورند .

 

همچنین ببینید

اگر رضاخان توانست با چماق چادر را بردارد ما هم می توانیم…

عده ای بر این عقیده اند که در کارهای فرهنگی نباید سخت گیری باشد و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *