خانه / خبر و تحلیل / در حاشیه گفت و گوی خارج از عرف «تی وی پلاس» با زوج‌های جوان

در حاشیه گفت و گوی خارج از عرف «تی وی پلاس» با زوج‌های جوان

«شوک» بزرگ به «عفت» جامعه توسط پلاس‌های اینترنتی

عمده تفاوت‌های این شبکه که در همان وهله اول به چشم می‌آید؛ حجاب مجریان زن این شبکه و همچنین حجاب مهمانان زن آن است که غالباً وضعیت نامناسبی دارند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق – وقتی هنر و فرهنگ، ابزاری شوند صرفاً برای سرگرمی و خنده مخاطبان، باید فاتحه آن را خواند، اگر ابزاری شوند برای جذب مخاطب به هر قیمتی، باید برایش نگران شد و اگر بخواهد ابزاری شود برای ترویج یه «فرهنگ غلط» باید جلویش ایستاد!

اما اینکه چه کسانی باید جلوی یک رویه غلط فرهنگی بایستند، سوال مهمی است که باید حتما به آن پاسخ داد؛ با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فراگیری هر چه بیشتر رسانه‌های مجازی دیگر نمی‌شود مانند گذشته عمل کرد و همان راهکارهایی را برای ساماندهی مسائل فرهنگی در پیش گرفت که در گذشته صورت می‌گرفته است. مطمئناً‌ در وهله اول این خود مردم هستند که باید جلوی یک رویه غلط فرهنگی را بگیرند؛ چه آنکه امروز هر کدام به نوبه خود دارای یک رسانه مهم و تأثیر گذار هستند! کاربران شبکه‌های مجازی می‌توانند در صفحه شخصی خود در اینستاگرام یا در کانال تلگرامی‌َشان مسائل مختلف فرهنگی را رصد و به تحلیل محتوای آن بپردازند؛ چه بسا تأثیر گذاری آن بسیار بیشتر از اقدامات مسئولان باشد. رسانه‌های ارتباط جمعی، دیگر مانند سابق نیستند که به تلویزیون و رادیو ختم شوند؛ امروز در کنار این رسانه‌ها، مجله‌های ویدئویی اینترنتی، سایت‌های ویدئویی و غیره نیز وظیفه فرهنگ‌سازی جامعه را برعهده دارند.

اینکه مجله‌های ویدئویی اینترنتی را یک تهدید قلمداد کنیم کار بسیار اشتباهی است؛ زیرا این یک ظرفیت استثنایی برای فرهنگ‌سازی جامعه آن هم بدون اتکا به بودجه‌های دولتی است. اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است نظارت دستگاه‌های ذیربط بر فعالیت این شبکه‌هاست که مبادا به مرور زمان و با افزایش فعالیت این شبکه‌ها در کشور، فرهنگی عمومی مردم به قهقرا برود.شاید مهم‌ترین نکته پیرامون فعالیت این شبکه‌های اینترنتی، نحوه فعالیت آنهاست که سعی می‌شود چیزی خارج از چارچوب صدا و سیما باشد.اما اینکه این عبور از چارچوب تلویزیون باید به کدام سمت باشد بسیار مهم است؛ مسئله‌ای که تا به امروز آنچنان که باید و شاید در مسیر صحیح قرار نگرفته است.

منبع:

روزنامه افکار

خبرگزاری شرق

ادامه دارد.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *